midiquest, iemand ervaring hiermee?

bobaphat

Ouwe rot
Ik wil voornamelijk de d50 editen met midiquest, maar ook al heb ik de juist midi ins en outs ingesteld, krijg ik maar geen midi cc-data naar mn d50 gestuurd.

Dus 2 vragen
-Hoe krijg ik midi naar mijn d50?
- Is deze software wel ok?

Ik vind de sofware best ok, maar het is wel een beetje zoeken soms en er zitten wel wat bugs in.
Ik weet niet wat jij probeert maar normaal gezien moet je via sysex communiceren om de plugin op te zetten.
Nadien kan je dan via midi werken.

Als je een VSTi maakt met midiquest voor in je DAW, moet je in je daw de midipoorten die je wil gebruiken uitzetten en vervolgens in de plugin ze activeren. Dit is wel een beetje vreemd.

Thanks,

Ik heb niet zoveel ervaring met sysex, alleen patch dumps.

Ik heb nu de juiste midi channels io ingesteld. Wat moet ik nu kwa sysex doen? Zijn daar speciale settings voor?

Als je de D50 wil editen met behulp van midiquest moet je eerst beslissen of je dit vanuit midiquest wil doen of dat je met midiquest een midi-VSTi wil maken voor de D50 om in je DAW te gebruiken.
Heb je de laatste versie?
Je hebt ook geen ervaring nodig, in midiquest kies je de D50 template en dan op "get it" en als je D50 correct verbonden is maakt hij alles toch automatisch aan ?
Als het nog steeds niet lukt, moet je wel iets gedetaileerder beschrijven waar het fout loopt want anders blijft het gissen voor mij.

Ik heb jhet nog even bekeken, ik heb natuurlijk geen D50 maar bv. een D2 en daarmee lukte het meteen.
Geraak je zover als op onderstaande screenshot?

midiquest%20D50_zpsnu6sp6jr.png

Misschien staat system exclusive messages receive uit?, of is dat alleen voor data dumps?

Die moet aan staan ja, als ik me goed herinner haalt MidiQuest ook de presets op uit je hardware.

Laatst gewijzigd:
Ja precies!

Als je op mac zit kan je dit ook even proberen om te kijken of er wat uit midiQuest komt:
http://www.snoize.com/MIDIMonitor/ er is ook vast een windows variant!

Uiteindelijk kan het ook nog is aan je midi interface liggen ;) kleine kans maargoed..

Even kijken of system exclusive aan staat idd.

Uiteindelijk kan het ook nog is aan je midi interface liggen kleine kans maargoed..

Ja, mocht hij zo een goedkoop ding gebruiken dat geen sysex kan zenden, daar had ik nog niet aan gedacht...
Maar als hij/zij MidiQuest gekocht heeft is de kans groot dat hij een degelijk interface heeft.

Ik werk met de amt8, zal eerst eens naar de system exclusive kijken. Maar als ik het goed begrijp kan je niet de d50 editen zonder ook vanuit midiquest midi in te ontvangen ??

Ja volgens mij moet zowel in als uit aangesloten zitten voor MQ om te werken

Ok 154, it's done
@knobtwiddler
Ik kom idd zover als dat scherm dat je liet zien. Alleen vraag ik mij af:
In midi-settings moet je midi in en outputs kiezen, maar geldt deze dan voor alle synth-panels, op system niveau? Of moet ik voor elke synth/panel een aparte midikanaal instellen?

Ik run nu trouwens de demo van de niet pro versie.
(Mijn eerste indruk is niet razend positief moet ik zeggen)

elke synth apart uiteraard, en even uitzoeken of je op de synth een zetje moet geven of dat MQ zelf de dump uitwisseling kan aftrappen...

Cool! kan niet wachten om na al die jaren mijn d50 te editten!
Ben die Jean Michelle Jarre sounds behoorlijk zat :)

Ok dus waar kan ik dan per synth individueel de midi settings instellen?
Nu kan ik alleen bij de tab: midi, de system midi io instellen. Ik kan niet iets vinden voor de individuele synths panels.

thanks allemaal!

Laatst gewijzigd:
Je ziet toch dat instellingswieltje in de screenshot (rechts onder het keyboard) ? Daar dus.

Let je er ook op dat je amt8 ook mogelijk een filter heeft aan staan voor sysex?
Je kan dat controleren door de control panel voor de amt8 op te roepen en dan te kijken hoe je patchinstellingen zijn.

Je ziet toch dat instellingswieltje in de screenshot (rechts onder het keyboard) ? Daar dus.

dat had ik al door Knob, alleen verschieten de system instellingen mee met de instellingen per individuele patch editor (bij dat wieltje dus).
Ik werk nu met de demo, dus er zullen wel weer onvermelde demo-restricties zijn waar ik tegenop loop, jammer!

Sysex dumps met een andere tool werken wel, dus het ligt niet aan mijn AMT8 gelukkig.

Back