Pittsburgh System 10.1 Plus

search64

Ouwe rot
Hi all, ik ben zoals de laatste tijd wel meer gebeurd, zo lees ik, ook onwijs naar de eurocrack aan het verlangen. Nu vroeg ik me af of de Pittsburgh System 10.1 Plus iets is. Daar zitten een paar handige modules al in (voor zover ik als n00b kan zien), voor niet al te veel, met nog ruimte om uit te breiden. Iemand ervaring met deze set? Kost 699 bij Thomann.de

Zijn er nog vergelijkbare systemen zoals dat?

Wat ik uiteindelijk zou willen is een systeem om lekker mee te pielen, beetje freaky noises maken, richting Buchla zeg maar, maar met de mogelijkheid om ook meer normale tonen te produceren.

Lijkt me zeker geen verkeerd setje om mee te beginnen. Ik heb geen ervaring met deze set, maar wel met enkele Pittsburgh modules en die zijn prima. Voor de freaky noises kan je bijvoorbeeld naar Make Noise modules kijken ter uitbreiding.

Doepfer heeft ook beginnerssets van 1 rij modules (zie: http://www.doepfer.de/home_e.htm), maar die cases zitten al vol.

Ik heb system 10 het enige verschil met 10.1 plus is dat de case breeder is en dat er MIDI3 ipv midi2 in zit.
Ik heb ook een Boomstar 4075 filter in Doepfer minicase en klinkt dik.
Maar de System 10 of 10.1 plus is een leuk systeem om mee te beginnen.
SoundSupplies.nl verkoopt ook Pittburgh Modular en Boomstar Eurorack modules.

De Intellijel Atlantis zou dan ook nog een optie voor je kunnen zijn, wel ietsje duurder.
Persoonlijk vindt ik het setje bij Thomann wel leuk, maar ik denk dat je er snel uitgroeid en dan kan die kleine case niet uitgebreid worden. Ik zou eerder voor een 6u case gaan, dan heb je ruimte genoeg en dat kost ook niet de hoofdprijs. Goed inlezen in zoveel mogelijk modules en en dan langzaamaan opbouwen. Maar dat hangt ook af van je verwachtingspatroon. Als je ook maar enigzins denkt dat het niet bij dat ene systeem blijft dan zou ik wat groter denken...

Mijn advies, zelf een kast bouwen met een voeding erin. 6u is haalbaar onder de 100euro.