Oplichter opsporen. Wie helpt mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Fijne thread dit. Blijkbaar ben ik dus niet de enige,
Maar als ik iets voor veeel te weinig koop, ben ik dan ook een oplichter?

Fijne thread dit. Blijkbaar ben ik dus niet de enige,
Maar als ik iets voor veeel te weinig koop, ben ik dan ook een oplichter?
ja dan licht je je zelf op. ;)

Tot nu toe heb ik altijd geluk gehad als ik dit lees...
Maar wat is dan de beste manier om tweedehandsgear te kopen?

In het verleden ging ik het altijd ophalen (ik reed in een diesel die 1 op 20 reed met een dieselprijs van 80ct de liter... mooie tijden) zodat ik de gear kon controleren voor ik mn geld afgaf :).

Laatste tijd laat ik het vaak versturen en dat is altijd goed gegaan. 1 keer een misverstandje waar ik met verkoper goed uitgekomen ben (heeft ons allebei 6,75 verzendkosten gekost ;) ) maar voor de rest geen problemen.

Kopen van mede forumleden die ik al een paar keer op meetings gezien heb doe ik ook makkelijker met opsturen etc. :)

-C-

zelf ophalen inderdaad of via marktplaats als iemand al langere tijd op MP zit. ebay systeem met beoordelingen is redelijk betrouwaar. of via synthforum natuurlijk :)

duurdere dingen ga ik meestal zelf halen. al moet ik ervoor naar Berlijn rijden, wat ik dus een keer gedaan heb.

Same here, altijd ophalen tenzij gekocht wordt van een redelijk lang actief forumlid. Leipzig is mijn record, heen en weer op een dag met 3000 dm op zak, best spannend...

Maar terug naar jouw topic. Je gaat nu misschien nog een naam krijgen, maar dan ben je nog helemaal nergens. Hoe kom je vervolgens aan een adres? Dat wordt echt niks, geloof me. Zijn die 150 euros jou zoveel frustratie waard?

Ook als het om veel grotere bedragen gaat komen cliënten vaak tot het inzicht dat ze maar beter verlies kunnen pakken...

Nou, ik had ooit een Prophet 5 op het oog via eBay. Meer dan 10.000 positieve waarderingen, goede e-mails en ter zake doende antwoorden. Omdat ik een dag geen internet had was het cintact dus even verslapt en toen ik mijn mail weer opende zag ik een mail in de trant van: " ga je hem nou nog kopen of niet?". Dat liet mijn alarmbellen rinkelen want zo lang was het nou ook weer niet geleden en goede wijn behoeft geen kans dus waarom zo pushen? Alle mails gingen via eBay en zo'n betrouwbare verkoper en dan toch zoiets. Uiteindelijk heb ik de broncode van de mail bekeken en die kwam uit Roemenië terwijl de verkoper uit de UK kwam. eBay gebruikt geen mailservers in Roemenië en toen wist ik het zeker: ik werd bijna genept. Uiteraard aan eBay doorgegeven en toen bleek de account van een betrouwbare verkoper gehadkt te zijn. Alles teruggedraaid en twee dagen later stond de zelfde advertentie er weer. EBay weer gemaild, geen reqctie. Tja.

...en dit alles is dus TWEE jaar geleden gebeurd?? En daar wil je nu nog achteraan voor die 150,-??

...en dit alles is dus TWEE jaar geleden gebeurd?? En daar wil je nu nog achteraan voor die 150,-??

Ja dat lees je toch? Daarnaast gaat het mij niet alleen om het geld, maar ben ik nieuwsgierig naar de identiteit van de oplichter. Van die 150 kan ik wel een eurorack module kopen ofzo:okdan:

Same here, altijd ophalen tenzij gekocht wordt van een redelijk lang actief forumlid. Leipzig is mijn record, heen en weer op een dag met 3000 dm op zak, best spannend...

Maar terug naar jouw topic. Je gaat nu misschien nog een naam krijgen, maar dan ben je nog helemaal nergens. Hoe kom je vervolgens aan een adres? Dat wordt echt niks, geloof me. Zijn die 150 euros jou zoveel frustratie waard?

