Cubase SX probleem helppp...

SoundMaster

Nieuwkomer
Cubase SX Probleem

Help guys & girls

het volgende ik gebruik Cubase SX
als ik nu een nieuw midiinstrument load zoals een bassplayer ...enz
en ik kies als midi in mijn Midi input natuurlijken als Midi out de bassplayer
nu komt het probleem
ik kan niet realtime de bassplayer gebruiken met midi

met de muisknop lukt dit wel en ook als ik een track opneem en dan weer afspeel dan speelt hij dus wel de bassparty af

zo kan ik dus nooit verschillende toetsen tegelijk spelen grrrrrr....

please help ik zit nu al een tijdje met dit probleem en ik heb dit echt nodig

heb misschien een leuk presentje voor diegene die mij echt kan helpen.

thx

Je wil dus zeggen dat je met je keyboard niet realtime de VSTi kunt bespelen ?
Zal waarschijnlijk aan je geluidskaart liggen (latencey) wat heb je van geluidskaart ??

(nu snap ik het midi probleem)

Reply

Reply

Ok je hebt hem door perfect
klopt dat ik het een beetje verkeerd had neer gezet maar ok

ik heb gewoon een Soundblaster, maar hier speel ik geen midi door
ik heb een USB midiex RAMI/O of zoiets dat heeft 2 midi out en 1 in is net nieuw en werkt met Virtual sampler perfect en ook met andere midiprogramma's dus ik doe iets fout in Cubase SX

ik heb voor input dus maar 1 keus voor Cubase SX dus dat kan denk ik niet het probleem zijn.

pfff..... hoe vond je de samples

Goede samples hoor!
Maar kan het niet zo zijn dat je een ''emulatiepoort'' gebruikt want soms wil SX nog wel eens 2 keer dezelfde MIDI in aangeven...
En nog wat is het een LEGALE versie van SX of een crack ?
En leg je probleem a.u.b. ff op een andere manier uit want ik ben ff de weg kwijt :stupid

Reply

Reply

In gebruik de orginele cubase SX
had eerst Cubase VST maar ben over gegaan naar SX tot nu toe ben ik er niet blij mee.

over het probleem nog een keer.

Als ik in Cubase SX een midi track aanmaak
ik kies in VST instruments een Synthesizer
Bij mijn miditrack kies ik bij midi out mijn USB midiout kanaal
Bij midi-out kies ik de Synthesizer
nu wil ik met mijn masterkeyboard de tonen bepalen
dit lukt dus niet realtime
als ik nu wel record druk en ik speel op de masterkeyboard wat in en ik speel deze weer af dan hoor ik wel wat ik heb gespeeld en met de tonen van deze syntheziser die ik heb gekozen als VST instrument

In VST was dit geen enkel probleem ?????????

ik vind het ook zeer vreemd....

normaal idd een MIDI track aanmaken VSTi laden in het rack dan de MIDI IN de desbetreffende MIDI poort waar je klavier op aangesloten zit en dan bij MIDI OUT de VSTi ''laden'' dan moet je hem gewoon kunnen bespelen..
Maar bij andere VSTi's heeft hij dat niet ? Daarom had ik het over latency !!
Latency heeft niets te maken of je MIDI door je soundblaster stuurt of niet dan kan je wel bespelen en komen de noten wel binnen maar je geluid heeft vertraging wat dus door de Soundblaster komt..
Is dus waarschijnlijk geen MIDI maar een Latency probleem..

pb me anders ff waar je vandaan komt als je namelijk in Tilburg woont kan ik wel eens een keer komen kijken ;)

Reply

Reply

Bedankt voor je hulp tot nu toe

Ik woon in Tilburg misschien moeten we een keer afspreken
maar gaat even nu niet vanwege dat ik maandag ga verhuizen dus dat vraagt even wat tijd.

