Welke drumcomputer?

onrust nv

Onrust industriëele audio
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
ik wil voor m'n industrial band nog een analoge drumcomputer voor kapotte vervormde beats loop alleen te twijfelen tussen de MFB 522, de Korg volca beats en Akai(die laatste heb ik zeker twijfels over omdat in de geluiden niet erg overtuigend vind)

ik gebruik vaak de zvex mastotron en de way huge swollen pickle voor crunch en de sintron sat 24 om het geluid helemaal te vervormen

iemand enig idee welke de beste keuze is? (voor mij)

Volca beats, er is ook een individuele output mod. Maar voor in een band??? 16 steps???
MFB 522 is ook ok. maar die akai is echt shit. vooral de kick das meer een scheet

Wat voor sequencer gebruik je in de band?

Is voor een industriele sound een ouwe digitale drumbak niet beter? Zo een ouwe Akai (Das toch DE industrial drumbak weet ff het type niet meer) of Yamaha RY?

die geluiden in la vie en rose zijn van een naald die naast de plaat valt en op de slipmat, dat is niet bepaald een drum computer, denk ik. Wat een lawaaIIIIIII zeg - ik dacht dat mijn desktop ging ontploffen ha

esplendor geometrico was in de 80er jaren helemaal analoog pas in de jaren 90 zijn ze digitaal gegaan

ik heb al een circuitbent TR 505, en die geluiden zijn wel leuk, maar net iets te netjes

ik heb al een circuitbent TR 505, en die geluiden zijn wel leuk, maar net iets te netjes

dan heb je m volgens mij nog niet genoeg gebend ;) als je per se analoog wilt, een 606?
ry30 vind ik ook een aanrader, of anders een hr16b, kan behoorlijk machinaal klinken als het moet
mfb522 is een mooi ding, maar klinkt droog niet echt kapot en vervormd, moet je m nog ergens doorheen halen

Hoezo doe je ze weg, en geef je dit advies ?, tegelijk.

Ik doe ze weg omdat het niet mijn sound is, maar wellicht wel de jouwe. Ik heb alleen de MBrane nog over op dit moment. Luister maar eens een demo, of hij industrieel genoeg klinkt.

Back