Peavey SX-II en SP

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Jullie kennen waarschijnlijk vast wel de Peavey SX-II en SP sampler en sampler-afspeler, hoewel je er tegenwoordig niet veel meer van hoort. Ik had altijd gedacht dat dit een absolute topcombinatie is. Maar nou zag ik er één te koop voor Eur. 200,-, en ben ik 'ns wat gaan speuren op het net, en nu begin ik toch te twijfelen. Daarom mijn vraag aan jullie.
Wat is precies het verschil tussen deze siamese samplertweeling en bijvoorbeeld de goedkopere Akai's van vijf jaar en ouder? Kent de Peavey ook de mogelijkheid tot loops maken, en hoe bevalt dat? Volgesn mij zijn de mogelijkheid tot nabewerken van de samples op de Peavey maar beperkt, wie heeft ervaring? Wat zou heden ten dage een redelijke prijs zijn voor zo'n Peavey-combinatie met 32 mB extra geheugen?

Dat was het voor dit moment. Ik ben beniuwd naar jullie reacties.

Ik kan je niets zinnigs vertellen over de prijs. Maar 200 euro voor die set is naar mijn gevoel niet te veel.

Je kunt daar gewoon loops in maken. Hij geeft ook zelf mogelijke looppoints aan. Er zit een 24dbfilter in en je kunt met layers werken. Twee envelopes..Lfo. externe dcf modulatie. 4 uitgangen. Sx11 is ook nog als player te gebruiken. Panorama envelope en nog veel meer. De laatste softwareversie leest ook akaisamples.

Enige nadeel is de bediening... zit erg veel achter een paar knopjes. maar als je een editor te pakken krijgt wordt het al interessanter.
je kunt er een scsi hd tot ongeveer 1 gb aan hangen.

(ik heb die dingen vroeger gedemonstreerd en gerepareerd voor Peavey...)

Eric,

Hoe komt het dan dat je ze bijna niet meer tegen komt, terwijl je zo ongeveer struikelt over de Akai's op de diverse veilingsites en forums?

Er zijn er denk ik niet zo veel verkocht. Behalve met de pc1600 heeft peavey nooit gescoord in de midiwereld. En als ik 200 euro voor mijn setje krijg, gaat íe ook niet weg...
Ik heb nooit problemen gehad met de sx11/sp, wel met de 44mb removeable hd....

Eric,

Kun je ook een gewone CD-speler aan de Peavey koppelen om daar een CD met samples mee te laden (dus WAV- en Akai-bestanden)? Weet je ook welke software er is voor de Peavey? Hoe heten die losse HD-schijven, en waar kun je ze krijgen.

Alvast bedankt.

Eric (of iemand anders),

Op het gevaar af dat ik vervelend word, heb ik toch nog een laatste vraag. Nu zie ik op marktplaats.nl voor Eur. 200,- ook een Akai S2000 te koop staan. Als je dit afzet tegen de Peavey voor hetzelfde bedrag, welke is dan de beste keuzen, en waar liggen de verschillen?

Alvast met de grootst mogelijk erkentelijkheid. :halleluja (eigenlijk heb ik de schurft aan die balletjes, maar voor de goeie zaak moet je wat over hebben).

Dan zal ik zeker voor de Akai S2000 gaan , Peavey is een leuke sampler
maar meer voor erbij.
De Peavey kan wel Akai lezen maar ja dat kan de S2000 natuurlijk ook.
Ik zal niet meer dan 150 Euro geven voor een Peavey en toch voor een
leuke S2000 kijken...

ik zou ook voor de akai gaan...daar is zoooo veel meer materiaal voor te krijgen en akai heeft een standaard neergezet op dat gebied, peavey niet echt...
De gehele midilijn (behalve de pc(x)1600) is gediscontinueerd...en akai zit nog steeds in het restje markt...

Wat cd aansluiten betreft, begreep ik dat er wel een paar cd spelers zijn die op de sp kunnen...maar die moeten in ieder geval scsi hebben...Een scsi zipdrive is ook een oplossing, maar wel kleiner als 1gb...

Back