Kan je nog wat uitleggen over die Latency of zoiets

want een vriend van mij heeft het zelfde probleem en die heeft externe geluidskaart (layla)

ik zie trouwens aan de photo dat je iemand bent die veel geluiden aan het editen bent ziet er goed uit.

Thx tot zover

Tja latency hoe moet ik dat uitleggen...
Weet niet de technische achtergrond ervan maar latency heeft dus te maken met de audiokaart is gewoon vertraging omdat het ''signaal'' een eindje moet..
Maar er zijn al genoeg ''goedkope'' kaarten die dit probleem niet hebben !

PB me ff waar je precies woont vertel ik ook het mijne ;) anders kom je een keer bij mij langs....

dag luitjes,

is hier ooit wel eens een antwoord op gekomen ? Ik heb nu namelijk precies hetzelfde probleem. En het grappige is dat het eerst allemaal goed werkte. Het enige wat is veranderd is dat ik ben verhuisd en m'n pc dus ook. De instellingen zijn niet gewijzigd.

Ik ben er intussen wel achter dat dit een probleem is wat vaker voorkomt met SX alleen de oplossingen die ik heb gekregen van zowel het Steinberg forum als andere bronnen helpen bij mij dus niet. Ook Cubase opnieuw installeren of de midi drivers opnieuw installeren helpt helemaal niks...... :confused:

alvast bedankt
Ronald

Re: Reply

Re: Reply

Misschien snap ik het probleem ook niet helemaal maar een detail viel mij op:

.... ???

1. Je voegt een midi track toe.
2. Je voegt een vst instrument en activeert het ding.
3. Je zet midi out van je midi track direct op het vst instrument (dus niet naar een physieke poort)

Daarna kan ik via mijn master keyboard het vst instrument spelen door deze midi track te selecteren aangezien de midi omni instellingen van cubase dit mogelijk maken. (Hoef dus geen externe physieke midi-in poorten te selecteren per midi track)

Het zal toch niet zo zijn dat jullie eerst via het externe midi keyboard weer terug routen? Want dat is niet nodig/mogelijk mijn inziens.

Voor realtime vst playing moet je een audio kaart hebben met een zo laag mogelijke latency, in ieder geval beneden de 8-10 ms. Veel kaarten kunnen ook de DMA sample buffer grootte instellen waar een trade-off tussen latency (delay) en buffer under-run (irritante tikjes) gekozen kan worden.

Success ermee!

Origineel geplaatst door SoundMaster
In gebruik de orginele cubase SX
had eerst Cubase VST maar ben over gegaan naar SX tot nu toe ben ik er niet blij mee.

over het probleem nog een keer.

Bij midi-out kies ik de Synthesizer
nu wil ik met mijn masterkeyboard de tonen bepalen
dit lukt dus niet realtime
als ik nu wel record druk en ik speel op de masterkeyboard wat in en ik speel deze weer af dan hoor ik wel wat ik heb gespeeld en met de tonen van deze syntheziser die ik heb gekozen als VST instrument

In VST was dit geen enkel probleem ?????????

jongens, hebben jullie niet heel simpel vergeten om het luidsprekertje van je midi-kanaal aan te vinken....?
Bij de vorige vst versie hoefde dit niet maar bij SX wel...

gr. Tom

nee jongens (en meisjes)....

het probleem is echt een probleem en geen kwestie van iets vergeten zijn. Ik werk al jaren met Cubase en al een hele tijd met SX. Alles staat correct ingesteld en toch werkt de midi thru functie van SX opeens niet meer. Als je op zoek gaat op het cubase.net forum zie je ook dat dit een vaker voorkomend verschijnsel is met SX (en zo te zien alleen bij Windows XP). Het probleem is alleen dat de oplossing (of eigenlijk: de oplossingen, want er zijn er meerdere) niet altijd bij iedereen werken. :stupid

Ronald

ps: ik spreek hier alleen over mijn eigen situatie, over het originele bericht kan ik natuurlijk niet zo veel zeggen.

Back