Antelope Zen-studio/Orion

Tactic

Ouwe rot
Zijn hier ook leden die de Zen Studio of Orion van Antelope gebruiken, en zo ja hoe is de performance?
Ik heb al jaren een RME Fireface 800 en ik zou graag een stap omhoog willen, maar ik vraag me af of dat via USB net zo vlot gaan werken met deze interfaces. Klankmatig zal het echt een stap omhoog zijn, maar vooral de asio performance ben ik benieuwd naar.
Of zou een Apollo beter geschikt zijn...

Ik heb een Antelope Orion 32 systeem en vind hem fantastisch. Het hangt een beetje af van welke DAW je gebruikt hoeveel latency je hebt maar het is echt ongelofelijk dat je 32 tegelijkertijd in en uit kunt sturen. En het werkt zonder problemen.

Ik heb nu een systeem waarbij ik 80 in en 80 uit heb (ik gebruik meerdere converters als 1 converter wat op Mac heel makkelijk gaat) en heb 13ms latency. Ik werk met Logic en die compenseert alle i/o delays dus totaal geen probleem. Heb al mijn synths (±35 stuks) en FX (±10 stuks) aangesloten.

En hij klinkt super!!! Erg clean, eerlijk en niet gehyped. Ik wil tijdens het mixen zelf bepalen hoe iets moet klinken. Ik houd er niet van dat mijn converter dat voor mij doet maar da's persoonlijk.

Aanrader!!!! :okdan:

Yep hier ook een antelope orion32

Ik heb hem via MADI aan een RME Madiface XT hangen

Maar je kan het ook met USB only doen, alle 32 ins en outs, alleen dan max 48khz voor die channel count (ik heb hem op 128 en 256 samples latency gebruikt in logic via USB, niet voor recording maar voor mixing en AudioUnits enzo, vandaar de hogere latency setting. Voor multitrack only kan je geloof ik tot 32 samples gaan.) Over MADI gewoon 192khz, niet dat ik dat gebruik

Wonderwel was er niet heel veel latency verschil tussen de Orion direct via USB en de Orion via Madi-RME-PCIe-Thunderbolt

MAW de USB drivers van Antelope doen niet veel onder van die van RME....en dat zegt wat

MAW de USB drivers van Antelope doen niet veel onder van die van RME....en dat zegt wat
Ik heb het alleen maar gelezen, maar die antelope heeft een speciaal ontwikkelde USB chip,, Da's de truc.
't zijn niet alleen de drivers..

Ik ben van plan om hem in te zetten in de studio, maar ook op pad. Mijn opnameset bestaat uit een studio 169, een (geweldige) Lucid 8824, en mijn Fireface800, maar na kritisch luisteren vind ik dat meerdere kanalen op het nivo van de Lucid ipv de Fireface echt een aanvulling zal zijn.

Ik gebruik nu nog een RME Raydat met Apogee AD-16x en de derde out van m'n Avocet als DA. Maar ik krijg binnenkort de RME MADI FX en Orion 32 binnen. Heb de Orion32 laatst een weekje kunnen testen, maar wat een geweldige converter is het zeg! :okdan:

Het leuke is heel veel mensen dit nog niet weten. Een heleboel topproducers zijn ook al om :D

Ja ik had zoiets gelezen op GS, maar ik begrijp wel waarom! Zat eerst nog te twijfelen om voor de Symphony I/O te gaan, na het testen was die twijfel wel weg :D

Maken jullie de D-SUB25 > TRS kabels zelf of koop je die?

En hoe goed zijn de drivers?

Goed te horen heren. Vorig jaar op de messe heb ik met vele anderen al staan kwijlen bij de stand van Antelope.
Ik wilde met de ZEN of evt de Orion32 geen early adopter zijn dus ben blij met deze thread. Een paar vragen:

Wijkt de ZEN Studio soundwise af van de Orion32 of is het hetzelfde? Ik lees daar niet zoveel over op het net.
Met wat voor machines draaien jullie de Orion32 of de ZEN? (PC/Apple CPU, Geheugen, etc)

Interessante informatie allemaal, ik heb de Orion ook al meermaals bekeken aangezien je uiteindelijk nooit teveel inputs hebt natuurlijk. :P

Wat kost zo'n DB25 naar female TRS van een beetje robuuste kwaliteit (per DB25 > 8 TRS female)?

Wat ik ook nog wel zou willen weten. Heeft de Orion een standalone mode? Ik kan met mijn Steinberg MR816 de boel zo instellen dat hij audio route zonder dat mijn computer aan staat. Dit vind ik echt een heerlijke mode om soms eens gewoon een lekkere jam-sessie te houden met de computer uit. Na een hele dag achter een computer is dat soms echt een verademing. :)

Wat kost zo'n DB25 naar female TRS van een beetje robuuste kwaliteit (per DB25 > 8 TRS female)?:)

Zelf heb ik ze van Hosa via i4, maar dat zijn males. De kwaliteit van de kabel is goed, alleen heb ik gemerkt dat de plastic behuizing en schroef aan de connector kant snel kapot gaat. Deze heb ik vervangen met stevige onderdelen via conrad.

Interessante informatie allemaal, ik heb de Orion ook al meermaals bekeken aangezien je uiteindelijk nooit teveel inputs hebt natuurlijk. :P

Wat kost zo'n DB25 naar female TRS van een beetje robuuste kwaliteit (per DB25 > 8 TRS female)?

Wat ik ook nog wel zou willen weten. Heeft de Orion een standalone mode? Ik kan met mijn Steinberg MR816 de boel zo instellen dat hij audio route zonder dat mijn computer aan staat. Dit vind ik echt een heerlijke mode om soms eens gewoon een lekkere jam-sessie te houden met de computer uit. Na een hele dag achter een computer is dat soms echt een verademing. :)

-80 euro per dsub ong (1.5 mtr)

-standalone kan ook, er zijn 5 configs die je weg kan schrijven met ieder hun eigen routing/clocking en samplerate (moet je wel eerst op je computer instellen maar dan saven en met de 5 presetsbuttons op de unit zelf kan je ze terugroepen)

Wijkt de ZEN Studio soundwise af van de Orion32 of is het hetzelfde? Ik lees daar niet zoveel over op het net.

Ik heb gelezen dat ze identiek zijn, klankmatig.

Ik heb vanmiddag een Zen Studio besteld. Ik ben zeer benieuwd!

Die heb ik nooit gezien maar dat zegt niks natuurlijk. Persoonlijk zou ik ze aan een patchbay koppelen. Ook makkelijk als je andere configuraties wilt maken.

Ikzelf heb Hosa DB25's aan Samson S-Patch + gekoppeld. Super combi. :okdan:

Back