Alpha Juno 1 repareren nakijken

renkas

Stamgast
Hallo!
Mijn alpha juno is tijdens een vlucht in een gator koffer, zwaar toegetakeld. KLM heeft hun fout erkend en is bereid de reparatie te vergoeden.

Juno doet het nog maar er zijn 3 toetsten kapot, en er vliegt van alles los rond in de juno.
Er is ook wat zichtbare cosmetische schade.
Weet iemand een goede reparateur in Rotterdam of omgeving (Den Haag kan ook) die dat ding kan nakijken en zo nodig repareren.
Ik ben op zoek naar iemand die het professioneel doet en mij kan voorzien van een reparatieverklaring en een factuur, ivm met de bureaucraten van de KLM

Bedankt voor de tip!

Wil niet arelaxed overkomen, maar is vervangen niet makkelijker dan herstellen? Cosmetische schade is moeilijk weg te werken....

cosmetische schade maakt mij niet zo veel uit
KLM zegt de reparatiekosten te gaan vergoeden dus laat ik de juno gewoon repareren,
ik weet dat het misschien makkelijker is om een andere juno te kopen dan om deze te laten repareren maar dat zal het wel moeilijker maken met de KLM

Je kan doen wat goed voelt, maar ik denk dat als jij hem laat fixen met bon etc, dat de herstel kosten hoger zijn dan een andere kopen.....dus maw dat je Juno verzekeringstechnisch total loss is.

ik denk dat je voor 250 euro een juno 2 hebt, voor dat geld kan een beetje pro hersteller met factuur enz niet zo gek veel, denk ik.
Laat 'm total loss verklaren en ze een andere vergoeden, die prima werkt?

Ik zag de alpha junos de laatste tijd voor 300 euro gaan.
Onherstelbaar verklaren kan ook wel denk ik. Als KLM maar de marktwaarde van de synth betaald. Het ding is, is dat ie nog wel prima werkt, los van een paar toetsen, kapotte plastic aan de zijkant een paar deuken en een gerammel als je de synth heen en weer beweegt.
Ik ben wel bang dat als ik die volgende keer meeneem voor een livegig, dat ie het dan begeeft.

Arpatle: Ik heb bij "the music house" eerder mijn CS10 en juno106 laten maken.
Bij de reparatie van de 106 vroegen ze mij of ze die oude kapotte voice chips mochten hebben, en ze hebben mij niet geïnformeerd dat die dingen hoogstwaarschijnlijk heel makkelijk te repareren zijn (Aceton badje). Dus ik heb er een beetje een raar gevoel bij de winkel. Maar verder hebben ze de synths keurig gerepareerd. Ik denk dat ik toch wel gebruik ga maken van hun diensten.

Mijn Alpha Juno 2 heeft 1 niet werkende toets....die mag voor 200 zo de deur uit.

Laat KLM een offerte bij Roland opvragen, dan heb je waarschijnlijk zo een schadevergoeding binnen! voor die paar euros gaan ze er echt geen dure jurist op zetten maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

Een juno 2e hands met slecht werkende toets(en) herstellen kan iedereen met een schroevendraaier en internet, als t vuil weg is werkt ie. Mijn juno 2 werkt helemaal terug, had 2 dode keys en een full velocity.

Dat ze je vokces willen houden met een badje, zou me als artiest niet boeien. Dan wil je nieuwe betrouwbare oplossingen: een aceton badje moet je dan maar durven blijven vertrouwen.

Laat KLM een offerte bij Roland opvragen, dan heb je waarschijnlijk zo een schadevergoeding binnen! voor die paar euros gaan ze er echt geen dure jurist op zetten maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Wat bedoel je precies? Waarvoor zou ik de offerte bij Roland opvragen? Ze gaan het toch niet repareren?

Ik zou gewoon aan KLM de prijs van een vervanger doorgeven, voor zulke bedragen kan ik me moeilijk voorstellen dat ze hard gaan tegenwerken. Stel dat 't een minimoog was, had ander verhaal geweest.

Wat bedoel je precies? Waarvoor zou ik de offerte bij Roland opvragen? Ze gaan het toch niet repareren?

Voor zover ik weet doet Roland Benelux nog reparaties. Ze zullen het je wel afraden als ze zien in welke staat -ie nu verkeert. Maar da's dan weer het probleem voor KLM. Ik zou inderdaad op een vergoeding naar marktwaarde (Ebay, Marktplaats Synthforum) aansturen.

Back