Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Enige waar ik aan kan denken is dat je kick frequenties wegduwt/cancelt die na het cutten niet meer gecancelled worden, dus harder gaan.
Dat kan niet hoor. Zijn kick is niet opeens weg. Het laag en dus alles is alleen weg.
Wat het vermoedelijk is dat je eq idd een bumpje introduceert rond de cutof freq.
Is dat een phase linear eq van logic?
is het niet veel prettiger werken met een beetje headroom ipv alles tegen de 0db aan te prakken?
Het filmpje ook eens bekeken, dus als ik het goed heb dan gaan bepaalde frequenties in fase komen en elkaar versterken?
Wel vreemd aangezien ik die frequenties zelf niet aanraak, ik cut enkel wat laag weg
Beetje vreemd allemaal.
Wel vreemd aangezien ik die frequenties zelf niet aanraak, ik cut enkel wat laag weg
Vind ik ook... Als een lichte HPF al doet clippen ben je met een rare vorm van mixing bezig, imho.

.
Okay: je hebt een stereomix waarin een heleboel frequenties bij elkaar zijn gemixed. In je mix kan een harmonische van een subbass op 30hz het laag van de kick op 60hz bijvoorbeeld een beetje verminderen door wat phase cancellation. Nu filter je die 30hz er uit met een lowpass filter. Dan zou het dus kunnen dat nu die 60hz minder last heeft van phase cancellation en dus harder wordt. Dit zou dus kunnen gebeuren. Waarschijnlijker is wel de bump in de eq overigens. En er komt een punt dat je track toch gewoon -0.1db moet worden (als je het zelf mastered).