Jomox Mbase11 synthforum reviews

Voor 808 achtige kicks is hij wel goed, het laag is niets mis mee. 909 kicks doet ie minder goed, je merkt het vooral wanneer je gaat oversturen, dat klinkt gewoon niet lekker als je het mij vraagt. De punch/attack die de 909 heeft, krijgt Jomox niet voor elkaar helaas.

Ik heb de mijne afgelopen weekend verkocht. Ik zou hem 2e hands kopen, dan verlies je er niets op als hij niet bevalt.

Ik heb trouwens wel wat gesampled voordat ik hem verkocht. Zal vanavond even kijken of ik dat hier kan plaatsen.

Ik vind het een goede kick.....gebruik hem zowel live als in de studio.
Ben het niet helemaal eens met The Unholy, ik overstuur/proces de kick altijd en dat bevalt prima. Ligt misschien ook een beetje aan wat je zoekt in een kick of wat je gebruikt en hoe je dit doet.

Beneden staat de 909 al een half jaar niets te doen in de koffer, geen behoefte aan.
Denk zelf ook niet dat je kwa geluid erg vast moet blijfen houden aan dat soort referenties.

Op mijn soundcloud staan genoeg track waar die in zit....dit is de laatste:
https://soundcloud.com/brz-tdk/pills-in-bottles

Groeten

En in beide MBase11's die ik heb staan wordt gewoon alles opgeslagen in de patch.

Ik denk dat als je zoiets als een MBase of een Vermona koopt dat je dan gewoon goed voor jezelf moet evalueren of je nou op zoek bent naar dé 808 of 909 kick of dat je gewoon iets wil hebben wat lekkere diepe kicks bakt. Want soms wil je gewoon hét 909 geluid en dat komt hier gewoon niet uit.

Ik vind de MBase voor 909 stijl kicks wat vierkanter, meer bonk dan dreun. Lastig uit te leggen.

Ik vind het een goede kick.....gebruik hem zowel live als in de studio.
Ben het niet helemaal eens met The Unholy, ik overstuur/proces de kick altijd en dat bevalt prima. Ligt misschien ook een beetje aan wat je zoekt in een kick of wat je gebruikt en hoe je dit doet.

Beneden staat de 909 al een half jaar niets te doen in de koffer, geen behoefte aan.
Denk zelf ook niet dat je kwa geluid erg vast moet blijfen houden aan dat soort referenties.

Op mijn soundcloud staan genoeg track waar die in zit....dit is de laatste:
https://soundcloud.com/brz-tdk/pills-in-bottles

Groeten

Vette muziek! Maar zijn het beperkte aantal knoppen niet te lastig om live te gebruiken? Of doe je dat via midi?

Midi....in de Cirklon heb ik een instrument aangemaakt MBase 11. 4 kanalen gemute en als je unmute heb je een andere kick. Klikken op het kanaal en de draaiknoppen op de Cirklon kunnen gebruikt worden voor de functie die erboven staat.. In de studio heb ik gewoon 1 controller lane en daar maak ik de kicks mee.

Ik vergelijk de mbase11 niet met een 808 of 909 kick. Voor soortgelijke kicks hebt ik de tr-8. De bedoeling zou zijn om een groter sound spectrum te hebben qua kicks met de mbase. Het lijkt me op dat gebied wel een veelzijdig ding. De presets lijken me ook handig voor live.

Ik vind het nadeel dat er te veel opties op zitten,
of je speelt lompe bass 1, of lompe bass 2.
Lekker met de melodie mee, hoeraa,,, ahem.

Gewoon niet lekker dat hele jomox niet.
Hoewel ik BRZ zijn nr wel vet vind klinken! ( de bassdrum tenminste )

Laatst gewijzigd:
Heb hem ook gehad. Lompe kick.. totaal niet 808 en 909 like. Het is een apart geval. Als het voor jou werkt is het goed.

Back