Ook als het om veel grotere bedragen gaat komen cliënten vaak tot het inzicht dat ze maar beter verlies kunnen pakken...

Ik frustreer mij meer omdat ik niet weet wie het is dan om het geld. Ik wil niet de Alberto Stegeman uithangen hoor, maar als ik deze gast kan ontmaskeren zal ik mij wel gelukkig voelen.

Ja dat lees je toch? Daarnaast gaat het mij niet alleen om het geld, maar ben ik nieuwsgierig naar de identiteit van de oplichter. Van die 150 kan ik wel een eurorack module kopen ofzo:okdan:

Nou succes dan maar... maar na zo'n lange tijd geef ik je niet veel kans meer...

Ik zou voortaan gewoon dingen zelf gaan halen. En als het te ver is, tja. Niet doen.. Tenzij je het bedrag het risico waard vind..

Als ik weleens iets tweedehands koop of verkoop doe ik dat altijd via Synthforum.
Niet dat dat een garantie is, maar met een beetje zoeken krijg je meestal toch een indruk van de verkoper.
Als het om bedragen gaat waar ik toch enige tijd van wakker zou liggen dan is opsturen voor mij geen optie.

Tot nu toe heb ik over het algemeen vriendelijke mensen getroffen en heb ik altijd gekregen (en naar ik hoop ook gegeven) wat was beloofd.
Weleens gehad dat mensen bij je in huis toch willen rommelen met de prijs, maar daar ben je zelf bij.

Voor kopen op sites als marktplaats, speurders etc. ben ik, mede door de ervaringen die ik op dit forum lees, al lang geleden huiverig geworden.
Nu koop ik voornamelijk boeken tweedehands en daar zijn een aantal goede sites voor.

Misschien heb ik altijd mazzel gehad, maar over het algemeen vind ik het op synthforum wel goed werken.

Als je niemand vind die 't wil doen: zelf een rekening openen bij ABN? Ik zou het er wel voor over hebben.

Heb een tijd geleden een prophet 2002 gekocht, en opgehaald zelfs.. (bij e-sound weesp), maar de verkoper had meerdere afspraken tegelijkertijd geplant, was ook HEEL gaotisch, dus we konden hem niet testen. ''maar als er wat mis is komen we er wel uit''.

Dezelfde dag kwam ik er achter dat voice 8 het maar half deed, dus ik wou geld voor 1 cem terug, lijkt me redelijk.. en dat was prima. Tot het moment dat ik er achter kwam dat het geen CEM probleem was maar iets wat ik zelf niet kan repareren, dus ik wou hem niet meer.. daar begonnen de problemen "eerst was het een cem en nu is het dit" uiteindelijk niks meer van hem gehoord. Ook geen geld voor 1 cem gekregen ;). Ik ben zelf niet zo'n aanhouder, slechte eigenschap.. of moet ik zijn naam hier noemen en opzoek gaan naar meer gedupeerde??

Ik geef mensen 14 dagen niet goed geld terug als ze bij me kopen. Op voorwaarde dat ze het verzend laten vallen en de spullen perfect terugkomen zoals ze zijn vertrokken.

Ik heb dan ook vaste kopers die me mailen of ik niks weg doe.
Ga me nu niet mailen, ik heb geen gear te koop :)

Het vreemde aan deze discussie vind ik dat we moeilijk kunnen controleren of jouw motieven wel zuiver zijn. En wat je nu aan doen bent lijkt mij ook niet helemaal binnen de wet, vandaar dat je die gegevens ook niet zomaar krijgt.
Ik wil je best geloven hoor daar niet van. Maar het is met handel over internet toch altijd een beetje gok. Een gok die best wel heel vaak goed gaat eigenlijk. Ik kies er meestal wel voor om vooral vertrouwen te hebben en die ene keer dan maar even te balen als het mis gaat. Ik heb zelf meer dan eens dingen gekocht die bij aankomst defect bleken. En ik heb zelf eens iets opgestuurd dat blijkbaar niet goed genoeg was ingepakt en daardoor defect aangekomen. Tja....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back