midiquest, iemand ervaring hiermee?

bobaphat

Ouwe rot
Ik wil voornamelijk de d50 editen met midiquest, maar ook al heb ik de juist midi ins en outs ingesteld, krijg ik maar geen midi cc-data naar mn d50 gestuurd.

Dus 2 vragen
-Hoe krijg ik midi naar mijn d50?
- Is deze software wel ok?

Ik vind de sofware best ok, maar het is wel een beetje zoeken soms en er zitten wel wat bugs in.
Ik weet niet wat jij probeert maar normaal gezien moet je via sysex communiceren om de plugin op te zetten.
Nadien kan je dan via midi werken.

Als je een VSTi maakt met midiquest voor in je DAW, moet je in je daw de midipoorten die je wil gebruiken uitzetten en vervolgens in de plugin ze activeren. Dit is wel een beetje vreemd.

Thanks,

Ik heb niet zoveel ervaring met sysex, alleen patch dumps.

Ik heb nu de juiste midi channels io ingesteld. Wat moet ik nu kwa sysex doen? Zijn daar speciale settings voor?

Als je de D50 wil editen met behulp van midiquest moet je eerst beslissen of je dit vanuit midiquest wil doen of dat je met midiquest een midi-VSTi wil maken voor de D50 om in je DAW te gebruiken.
Heb je de laatste versie?
Je hebt ook geen ervaring nodig, in midiquest kies je de D50 template en dan op "get it" en als je D50 correct verbonden is maakt hij alles toch automatisch aan ?
Als het nog steeds niet lukt, moet je wel iets gedetaileerder beschrijven waar het fout loopt want anders blijft het gissen voor mij.

Ik heb jhet nog even bekeken, ik heb natuurlijk geen D50 maar bv. een D2 en daarmee lukte het meteen.
Geraak je zover als op onderstaande screenshot?

midiquest%20D50_zpsnu6sp6jr.png

Misschien staat system exclusive messages receive uit?, of is dat alleen voor data dumps?

Die moet aan staan ja, als ik me goed herinner haalt MidiQuest ook de presets op uit je hardware.

Laatst gewijzigd:
Ja precies!

Als je op mac zit kan je dit ook even proberen om te kijken of er wat uit midiQuest komt:
http://www.snoize.com/MIDIMonitor/ er is ook vast een windows variant!