nou zeg, een heleboel pfrrtt weer hier, ik begrijp sowieso mensen die stellig verkondigingen maken niet, er zijn altijd 100 of meer opties om tot iets te komen. industrial is kawai mijn reet, industrial kan met alles. alles kan met alles. (zo'n beetje)
Er staat een Roland R8 met DE kaarten die je moet hebben (Dance & Electronic) hier voor 200 euro https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=188762&highlight=roland+r8
ben je wel ff zoet mee voor drums hoor en Industrial drums is een eitje voor dat ding
was er ook een industrial card ofzo voor de R8?
Wel lachen toch maar die gast is toch niet serieneus met zijn anti samples denkend dat je dan altijd andermans muziek gebruikt en alles moet analoog zijn, anders is het wel heel zielig
de enige die zichzelf voor de gek houdt dat ben......................................................................................................................jij.
Jaja die style kun je ook samplen, hoezo maak je niet gelijk een sample van mijn lied.
Laatmaarzitten,ik hoef dat niet te horen hoe dat met samples klinkt!
Wel lachen toch maar die gast is toch niet serieneus met zijn anti samples denkend dat je dan altijd andermans muziek gebruikt en alles moet analoog zijn, anders is het wel heel zielig
Ik ben benieuwd naar het soort analoge bassdrum dat zo {{{{DIEP}}}} gaat dat je hem wel blijft horen op youtube/soundcloud, maar deze {{{{DIEPTE}}}} verdwijnt zodra je hem samplet. Want samplen is helemaal niet hetzelfde als recorden naar een DAW ofzo. Het ene gebeurt met een A/D converter, het andere met kaboutertjes.
Gewoon omdat het kan ga ik eens reageren op een idee dat bij mij opkomt tijdens het lezen van uw vermakelijke postjes. En dat is het verschil tussen trots en rede. Zoals meerdere synthliefhebbers speel ik ook een écht analoog instrument en laat dat nu de drums zijn. Met veel testen, proeven en hard werken heb ik ooit een pracht van een setje Pearl houten ketels en Remo vellen aangeschaft. Omdat ik het kon, en wilde. En ik wilde geen Yamaha, Premier of Tama ('omdat Lars Ulrich daar ook op speeheelt'). Ik kan niet uitleggen waarom, daar ben ik gewoon trots op.
Maarrr... Op een moment wil je wel eens wat anders. Dus voor de semi-pro-gein een digitaal drumstel aangeschaft waarmee je zo-veel meer kunt. tallen drumsets en als je wilt zelfs een steeldrum of kids-toy etc. Zoveel meer diversiteit voor je creativiteit. Maarrr... ook al sample (hij zei het) ik mij neigen kit en prop ik het spatzuiver in die Roland-box, het zal nooit klinken als mijn eigen zuurverdiende analoge setje.
En daar zit volgens mij een kern van de hitsi... verhitte disussie. Ik kan mij zo goed voorstellen dat iemand die 20 keer bij oma langsging met hetzelfde rapport om die centen te sprokkelen voor die 808 niet wil horen dat er misschien een kleine kans is dat er een maschine -sorry- machine is die beter zou klinken, en waarmee je over een arsanaal (grapje bedoeld) aan creatieve geluiden kunt beschikken, ook al is dat redelijker als je er goed over nadenkt.
Om een lang verhaal ontopic te brengen: bedenk welke geluiden je wilt horen, zoek, sample, jat, luister op allerlei manieren tot je dat hebt gevonden en wees heel trots op dat ene beperkte apparaat waar jij jouw sound mee maakt en bijt in ieders vinger die er maar naar durft te wijzen.
...overigens, een Roland TD heeft ook een hele leuke ingebouwde electro-kit...
Ik kan mij zo goed voorstellen dat iemand die 20 keer bij oma langsging met hetzelfde rapport om die centen te sprokkelen voor die 808 niet wil horen dat er misschien een kleine kans is dat er een maschine -sorry- machine is die beter zou klinken, en waarmee je over een arsanaal (grapje bedoeld) aan creatieve geluiden kunt beschikken, ook al is dat redelijker als je er goed over nadenkt.
Daar zit hem de kneep een beetje. Voor mijzelf weet ik dat het hebben van, zeg, een MemoryMoog niet economisch te verantwoorden is. Hoe mooi de patches ook zijn die ik er uithaal, ik heb niet meer kans op een goed klinkende hit dan Jan-met-de-plugin. Maar het is een machine met een lange geschiedenis, gebruikt in een tijd waar mijn idolen met deze bakken leurden, het ademt jaren '80 in het uiterlijk, en het laat je soms een beetje vechten voor je sound. Het boeit me eigenlijk al niet of ik hem zélf wel of niet kan A/B'en tegen een plugin. Het fysieke artefact inspireert me, nodigt me uit het te gebruiken op een manier die ik niet uit een LCD-monitor haal. Irrationeel, maar dat is alle kunst.
Zoals meerdere synthliefhebbers speel ik ook een écht analoog instrument en laat dat nu de drums zijn. Met veel testen, proeven en hard werken heb ik ooit een pracht van een setje Pearl houten ketels en Remo vellen aangeschaft.
Volgens mij zijn houten ketels en dierenhuiden niet analoog maar acoustisch... Tenzij je er stroom op zet natuurlijk...
Maar ik snap je punt, iedere vogel trommelt zoals hij gebekt is of zoiets... Als je gelukkig bent met houten trommels so be it, als je liever drums met knopjes en ledjes hebt ook fijn, als je liever samples sleept op een LCD schermpje... (weet je waarschijnlijk niet beter en hebben we stiekem toch een beetje medelijden met je)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.