Universele patch editor en librarian

Wacht eens

Wacht eens

En heb je de juiste driver voor die Unitor geinstalleerd. Zo ja, dan zou je hem zeker ook in Apparaatbeheer (XP) moeten terugvinden.

Ha! Nou begrijp ik de verwarring: ik gebruik een xp pc met roland midi waar Sounddiver voor windows op staat. Mijn amt8 en unitor8 hangen aan een Osx systeem. De drivers voor de unitor voor xp zijn dan toch niet nodig? Alleen een (bewezen) werkende driver voor de roland midi? Ik heb het xp systeem direct aan een fb01 gehangen en toen kon ik editen hoewel Sounddiver de yamaha niet vond tijdens het scannen. Dus, de tussentijdse conclusie, de xppc met sounddiver en roland midi functioneren wel met een fb01 maar niet met emagic. Ik heb nu de xp midikabels verplaatst van de unitor8 (beide poort 2) naar de amt8 (beide poort 8) omdat ik vermoedde dat Sounddiver misschien de unitor niet zag omdat hij een slave is van de amt8 maar ook dat zonder resultaat...

Wel fijn dat je mee blijft denken:halleluja

...Nu heb ik aan poort 2 van de Unitor de XPcomputer gehangen.
In Sounddiver ingesteld (en ook xp voorkeuren) dat alleen de Roland midi die daar aan hangt gebruikt wordt.
Ik krijg echter niets werkend, word er gek van!

XP ziet de Roland midi, ik kan soms ook wel all notes off verzenden...
Die Roland midi is een interface(-kaart) die je gebruikt in/voor de XP PC ?
(3 interfaces in totaal ?)
Van daaruit is de midi-in en uit verbonden naar de in en uit poort 2 van de unitor ?
Zo ja, dan moet je zorgen dat je op die unitor poort 2 doorlinked naar daar waar je wil dat sounddiver zijn sysexdumps doet. Als de unitor dit kan moet zoiets lukken, maar is niet gebruikelijk.

Anders beter eens een figuur maken van je setup hoor. want "word er gek van!" daar verschiet ik niet van zo. :halleluja

Back