Studio headphone (goed geisoleerd)

nhl2003

Stamgast
Ben op zoek naar een betaalbare closed back headphone. Omdat de EX29 niet meer te leveren is binnen NL ben ik op zoek naar de studio headphone wat dicht in de buurt komt bij EX29. Ik zal hem gebruiken bij vocal opnemen.

Is de Beyerdynamic DT-770 Pro 250 Ohm wel wat voor vocal opnames?

Laatst gewijzigd:
Ik heb onlangs de Beyerdynamic DT-990 Pro 250 Ohm aangeschaft om te mixen in de late uurtjes en ben tot nu toe erg tevreden. De DT-770 is dicht, dus zou geschikt moeten zijn voor microfoon opnames. Hij zit in ieder geval heerlijk, van alle koptelefoons die ik getest heb zat deze het fijnst, omdat hij niet op je oren drukt maar er echt overheen valt.

Bij mij zit hij gewoon op mijn Fireface 800 en hij gaat meer dan hard genoeg. Op de headphone uitgang van een synth doet ie het ook. Dus nee, niet perse nodig.

aha, ik heb zelf de focusrite 8i6 dus ik denk dat ik daar wel genoeg aan heb, thnx!

Nog iets: lengte van de headphone kabel is wat aan de korte kant. Is er een verlengkabel die kwalitatief goed is?

Maar nog een vraagje, heb je perse een AMP nodig voor je koptelefoon?

Voor hoofdtelefoons met een hoog aantal Ohm is dat wel aan te raden omdat de meeste standaard outputs niet genoeg power leveren. De aanschaf van de hoofdtelefoon kan dus nog extra kosten met zich meebrengen als je er het best mogelijke geluid uit wilt halen.

Ik heb zelf een Sony MDR-7510, welke ik alleen maar kan aanbevelen.

Je kan hem niet aan je telefoon aansluiten, maar geluidskaart moet geen probleem zijn. Gewoon even testen.

Back