Real-time Audio -> Midi (sampler) plugin?

Ik ben op zoek naar een plugin die je inlaadt op een audiokanaal en in real-time een audio signaal omzet in een midi-noot, of nog liever, dan direct een ingeladen sample afspeelt.

Ik heb mijn drumkit met een zwik microfoons aangesloten op m'n geluidskaart, zodat ik deze multitrack kan opnemen.

Wat me nu leuk lijkt is dat als ik op m'n snare sla, er direct een sample afgespeeld wordt (met zo weinig mogelijk vertraging) van een andere snare of iets anders wat ik dan ook inlaad.
Hetzelfde geldt voor m'n kick etc. etc.

Helemaal leuk zou het zijn als de plugin reageert op aanslaggevoeligheid.

Maargoed. Ik ben al even aan het googlen geweest, maar daar kwam ik alleen vage plugins tegen die gebaseerd zijn op FFT en proberen een polyfone midi-partij uit je audio te trekken. Dat is dus niet de bedoeling. Het fijnst zou het zijn als het op drums (dus transienten-detectie) gericht is...

Slate Digital heeft de Trigger plugin. Ik weet alleen niet hoe die in realtime werkt.

Groet van de Naut

Edit: ik lees net dat er een Live functie op zit voor bijna zero-latency triggering.

Laatst gewijzigd:
Waarom geen trigger naar midi apparaat? casio, roland of alesis?

Ja kan ook. Piezo-elementjes plakken op alle trommels en dan een leuk drum-trigger kastje erbij. Maar daar heb ik allemaal geen zin in. Misschien in de toekomst ooit... :)

Waarom geen trigger naar midi apparaat? casio, roland of alesis?

kan je doen wat deze gast doet: https://www.youtube.com/watch?v=y3tMYTSImnY

Prima als je dit in software wilt doen trouwens.

Dat was ook het eerste wat in mij opkwam, ben je in een keer klaar. Ik dacht trouwens ook dat je een elektronisch drumstel had, dan was je sowieso in een keer klaar met midi out. denk dat de weg die jij wilt begaan een hoop trial en error zal krijgen voordat je de boel aan de gang hebt. Dan is bovenstaand idee toch wel wat makkelijker.

Maar in principe zou het redelijk eenvoudig moeten zijn als je alle drums uitmiced en er Gates achter zet zodat ze alleen de drum oppakken die ze moeten oppakken en niet de buurman. Maar dan nog een vst die met audio een sample en dan nog transienten of velocity mee pakken ook lijkt me een hoop afstellen wat je nooit lekker krijgt.

Volgens mij ben je sneller klaar met de methode van bovenstaande bericht van Caroline

Ik heb ook al jaren de droom naar een midi gitaar, maar ik koop tog liever andere gear. Heb wel serieus overwogen een drum trigger te kopen zodat ik eigenlijk met mijn 707 in step write ander spul kan triggeren via midi.

Misschien in max msp een mooie patch maken en je midi naar logic sturen, kan je gelijk al je gains fine tunen.

Ik heb de demo van Drumagog uitgebreid geprobeerd en het werkt op zich perfect. Ware het niet dat er toch teveel vertraging optreedt om lekker real-time te kunnen drummen.

De volgende die ik wil gaan proberen is die van Slate, maar volgens mij is er geen demo van en ik ga niet zomaar software op de goede gok kopen.

Hardware triggers kopen (of zelf maken van piezo-elementen) is ook nog een optie, maar eerst even prullen met de software-varianten. :)

Back