Arturia beatstep pro

Ik kon mijn neuwsgierigheid niet bedwingen en heb ook een BS pro gekocht.

Wat een leuk apparaat! Er zijn duidelijk nog veel ombenutte mogelijkheden m.b.t. de firmware maar ik zie gelukkig firmware ontwikkeling en via het forum lees ik ook dat er al onofficiele features in zitten die dus al in de maak zijn maar nog niet volledig af (maar wel al aanwezig zijn in de laatste firmware). Het aanpassen van de gate time voor alle steps bijv. Erg handig!

Nu maar hopen dat er nog veel meer leuke features komen (naar links/rechts verschuiven van een complete sequence bijvoorbeeld, of kan dat nu al?).

Hier eveneens een blije bezitter van een Arturia Beatstep Pro. Erg fijn apparaat! Ik stuur o.a. mijn SH101 ermee aan. Echter zou ik ook graag mijn Korg MR10 aansturen. Dit werkt met een S-trigger.

Om deze settings te veranderen moet ik echter met behulp van de Midi Control settings. De BSP word echter niet herkent als zodanig.
http://www.arturia.com/faq/installation/beatstep-pro-update-fail-to-open-the-device-on-mac-osx
In bovenstaande link word het probleem behandeld, echter heb ik een windows systeem.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben / verholpen? Ik hoor het graag !

Vreemd, ik heb met OSX 10.10.5 geen enkel probleem met de editor.

Al een andere usb poort getest?

Ik heb het geprobeerd op 2 Windows 7 systemen. Beide zonder enig succes....
Help = Welkom.

Geen hulp van deze kant helaas, maar wel een bevestiging dat ik met win 7 prima heb kunnen updaten en features heb kunnen wijzigen (zoals triggertype). Scheelt het als je eerst die software installeert voor je je BSP aan de PC hangt?

Ik ga van het weekend nog een uiterste poging wagen. Anders ga ik contact opnemen met Arturia.

je kunt toch ook een S-trigger kabel gebruiken? Die gebruik ik met een normale Beatstep. Werkt perfect.

Iemand al eens problemen gehad met het opslaan van je project?
Want als ik de handleiding volg gebeurd er niets en ben ik bij het heropstarten terug alles kwijt.

Groeten,
Robbert

Opslaan van een project is idd redelijk omslachtig en raar uitgelegd in de manual :kont:
Heb ook al paar keer alles verloren :stupid soms lukt het soms niet mss best u projecten opslaan via het midi control center.

had een beetje gehoopt dat er in dit draadje voldoende argumenten zouden langskomen om hem niet te kopen, maar helaas.

Arme portemonnee =(

Ik heb het volgende probleem met mijn beatstep pro:

MFB-522 via midi aangesloten met de BSP. Via de editor de juiste noten ingesteld. Wanneer ik vervolgens een drum sequence doet de mob niets. Iemand nog zo een probleem?

Al iets bekend over de nieuwe functies waar ze mee bezig zijn? Ik ben vooral op zoek naar functies waarbij ie eerst een stap terugspringt voordat ie naar de volgende step gaat. Dat soort dingen.

Nieuwe firmware is uit, dus downloaden... BSP1.3.0.23_MCC1.2.2.429_Win

maar na het installeren van MIDI_Control_Center__v1.2.2__2015_11_05_07h48__b429
opent het MIDI Control Center niet meer :(

Werkt het bij iemand anders wel?

Ik gebruik Win10home64

Nieuwe dingen aangesloten?

Hoeft niet rechtstreeks te zijn, al die aardingen vormen 1 groot netwerk ;)

Nope krak dezelfde setup :)
Al weken geen problemen en nu plots wel

Het probleem zit tussen men 101 en beatstep als ik de jacks van cv/gate uit trek is de vervelende piep weg maar zoals ik al zei voordien was dit niet het geval

Nieuwe firmware is uit, dus downloaden... BSP1.3.0.23_MCC1.2.2.429_Win

maar na het installeren van MIDI_Control_Center__v1.2.2__2015_11_05_07h48__b429
opent het MIDI Control Center niet meer :(

Werkt het bij iemand anders wel?

Ik gebruik Win10home64

Avast Antivirus was het probleem,
even Avast uitschakelen
MCC installeren
Avast weer inschakelen.

:)

ik zie de bsp wel zitten met de driftbox, die heeft nml cv1 in voor vco1, en cv2 in voor vco2. Dus twee sequences die apart de 2 voices aansturen.. nice.

Back