DSI Evolver desktop; is het wat voor mij?

Steve heeft ondertussen ondervonden dat de evolver niks is voor hem. Call it Faith. We zullen er maar mee lachen zeker? Hoeveel pech kan je hebben, makker...

Misschien is een Blofeld wel iets voor hem? :D

Eventueel icm een midi controller zodat hij niet al te vaak in de menus moet duiken... (Blofeld XT please...)

Dan heeft hij goede VA, Wavetable & Sample OSCs met een uitgebreide synth-engine en goed editeerbaar zonder PC. En oh ja, hij klinkt nog goed ook (wat ik van die vroege DSI synths toch niet kan zeggen...). Alleen een andere FX unit erachter gooien want de interne FX zijn maar slapjes...

Steve heeft ondertussen ondervonden dat de evolver niks is voor hem. Call it Faith. We zullen er maar mee lachen zeker? Hoeveel pech kan je hebben, makker...

Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen!
060824_28609_bassie.gif

Een kort verhaal:
Evolver 1 kwam toe maar was niet in de staat die ik ervan verwachte en had een verouderde CPU. Die is dus terug gegaan naar de eerlijke verkoper die mijn geld terug gaf.
Evolver 2 is al meer dan 20 dagen onderweg en is verloren gegaan via PostNL. Er loopt nu een onderzoek dat ik moet afwachten om mijn geld terug te kunnen krijgen... .

Uit het feit dat je er een tweede besteld hebt, leid ik af dat je tevreden bent van de klank en user interface?

Uit het feit dat je er een tweede besteld hebt, leid ik af dat je tevreden bent van de klank en user interface?

Ik heb de eerste eens kunnen proberen en qua sound beviel die zeker.
User interface leek me mee te vallen. Er zijn geen menu's en volgens mij is alles bereikbaar via de matrix.
Dat schrikt me dan weer af bij die waldorf desktop synths.

Waldorf werkt toch ook met zo'n matrix?

Inderdaad en heeft een informatiever scherm, uitgebreidere synthese, goede midi ondersteuning en klinkt gewoon beter... Heb ze ook alle twee uitgeprobeerd en de beste gekocht... Maar les gouts et les couleurs...

precies. Maar, als je het over de blofeld hebt, dan lijken met het toch 2 totaaaal verschillende bakken die (lijkt me) elkaar overigens wel heel goed aan zouden kunnen vullen.

Inderdaad. Er zit een ander smaakje en kleurtje aan... :P

Mijn geld heb ik uiteindelijk teruggekregen via PostNL want de verzending was verzekerd.
Ik heb dan via een ruildeal met iemand uit de buurt een Evolver Desktop verkregen.
De Mopho is ondertussen de deur uit want 2 DSI's was teveel en de Evolver bevalt me meer qua sound.
De Evolver valt qua bediening via de matrix goed mee en ik geef de synth alle tijd om hem goed te leren kennen.

Ondertussen kunnen we het heerlijk met elkaar vinden.
De Evolver is een heel goede synth die hier veel gebruikt wordt.
De matrix stoort me niet enkel het display had beter gekund maar het is werkbaar.
We zijn uit de honeymoon periode geraakt zonder ruzie dus dit is een blijver.
De wavetables vind ik super! Ik ben nu zo verzot op wavetables dat ik nog wel een synth of module wil aanschaffen die dit heeft. Misschien kruist de blofeld ooit mijn pad... .

De evolver is een leuke en diepe synth, ik heb hem ook. Maar dit zijn geen wavetables, helaas.
Veel waldorf synths hebben dit bijvoorbeeld wel, bekijk die eens. ;)

De Evolver heeft best wel wat karakter. Editen kan soms een tikje complex zijn maar de sound engine is in mijn opinie de moeite waard. Heb er zelf 1 gehad en terug weggedaan maar overweeg er terug ergens eentje aan te schaffen.

De Evolver is een erg goede synth. Ik heb 'm vele jaren met heel veel plezier in m'n setup gehad.

Dit ding is trouwens erg lang nieuw te koop geweest, bijna 15 jaar! Ze zijn nu pas net gestopt met de productie, sommige winkels hebben ze nog nieuw te koop.

Geen wavetables?

The Evolver’s unique tonality comes from the synergy of its two analog oscillators and two digital oscillators (which feature the waves from the legendary Prophet VS)

De evolver is een leuke en diepe synth, ik heb hem ook. Maar dit zijn geen wavetables, helaas.
Veel waldorf synths hebben dit bijvoorbeeld wel, bekijk die eens. ;)
Geen wavetables?

The Evolver’s unique tonality comes from the synergy of its two analog oscillators and two digital oscillators (which feature the waves from the legendary Prophet VS)

Geen wavetables?

Geen Wavetables zoals Waldorf (of PPG) heeft. Je kan de waves wel sequencen, maar je kan er niet tussen interpolleren (met een envelope bijvoorbeeld).

Hoe zit het trouwens met de encoders op de desktop modellen? Op de Evolver Keys versie gaf dat blijkbaar veel problemen (vandaar ook de pot upgrade).
Ik heb zelf op mijn desktop versie nog geen problemen ondervonden. Misschien gebruikt men een andere versie van encoders op de desktop of is het ook afhankelijk van welke batch je een exemplaar hebt.

Back