Universele patch editor en librarian

VL7

Al vintage van mijzelf
Tja. Het liefst wil ik gewoon Sounddiver maar die wordt niet meer gemaakt. Als er een forumlid toch nog iets heeft lees ik het graag:D

Anyway, wat is er momenteel naast MidiQuest en Ctrlr te krijgen? Ik gebruik OsX:)
Midiquest las ik veel negatieve verhalen over hier. ctrlr lijkt mij te ingewikkeld. Ik wil SOUNDDIVER:duivels:

Maar zonder gekheid. Is er nog een goede universele editor die zowel van het begin van het miditijdperk tot nu kant en klare devices heeft? Ik heb de rust niet om zelf voor tien synths templates te maken. Overigens heb ik alleen maar oude meuk, hoewel, mijn Gem Promega3 is denk ik het meest moderne midigeval.

Ik lees het graag. Had ik al aangegeven dat ik eigenlijk Sounddiver wil?
Of iets dat daar op lijkt?

Voor mij is het toch een oude intel mac laptop die 10.6 draait en Sounddiver beta met mn logic dongle. usb midi interface van 15 euro in mn motu express geprikt aan de voorkant.

draait redelijk stabiel en heeft veel templates voor de oude zooi

Ok, ipad zou ik eens gaan uitzoeken. Ik heb een mini, handig om steeds mee te nemen naar de verschillende instrumenten (hardware) die ik dus als remote van Logic x gebruik. Het wordt dan wellicht wat onhandig om te switchen maar een gebruikte iPad met een app is natuurlijk wel op te snorren en net zo duur denk ik als een compleet pakket op een werkstation.

Die magische betaversie is nergens meer te vinden vrees ik. Mijn Logic dongels (usb en serieel) liggen zielig in een zakje te wachten op some action. Vind het raar dat Apple die beta eerst wel heeft uitgebracht en je hem nu niet meer kan / mag vinden. Product is al jaaaaaaren uit de markt en ik heb nota bene Sounddiver ooit origineel gekocht maar de disk is kapot. Maar goed.

Ik heb nu in ieder geval weer een G3 B&w van zolder gehaald en daar al vast een midi aangeknoopt, dat is een goed idee ja, thanks.

Ben benieuwd of er nog mensen met een editor op de proppen komen. Ik lees toch best vaak dan mensen er eentje gebruiken en een universele zou een hoop schele (n).

Maar wel bedankt voor de reacties tot nu toe natuurlijk!

hmmm. ik vermoed dat het geen installer nodig heeft en dat je gewoon de applicatie van iemand anders kan kopiëren.

Ik heb nu in ieder geval weer een G3 B&w van zolder gehaald en daar al vast een midi aangeknoopt, dat is een goed idee ja, thanks.

Ik heb ook maar een oude pc van zolder gehaald (met name dan omdat mn 8in/out midiinterface nog parallel is). Maar het hele idee om NOG een computer aan te zetten om wat te editten staat me gewoon tegen.

Wat voor midi-gear is voor je essentieel om te editten?

Wat voor midi-gear is voor je essentieel om te editten?

iets wat aan een mac hangt die PPC applicaties kan draaien. Als je Sounddiver wilt gebruiken tenminste.

hmmm, of bedoel je wat VL7 wil kunnen editten?

Ik zou toch gewoon voor midiquest 11 gaan.

Werkt gewoon...alleen het nadeel is, het is alleen voor oude midi gear. Volgens mij is alles wat bijv na Nord2 is uitgekomen niet meer ondersteund. Dus voor oude bakken is het best, maar nieuw spul is a no-no.

Kwestie van 1 x keer je studio instellen met de modules die je hebt en dan werkt het gewoon hoor.

Ik draai hem her ook, alleen nog maar voor de D50, alle andere bakken heb ik niet meer waar ik hem eerst ook mee gebruikte. Owja FSR1 zit er ok in. Maar die doe ik met zijn eigen editor tegenwoordig.

Maar bijv die EMU romplers en Roland romplers (JV series enzo) kan je er goed mee doen.

