Jomox Alpha Base als groovebox?

NeonNoises

Stamgast
Hallo allemaal,

Graag wat input/advies: ik ben op zoek naar een single-unit setup voor techno. Gewoon lekker de koptelefoon op, tot in de late uurtjes jammen — zonder gedoe, veel knoppen, en vooral niet te veel gepriegel met samples.

Elektron ben ik (echt) beu. De S2400 + DSP bleek voor mij een miskoop vanwege de interface en de toch wat beperkte sequencer. De Pulsar vind ik te priegelig, en de Tempest heb ik twee keer gehad — het apparaat heeft absoluut iets, maar zonder effecten is het gewoon niet te doen als standalone.

Ik denk dat mijn keuze nu gevallen is op de Jomox Alpha Base. Heeft iemand hier nog tips of ervaringen mee? Pros/cons die je niet in reviews leest? Ik ben gewoon benieuwd!

Mocht je toevallig een MK I of MK II te koop hebben, dan heb ik interesse. Anders wordt het zaterdag waarschijnlijk een nieuwe.

Thanks all!

Ik heb er een gehad en die heb ik snel weer teruggestuurd. Kan prima klinken hoor, maar de manier waarop je met dat ding moet werken is mij te onlogisch. Als je er veel mee werkt wordt het wellicht beter, maar ik vond het echt counter intuïtief (en dan zeg ik het heel netjes). Echt gemaakt door een die hard techneut die niet verder kijkt dan zijn eigen wereld.

Ik vind Elektron nog steeds een van de beste voor het betere werk, maar aangezien je dat niets vind kan ik wellicht de Maschine (plus) adviseren. Beste workflow ever. En dat zeg ik niet zomaar, want ik heb letterlijk alle grooveboxen (nou ja, 98%) gehad die er zijn geweest. Nadeel is alleen de beperkte CPU van de standalone versie. Hoeft geen probleem te zijn als je een beetje oplet. En in de nieuwe update zou bounce in place komen, dus dat lost gelijk dat probleem grotendeels op. Kijk ook eens naar de Modor DR-2. Is weliswaar digitaal, maar heeft meer punch dan menig analoge bak. Wat een vette sounds heeft die en ook best veel mogelijkheden. Zou ik veel liever hebben dan de Jomox, zowel qua sound als qua workflow. De Roland TR8-S vind ik ook nog steeds een geweldige bak. Die sequencer is echt heel hands-on en je kan zo snel werken op dat ding. Klinkt ook nog redelijk goed.

Oja, de Perkons is ook best leuk als je van die sounds houdt. Mij een beetje te rauw en industrial.

Modor is n beest, maar ik zie m eerder als een moderne tr 909. ik heb er mijn oren ver mee van mijn kop geblazen. De Perkons is eerder een rubik cubus, breng je in een operste concentratie als je er in duikt qua 'hoe maak ik met die paar stappen niks té repetitief'
Of probeer eens n hapax, dat ding is crazy om andere spullen mee aan te sturen, als je één sequencer leert heb je de wereld in de hand

Elektron ben ik (echt) beu
ik ben wel benieuwd hoe dat komt :). En verder wat je precies wilt. Gaat het alleen om de drums/percussie, of moet je er ook een basslijntje en stab uit kunnen halen? Ik ken ze zelf niet, maar die Novation Circuit bakjes schijnen ook wel tof te zijn.

Verder kan ik het tóch niet laten om te linken deze video, waarbij ik op de elektron rytm precies gedaan heb wat je wilt, lekker pielen op 1 bak om techno te maken, daar leent ie zich perfect voor :). Filmpje thuis opgenomen, maar had dit op vakantie (nadat de vrouw naar bed was) met een lekker biertje erbij zitten maken.

Toffe jam!! De Rytm is capable, heb hem gehad tot en met de euclidian update zeg maar, maar er is iets met de sound waar ik me maar niet overheen kan zetten.. te afgekaderd/gepolijst ofzo? Hetzelfde heb ik me de DN, dus vandaar..

Ik probeer wel een percussiegerichte “groovebox” te vinden ja, dus goede drums, en daarnaast een sample/voice of 2 voor een sample en een bas. Ik zal ook eens naar de Novation kijken, ken ik eigenlijk niet zo goed.

Thanks :). Ja die sound snap ik wel, merk dat ik zelf steeds vaker met samples werk dan de sounds zelf. Wat ook echt een toffe bak is voor op de bank, is de deluge (staat er een op mp hier). Denk wel dat je een toffe basis sample set moet hebben voor je drums, maar de mogelijkheden zijn eindeloos.

Bedankt voor de suggesties, maar ik zit echt te dubben over de geschiktheid van de Jomox!
Probeer hem dan maar uit zou ik zeggen, maar hou de retour optie wel in de gaten. Dat is meestal 2 weken of 30 dagen.
Let er dan vooral op of je de workflow kan accepteren. Dat is wel het belangrijkste aandachtpunt imo.

Maschine plus.

Jomox & perkons heb ik (gehad) ... allemaal tof, maar volledige technotracks uit één drumbak ? ik kan het niet en uren énkel met percussiesounds jammen ,mja dat ben ik na een 10 tal minuten wel stilaan beu. Ik heb wel graag iéts van baslijn, iets vaag melodisch, wat spacy fx erbij.

Met Maschine plus kan je uren enkel met percussie jammen als je wil, én zoveel meer er nog bij...

Als ik het zo lees is de Perkons een betere keus voor je dan de Jomox. Zelf kijk ook al lang naar die twee units. Zou wel een Perksons willen en heb ook best me twijfels over de unit. Weet iemand wat die koste rond BF kosten ?

Ik denk dat ik een b stock mint perkons 1585 of zoiets heb betaald of was t 1485. Ik heb het hier vast ergens gedeeld gehad. Zwarte

Nou, ik heb ‘m (AB mk1) gekocht en net een eerste testrondje gedaan. Toen ik nog eens keek was het drie uur later.

First impressions:

- User interface is echt niet zo dramatisch als wordt gezegd. Alleen het saven etc. moet ik eens goed lezen;
- Sequencer is bare bones, om er als groovebox variatie uit te halen moet je echt aan de slag met handmatig tweaken.. Plocking nog niet geprobeerd. Als hij blijft voorzie ik een Faderfox;
- MBrane is een prima acid voice;
- Sound en filters zijn echt top;
- Looping van samples voelt erg primitief. Ik begrijp nog niet helemaal hoe ik dit ergens voor ga gebruiken;

Al met al tevreden met de aankoop!

Weinig mis mee denk, alleen voelt het voor mij wat te afgekaderd als je wat experimenteler wilt werken. Beetje Magix Music Maker vs. Ableton zeg maar, maar misschien doe ik het nu te kort omdat ik het niet goed ken.

Back