x0xb0x laag output volume

renepela

Ouwe rot
Sinds een paar dagen heb ik een raar probleem met mijn x0xb0x.
Het volume van de mix out is namelijk ontzettend laag. Ik moet mijn mengtafel vol open gooien om heel zacht wat geluid te horen.
Het rare is dat wanneer ik de koptelefoon uitgang van de x0xb0x aansluit op mijn mengtafel het volume wel prima is. Op zich kan ik dus prima werken met de x0xb0x, maar het lijkt me toch niet normaal de koptelefoon uitgang te gebruiken i.p.v. de mix out.

Heeft iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten? Eerste verdachte is de BA662 (ik heb een 662 erin i.p.v. een 6110, maar dan lijkt het me dat de output helemaal niet meer werkt en ik dus ook op de koptelefoon niks meer hoor.

Als ik naar het schema kijk op:
http://www.ladyada.net/media/x0xb0x/mainboard_beta.png
dan is de uitgang een stereo jack met aan de ene kant een weerstand van 1K en de andere kant 100K.
Dus eigenlijk een mono output die over een stereo jack uitgevoerd wordt met een Low en High amplitude output.
Probeer een met een splitterkabel waarbij je Links en Rechts van de stereo uitgang afzonderlijk in je mixer kan pluggen.

Misschien zit het probleem dan daar wel. Ik heb hem namelijk aangesloten via een mono jack en niet via een stereo jack. Dus met een beetje pech hangt hij nu dan aan de low amplitude. Als ik jou goed begrijp zou ik dan die weerstanden om moeten draaien, zodat de high amplitude aan de punt van de mono jack komt te zitten?

mono jacks op beiden, hier

Mono jack lijkt mij ook het meest logisch. Ik ga wel even experimenteren met stereo jacks.
Hebben jullie de x0xb0x wel aangesloten via de mix out, of hebben jullie de uitgang van de koptelefoon gebruikt om hem aan te sluiten op je mengtafel?

mix out ;)

kopphone gebruiken sommigen omdat deze tikkeltje luider is, wat dus zorgt voor nog smeriger distortion soms ;) (enfin, op de 303 is dit een truuc, de x0x heeft identiek circuit van de headphone dusss...)

Oke, duidelijk iets mis met mijn mix out dan. Volume is stukken lager dan mijn headphone output. Als ik jouw begrijp zouden die normaal gesproken praktisch gelijk moeten zijn. Echt kwaad kan het dus niet om hem voorlopig op de headphone output te laten.

Back