Arturia beatstep pro

Al iets bekend over de nieuwe functies waar ze mee bezig zijn? Ik ben vooral op zoek naar functies waarbij ie eerst een stap terugspringt voordat ie naar de volgende step gaat. Dat soort dingen.

Niemand? Serieus? Instant Smackos tot de macht 2 met dergelijke sequencer truken.

https://www.youtube.com/watch?v=NzA2Gyq24cA

:halleluja

En kan iemand iets vertellen hoe ie werkt als cc controller? Ik wil er ook mijn six trak mee aansturen. Zijn er al mensen die met overlays werken? En kan je makkelijk schakelen naar de seq en weer terug?

Thanks!

Ding ken het dus niet. Slechte zaak!!! Ga jij effe zeiken bij ze. Dank! :p

En kan iemand iets vertellen hoe ie werkt als cc controller? Ik wil er ook mijn six trak mee aansturen. Zijn er al mensen die met overlays werken? En kan je makkelijk schakelen naar de seq en weer terug?

Thanks!

Cc controller: prima. Control mode indrukken en de encoders sturen de gewenste cc uit, onafhakelijk of de sequence nog loopt of is gestopt. In control mode kan je gewoon patterns wisselen en mute/unmuten en de sequencer starten of stoppen. Je kan dus gewoon eigenlijk altijd wisselen tussen de functies van de encoders en de step buttons door 1 druk op de knop.

Cc controller: prima. Control mode indrukken en de encoders sturen de gewenste cc uit, onafhakelijk of de sequence nog loopt of is gestopt. In control mode kan je gewoon patterns wisselen en mute/unmuten en de sequencer starten of stoppen. Je kan dus gewoon eigenlijk altijd wisselen tussen de functies van de encoders en de step buttons door 1 druk op de knop.
Ok dank. Maar kan dat ook realtime? Dus sequence laten lopen en dan Cc parameters veranderen?

En zijn er Cc layers? Ik bedoel hij heeft 16 encoders. Stel dat ik nou een synth heb met 32 parameters kan ik dan naar een volgende layer met 1 druk op de knop voor bijv envelopes ipv filter etc?

Dank alvast! En sorry ik heb mij er nog te weinig in verdiept en kan sommige dingen niet 1,2,3 vinden

Bestaat dit? ik zoek een instrument oid in Live, L4max misschien, waar je makkelijk de beatstep pro aan instrumenten kan knopen. Ik zou graag met de twee sequencer sporen één vst aansturen. 1 x pitch en de rest aan andere parameters. kan dit?

Cc parameters zijn realtime te veranderen. Een grote maar: deze zijn niet in de BS te sequencen (zoals bv de electribes van korg) de gate en velocity zijn per track wel te sequencen maar zover ik tot nu toe heb ontdekt niet te wijzigen in andere cc waarden. Je kan in de meeste VST's wel bijvoorbeeld de velocity aan cutoff of andere parameter toewijzen en zodoende alsnog rare fratsen uithalen. Geen CC layers dus dat worden dan 2 BS pro's! Totaal wel 32 CC controllers maar dat is inclusief de 16 on/off step buttons die je overigens wel met een min en max waarde in de software editor kan instellen. Met enige creativiteit kan je dus wel aardig ver komen. Een overlay wordt dan wel een pre ( of een dikke Edding)

hmmm das wel pretty lame.
ik dacht dat het een meer modulaire aanpak zou hebben :(
meerdere parameters tegelijk sequencen en met verschillende sequence lengtes

Het heeft wel een modulaire aanpak mits aangesloten op iets modulairs met de cv outputs. Die doen gewoon lekker 0 tot 10/12V en jij bepaald wat en hoe inclusief random, pattern length, reverse etc. Zal eens filmpje op YT zetten aankomende dagen

Dat het via cv kan begrijp ik. Analoog sequencen is supertof. Ik hoopte dat ik iets dergelijks ook via midi er uit kon toveren. Maar als alles min of meer fixt is wordt het moeilijk. Misschien in een update, ik zal ze eens een mail sturen. Seq 1 voor pitch, gate, velocity een Seq 2 aux!!!

Dank! Het is dus vooral een cv/gate bak. Erg jammer want ik wil dus ook de midi kant kunnen doen. Vooral met Cc stepping wordt het interessant. Al is het cool dat je tijdens het sequencen ook cc's kan veranderen.

Maar begrijp ik het nou goed dat de Electrotribes wel externe midi en cc's kunnen steppen?

Lees ff mee...want ik wil(de) ook wel binnenkort zo'n sequencer gaan kopen. Maar wil eerst ff wat duidelijk hebben t.a.v. midi cc.

Volgens mij kan je bij de Beatstep niet iedere cc waarde instellen, wat bijvoorbeeld wel kan bij de Octatrack (midi seq gedeelte)
Arturia werkt -naar wat ik begrepen heb- met een aantal vaste vooraf ingestelde cc waarden (die alleen via de PC aan te passen zijn) Deze beperking is lastig als bij de hardware synths je cutoff op 102 zit (bijvoorbeeld bij DSI- synths) en bij Moog-synths op 19. Dan werkt de midi cc beatstep dus niet bij deze synths, of vergis ik mij nu ?

Eigenlijk is het een vrij eenvoudig apparaat. Arturia heeft de encoders voor de command modus vooringesteld op bepaalde CC waarden, deze zijn door de gebruiker inderdaad via de pc aan te passen en daarna standalone bruikbaar. Heb je encoder 1 op cc19 gezet dan zal je hiermee die Moog's cutoff kunnen bedienen. Om Encoder 1 vervolgens voor de DSI's cutoff te gebruiken zul je dit inderdaad weer via je PC moeten wijzigen, of bijv. Encoder 2 op CC102 natuurlijk. Vraag me alleen af waarom je dit zou willen. Deze handelingen worden helaas niet opgenomen in de sequence en dus kan je beter lekker aan die grote Moog knoppen op je synth draaien. Er liggen wel verzoeken van gebruikers om in een future update oproepbare presets in de software op te nemen maar of die er komt...

Thanks mcdjan007 voor je uitleg, het is mij nu duidelijk.

Ik had graag dit in de seq mode terug gezien, zodat je elke step (of een paar) een andere cc waarde kan meegeven, zoals de parameter-locks van Elektron :)

Thanks mcdjan007 voor je uitleg, het is mij nu duidelijk.

Ik had graag dit in de seq mode terug gezien, zodat je elke step (of een paar) een andere cc waarde kan meegeven, zoals de parameter-locks van Elektron :)

Of op de 15 jaar oude RS7000. :)

Wilde ooit heeeeeel graag de BSP, maar na dit alles kan Arturia de boom in.
Zowieso is alles wat Arturia uitbrengt het weer nét niet. :D

Ik ben niet de doelgroep en zou dit gemis ook ruk vinden.
Maar op zich lijkt me het een prima bak om een beetje stepseq. techno/house/4x4...%#
me te doen. Of om simpele lijntjes voor je complexe modulair.

Maar loopt deze bak nu eindelijk strak? na de laatste o.s.

Of op de 15 jaar oude RS7000. :)

Wilde ooit heeeeeel graag de BSP, maar na dit alles kan Arturia de boom in.
Zowieso is alles wat Arturia uitbrengt het weer nét niet. :D

Back