de feel van Fa-08 vs moxf 8 vs S70XS

ton van leeuwen

Ingeburgerd
iemand het toetsenbed van de roland FA-08 uitgeprobeerd in vergelijking met de moxf 8 van yamaha?
Ik heb zelf de moxf 8 deze week uitgetest en moet tot mijn spijt zeggen dat het toetsenbed (the feel) mij tegenviel.

Omdat ik naast de S70XS een tweede toetsenboard wil aanschaffen om mee te repeteren is het voor mij belangrijker hoe de toetsen aanvoelen .

Wil je er dan perse een gewogen klavier bij? Zelf heb ik de S90XS gehad. Dat heeft idd een goed klavier. Begrijp ik goed dat je deS70 niet wilt gebruiken om te repeteren en dat je een synth zoekt met gewogen klavier dat ongeveer net zo goed is?
Als dat niet het geval is, zou je ook kunnen overwegen er een synth / keyboard bij te kopen met een semi gewogen klavier (zoals synths hebben, zeg maar.) Dat scheelt ook een beetje sjouwen naar en van je repetities.
Zelf vind ik de combinatie gewogen voor pianopartijen en semi gewogen voor de toeters en bellen wel fijn.

Mocht je uiteindelijk toch iets zoeken dat het klavier van de S70 evenaart, dan kom je wellicht uit bij een duurder exemplaar (Motif XS8 / XF8, Kronos88 o.i.d.)

een kurzweil heb ik gehad (px3x) was te moeilijk voor me.
maar mijn vraag ging over de FEEL van de FA-08 tov yamaha S70xs

Omdat ik eigenlijk de moxf 8 wilde kopen maar vond 'm niet lekker spelen.
Ik vraag me af hoe dat is bij de FA-08.

Misschien moet je dat dan even gaan uitproberen in een winkel. De S90XS ken ik, de FA niet. Al had ik beide gehad, zou het jou wellicht nog niks zeggen. Feel is mogelijk ook wel wat persoonlijk.

Back