FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) II

Ik heb het idee dat je kick nog moest beginnen. Toch 1 met een lange decay. :)

En nu ik hier toch ben, hier is mijn nieuwe kick. Die track zelf is nog maar een begin, afwerken moet nog komen. :okdan:

Linkje
https://soundcloud.com/aftershoq/aftershoq-id-312/s-Alp0z

keurig :okdan:

Thanks dude! Jij lijkt de enige actieve member nog te zijn hier haha. :D

Wederom een nieuwe kick. Blijven gewoon doorzetten!!
https://soundcloud.com/aftershoq/new-kick

Nice:okdan: klinkt erg professioneel hoor.

Allright! Eindelijk weer wat leven in het kickforum!
Je soundcloud balk is empty Aftersho-Q, heb je hem prive gezet of nakt mijn pc mij weer eens?

Allright! Eindelijk weer wat leven in het kickforum!
Je soundcloud balk is empty Aftersho-Q, heb je hem prive gezet of nakt mijn pc mij weer eens?

Heb hem er alweer afgegooid. :)

wat is dat toch met die mainstream hardcore van tegenwoordig....
ik vind de kicks echt de verkeerde kant op gaan.
alsof de nadruk tegenwoordig op de punch ligt daar word flink wat aandacht aan besteed maar het karakter van de kick valt compleet weg.
ik produceer niet zo veel meer maar luister vooral veel van de bekendere dj's , puur omdat wat ik maak toch niet gewaardeerd word.

die punchkickcore raak ik echt zat waar is toch de echte Hardcore gebleven aka 2003/2008 Hardcore

luister liever naar onbekende thuisprutsers zoals hier op het forum,de rauwe shit

puur omdat wat ik maak toch niet gewaardeerd word.

Maak toch gwn waar jij zin in hebt, zolang JIJ het maar leuk vind. Dat is de hele point van producen toch?

Hierbij neem ik mij voor om eens wat vaker wat te posten :D

Heb een mooie chain hardware gekoppeld wat ontzettend coole resultaten geeft, de basis is zo dik dat er alle ruimte voor gave efxjes in de tail over blijft... to be continued..

Dik dik dik Solidshadow! Wat voor chain heb je gebouwd? :)

Ik heb hier een snippetje van een recente kick, laag nog niet omni strak, maar klinkt plezierig toch? (Sorry D-Joriz, dit is niet de rauwe shit :P)

Attachments

• Een van velen.mp3
    1 MB · Bekeken: 159
Onderandere charisma , vitalizer en veel eq's had nooit verwacht dat buizen het geluid zo gaaf konden beïnvloeden, ben erg onder de indruk :halleluja:

Ondertussen veel aan het klussen in de vakantie en kleine opkomst dus to be continued :)

Goed bezig btw, keep em comming :D

Bestaat dat nog Hardcore, thunderdome,en dergelijke toestanden?. Niet dat ik iemand wil kwetsen of zo hoor. Maar in Belgie was dat efkes populair van 1992 tot midden 1994, daarna werd dit soort van muziek als marginaal beschouwd(johny en marina muziek). In ieder geval, blij om nog eens wat platte hersenloze foute, en vooral schaamtelijke "carnaval" muziek te horen.

PS. Ik wil hier niemand beledigen hoor. Maar telkens ik zoiets hoor denk ik aan zuip-en drugs marginalen met rotte tanden.

PS2 Let op: ik bedoel niet dat iedereen zo is. Maar toch, ergens wordt deze muziek nog steeds geassocieerd met dit soort van publiek. Waar niks mis mee is uiteraard.

Laatst gewijzigd:
Hahaha ja dat is een associatie dingetje nick,

De Paul Elstak/Charley lownoise sound van 1992 heeft ergens wel een foute uurtjes vibe inderdaad,
Maar anno 2016 is de huidige hardcore toch verre van hersenloos te noemen. Alleen al het designen van de kick is bijna pure wiskunde.
Je hebt momenteel zo ongelooflijk veel smakken binnen het genre dat het niet echt meer weg te schrijven is onder 1 thema.