In fact (ik heb sounddiver vroeger ook gebruikt) vind ik het verdomd veel op elkaar lijken. Behalve dat je vroeger Logic + Sounddiver samen kon gebruiken, maar da tis al vanaf versie 6 al niet meer zo geloof ik.

Ik zou gewoon eens die Midiquest proberen.

Er zijn nieuwe versies uit van Midiquest, waarbij ook nieuwere synths ondersteund worden. ( bijv. Kronos of de Kiwi106) De oude versie had idd wat problemen met nieuwere windows versies, maar over het algemeen werkte het wel. Volgens mij zijn er ook light versies, want het totale pakket is nogal aan de prijs.

CTRLR vind ik trouwens goed te doen voor een aantal synths. Vooral de matrix 1000 kan ik er goed mee editen. Helaas valt de user base wat tegen, veel developments staan stil.

Laatst gewijzigd:
Hi,
nou, ik wil gewoon graag Sounddiver omdat al mijn apparaatjes daar in staan. Inmiddels heb ik het programma voor XP. Met veel weerzin natuurlijk want ik ben al sinds 1983 mac adept ;-)
Maar nu het volgende. Aan mijn MacbookPro hangt een AMT8 en een Unitor 8 en met midiconfiguratie van OSX heb ik alles netjes werkend.
Nu heb ik aan poort 2 van de Unitor de XPcomputer gehangen.
In Sounddiver ingesteld (en ook xp voorkeuren) dat alleen de Roland midi die daar aan hangt gebruikt wordt.
Ik krijg echter niets werkend, word er gek van!
XP ziet de Roland midi, ik kan soms ook wel all notes off verzenden (unitor leds lichten dan op) maar that's it. Als ik bijvoorbeeld de Unitor in Sounddiver installeer kan hij hem niet vinden, hoewel de poorten en zo goed ingesteld zijn. En dat na 30 jaar midigebruik, volkomen vastgelopen. Kan er niets aan doen maar vind het een hel.Is er iemand die mij op weg kan helpen? Anders ga ik toch Midiquest proberen. Ik heb toch geen recente synths (want ik vind dat er niet veel moois meer gemaakt word maar dat is een ander verhaal).

Overigens, wel bedankt voor alle reacties tot nu toe natuurlijk!

Ik kan alleen zeggen hoe ik werk,, 'k gebruik verschillende EMU 2x2 op de verschillden laptops. Zo kan ik sounddiver ook over netwerk draaien.
Die EMU gebruik ik als Midi OUT, voor de rest is het 'any' als input,, Sounddiver vind dat zelf wel...

Hoi Stephen en audiocollage,
Dank voor de reacties, op zich doe ik alles exact zo ( en manuals lezen doe ik meer dan dertig jaar) maar het lukt niet. Anyway, dat is dan mijn probleem, ik wil mijn eigen topic zuiver houden dus maar weer terug naar het onderwerp:)

...Als ik bijvoorbeeld de Unitor in Sounddiver installeer kan hij hem niet vinden, hoewel de poorten en zo goed ingesteld zijn.
:?
Als je hem manueel heb geinstalleerd hoeft sounddiver hem niet meer te vinden.
Je hebt hem er zelf al gezet...

(Een beetje duidelijker zijn is misschien ook handig als je hulp wil.)

Ok

Ok

:?
Als je hem manueel heb geinstalleerd hoeft sounddiver hem niet meer te vinden.
Je hebt hem er zelf al gezet...

(Een beetje duidelijker zijn is misschien ook handig als je hulp wil.)
Ik bedoe hiermee aan te geven dat in Sounddiver de module voor de Unitor is geinstalleerd, de pc icoon met de unitor icoon is verbonden maar vervolgens geeft Sounddiver dan aan als ik de unitor icoon aan klik dat hij hem niet ziet ( skip, delete et cetera). Unitor is met de midi van de xppc aangesloten op de zelfde poorten uiteraard. Ook als ik in OsX bij midi configuratie een aparte verbinding maak tussen alleen de unitor en de xp pc gebeurt er niks. Ik ga de midi nog eens checken, misschien is hij kapot.

Back