Probleem tussen tr-8 en monomachine

G303

Registered Abuser
Hello,

Ik heb net een monomachine mkI aan mijn setup toegevoegd met de bedoeling om te jammen met patterns uit de monomachine een tr8 en een bassbot, ze zijn via midi verbonden en ze lopen mooi sync.

Nu stuurt de tr8 steeds noten en midi cc's uit en vind ik niet hoe ik de monomachine alleen midi clock kan laten ontvangen (en dus geen 'noten' of cc-changes), want als ik het volume van bv. De open hat aanpas op de tr, dan past de distortion op de monomachine mee aan..

Heeft iemand hier ervaring mee? Zal waarschijnlijk heel simpel op te lossen zijn, maar ik zoek er nu al 2 avonden op en ben het stilaan beu :-)

Thx

op een of beide apparaten instellen dat hij alleen clock moet versturen/ontvangen. anders op ander midi kanaal instellen (dus niet hetzelfde)? Ik gok maar wat, heb beide apparaten niet maar vaak komt het op hetzelfde neer.

instellingen op monomachine veranderen:
function + global... en een instelling slot kiezen (je kunt namelijk 8 instellingen presets saven)
Dan naar tabje "control" en kies voor midi chanls
korte uitleg: Je base channel is je start midi kanaal en de channel span is hoeveel kanalen vanaf je base channel erbij geteld worden....dus als base channel op bv 6 staat en je channel span ook op 6... dan zijn er 6 kanalen actief namelijk kanaal 6 - 7 - 8 - 9 - 10 -11 en zal TRACK1 reageren op midikanaal 6 en TRACK2 op midikanaal 7 etc etc.

wil je geen triggers van midikanalen dan zet je simpelweg de channelspan op 00

ps: ff die andere instellingen daaronder (multi trig / multi map en auto track) even wel op uit zetten (--) anders krijg je transpose of pattern changes dmv midi triggers *kan ook leuk zijn
:-)

pps: veel plezier met de monomachine... ik vind het een geweldige bak en gaat echt heel diep, hier een voorbeeldje van wat we gemaakt hebben met enkel 1 monomachine op schoot: https://soundcloud.com/therobotsarecoming/new-era

Thx voor de snelle respons, de tips waren erg handig!
Het is me daardoor net gelukt: de base channel en de channel span aangepast op de MnM,

Cool nummer met de monomachine btw elektrofunk, ik ga er iets minder melodisch mee doen denk ik ;-)

Thx again!

Back