De ene artiest geeft een helse sfeer, de andere geeft een uptempo vibe waar jouw zuip-en drugs marginalen met rotte tanden types op afkomen en weer een ander geeft dansvloer knallers waar de huidige hipster zelfs hard op zou gaan :okdan:

Bestaat dat nog Hardcore, thunderdome,en dergelijke toestanden?. Niet dat ik iemand wil kwetsen of zo hoor. Maar in Belgie was dat efkes populair van 1992 tot midden 1994, daarna werd dit soort van muziek als marginaal beschouwd(johny en marina muziek). In ieder geval, blij om nog eens wat platte hersenloze foute, en vooral schaamtelijke "carnaval" muziek te horen.

PS. Ik wil hier niemand beledigen hoor. Maar telkens ik zoiets hoor denk ik aan zuip-en drugs marginalen met rotte tanden.

PS2 Let op: ik bedoel niet dat iedereen zo is. Maar toch, ergens wordt deze muziek nog steeds geassocieerd met dit soort van publiek. Waar niks mis mee is uiteraard.

Thunderdome komt terug in 2017. Volledig uitmelken dus, zegt genoeg :)

Hahaha ja dat is een associatie dingetje nick,

De Paul Elstak/Charley lownoise sound van 1992 heeft ergens wel een foute uurtjes vibe inderdaad,
Maar anno 2016 is de huidige hardcore toch verre van hersenloos te noemen. Alleen al het designen van de kick is bijna pure wiskunde.
Je hebt momenteel zo ongelooflijk veel smakken binnen het genre dat het niet echt meer weg te schrijven is onder 1 thema.

De ene artiest geeft een helse sfeer, de andere geeft een uptempo vibe waar jouw zuip-en drugs marginalen met rotte tanden types op afkomen en weer een ander geeft dansvloer knallers waar de huidige hipster zelfs hard op zou gaan :okdan:

Natuurlijk, waarschijnlijk zal de hardcore scene tegenwoordig veel veranderd zijn en de platte commercie hieromtrent zal "gelukkig"ook al lang voorbij zijn. En er is daar allemaal niks mis mee hoor. Maar zo'n dingen kunnen wel de doodsteek zijn van een genre. Kijk maar naar de new beat eind de jaren '80. Oorspronkelijk was dit heel (zeker de beginjaren) leuke en vooral vernieuwende muziek. Tot wanneer het commercieel begon te worden. Toen begon het allemaal heel belachelijk en onnozel te worden. En dit mede dankzij VTM's 10 om te zien. Met de gekleurde plumeau's en de afschuwelijke platte afkooksels. Dit was DE ondergang en de volledige doodsteek van deze muziekstijl. Ooit was er later in de jaren '90 een spreuk(toen over house & techno). "Zorg dat house en techno geen VTM sticker wordt, if you know what I mean". Gelukkig is dit nooit gebeurd.

Maak toch gwn waar jij zin in hebt, zolang JIJ het maar leuk vind. Dat is de hele point van producen toch?

true true.. ik blijf ook zeker lekker klooien.
en het moet indd leuk blijven voor mijzelf.. maar soms kan ik het dan ook niet laten iets te posten.

Hierbij neem ik mij voor om eens wat vaker wat te posten :D

Heb een mooie chain hardware gekoppeld wat ontzettend coole resultaten geeft, de basis is zo dik dat er alle ruimte voor gave efxjes in de tail over blijft... to be continued..

kom maar op met die dikke hardware dreunen!

Dik dik dik Solidshadow! Wat voor chain heb je gebouwd? :)

Ik heb hier een snippetje van een recente kick, laag nog niet omni strak, maar klinkt plezierig toch? (Sorry D-Joriz, dit is niet de rauwe shit :P)

je laatste stukkie was toch aardig rauw hoor..ik hoor je stylo nergens anders dus dat is in alle opzichten goed

ik heb laatst trouwens mn zelfgemaakte tracks eens terug beluistert .
gelukkig zijn het er maar 3041 dus ik had niet zoveel tijd over voor andere dingen..
wel leuk wat je dan weer tegen komt. hieronder een voorbeeld..
productie technisch gezien is hij niet best maar de hele flow van de track is wel geinig

dit is een track uit 2011 als ik me niet vergis

Attachments

• i,ll Catch You In Your Dreams.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 160

Hangt er vanaf met wat voor soort mensen je zelf omgaat denk ik.
De echte gabber zie je niet vaak meer maar hardcore als stijl van muziek blijft bestaan. En niet alleen mensen zonder tanden die pillen slikken luisteren het. Dat stereotype is verleden tijd. :okdan:

Back