VST BPM counter

DJ @tiq

Mindtrick Records
Weet er iemand een plugin van een BPM counter dit heb ik echt nodig en zoek al een tijdje!

Hellepie!! :confused:

Origineel geplaatst door Kevin
Ik weet er geen maar waar heb je die voor nodig ?

ehh om de bpm van wave files die ik aangeleverd krijg te bepalen!
en als dat in logic zou kunnen dmv een vst zou ik dat erg handig vinden ;)

sorry hoor, maar als ik dit soort berichten lees dan begrijp ik opeens waarom sommige bejaarden denken dat computermuziek makkelijk te maken is. een bpm counter is gewoon een tool voor extreem luie mensen.
het aantal bpm is echt helemaal niet moeilijk om te achterhalen in logic als je een beetje geduld hebt (en gevoel voor timing) en als je dat niet kunt dan moet je wellicht overwegen een andere hobby te zoeken.

ik bedoel hier niks persoonlijks mee hoor, maar soms wordt het me gewoon te veel dat er tegenwoordig zo veel prutsers rondlopen die met presets, gehackte software en drumloopjes tenenkrommende k*tmuziek maken waar geen enkel greintje gevoel in zit.
nogmaals: ik bedoel jou hier niet mee hoor @tiq, maar je vraag doet mij wel even losbarsten in een aanval die ik een keer in de zoveel tijd heb :(

Cyan doet weer es gek. ;)

Maar BPM bepalen is saai rotwerk wat computers veel beter kunnen dan jij. ;)

Een VST BPM ding is er volgens mij wel als freeware maar is niet op de KVR site te vinden.
Goed google'en zou ik zeggen. ;)

Cool Edit kan het al, ik zie niet in wat het probleem is met vinden van deze software. als plugin lijkt het me een nogal vreemd gebeuren, want ik kan wel betere manieren om je CPU power te gebruiken bedenken (zelfs een screensaver lijkt mij nuttiger) :D

anders kan ik nog wel: http://www.analogx.com/contents/download/audio/taptempo.htm aanbevelen... dan moet je er teminste nog een klein beetje voor werken ;).

Origineel geplaatst door cyan_circle
sorry hoor, maar als ik dit soort berichten lees dan begrijp ik opeens waarom sommige bejaarden denken dat computermuziek makkelijk te maken is. een bpm counter is gewoon een tool voor extreem luie mensen.
het aantal bpm is echt helemaal niet moeilijk om te achterhalen in logic als je een beetje geduld hebt (en gevoel voor timing) en als je dat niet kunt dan moet je wellicht overwegen een andere hobby te zoeken.

ik bedoel hier niks persoonlijks mee hoor, maar soms wordt het me gewoon te veel dat er tegenwoordig zo veel prutsers rondlopen die met presets, gehackte software en drumloopjes tenenkrommende k*tmuziek maken waar geen enkel greintje gevoel in zit.
nogmaals: ik bedoel jou hier niet mee hoor @tiq, maar je vraag doet mij wel even losbarsten in een aanval die ik een keer in de zoveel tijd heb :(

jij gaat zeker ook vanaf Utrecht via pakistan naar A'dam?!!

waarom moeilijk doen als het makkelijker en even succesvol kan!!!

Origineel geplaatst door Anode
jij gaat zeker ook vanaf Utrecht via pakistan naar A'dam?!!

waarom moeilijk doen als het makkelijker en even succesvol kan!!!

pff ik word juist moe van mensen zoals jij, dude je kent mij niet eens en mijn muziek so shut up het is een gewone vraag en ik vroeg me alleen maar af of het mogelijk was ik zit echt niet te wachten (en niemand niet) op van die zeikerige pis antwoorden!

Origineel geplaatst door DJ @tiq
pff ik word juist moe van mensen zoals jij, dude je kent mij niet eens en mijn muziek so shut up het is een gewone vraag en ik vroeg me alleen maar af of het mogelijk was ik zit echt niet te wachten (en niemand niet) op van die zeikerige pis antwoorden!

ja anode, gedraag je!

:D

Hey @tiq,

Heb je al iets gevonden voor zo'n plug-in.

Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een fatsoenlijk programma dat dat kan.

Er bestaan duizenden muziek-programma's, softsynths, maar een duidelijk programma
waarin je bv. een nr in kan slepen en dat je het aantal BPM kan geven is bijna nie te vinden. =(

Het beste zou dan ook nog zijn dat je als je het aantal bpm hebt, je gewoon een ander bpm kunt invullen
zodat hij het gewoon time-stretched tot het nieuwe bpm ...

Niemand een idee ? Cooledit ?

Greetz

moet je even kijken in de nieuwe interface van deze maand daar staat geloof ik een oplossing in voor dit soort problemen.
het is geen artikel maar een van de ingezonden brieven.
of bedoel je iets heel anders?

Ik ken dat boekje interface eigenlijk niet, dus ik weet ook niet wat in dat artikel staat ... :confused:

Greetz,
Bart

selecteer gewoon n lapje van exact een aantal beats, kijk hoe lang dat exact duurt, en breek ff je hoofd over hoe je dan de BPM kan uitrekenen. lekker accurate!

Brrrr, Ik ga het toch effe wagen..

Ik zoek ook al een tijdje een BPM Meter in VST vorm..
Iemand ondertussen niks gevonden???

'k weet dat logic dat standard heeft, maar tja, ik werk hier met XP

't is om audio/livesets af te spelen in m'n favoriete Editor.. (cleaning lab 2005)
Itunes is so boring bij momenten... en drag en dropp'n in m'n editor prog is toch zo veel leuker vind 'k

Tsja,

In Cubase heb je daar een tooltje voor. Maar dan moet je met de spatiebalk gewoon het ritme meetikken, en dan heb je de bpm. Easy as that. Dan weet je ook dat het echt goed is, want wat als je nou een wave hebt waar geen duidelijke beat in zit, daar kan een computer niets van brouwen, maar een mens we......

Gewoon Cubase op de mac dus ;) en dan maar meetikken...............
Tools die het voor je zouden kunnen bepalen heb ik nog nooit van gehoord. En of die het goed zouden doen is maar de vraag.

[offtopic]
Vroeger had je ook DirectX Vocal Remover (toen Cubase nog DirectX ondersteunde had ik hem ook) , maar de resultaten waren meestal ook bedroevend. Dat soort dingen wordt vaak nog naar gevraagd, laatst hier op het forum nog. Maar die tools zijn er gewoon niet, die fatsoenlijke resultaten behalen. Dat geldt dus voor het weghalen van vocals, en ik denk ook voor het bepalen van de BPM.
[/offtopic]

Idd,

Ik Heb op m'n Ipod Touch een goeie: BPM graph.. Da's ook om te tappen.

Maar YES !!
Bij 't zoeken naar synthedit of beter synthmaker, ben ik bij deze terecht gekomen:
BeatCounter: http://teragonaudio.com/BeatCounter.html

Mits wat fine tuning in de Parameter dialoog is 't resutaat toch wel te doen..

Hier m'n fxp Preset: http://www.stephenm.be/sf/BeatCounter-01-preset.zip

BeatCounter-1.png

BeatCounter-2.png

selecteer gewoon n lapje van exact een aantal beats, kijk hoe lang dat exact duurt, en breek ff je hoofd over hoe je dan de BPM kan uitrekenen.
vrij simpel te doen idd;

N = aantal beats
T = totale tijd

BPM = (60 / T ) * N

voorbeeld: je hebt 16 kicks over een tijdsbestek van 6.4 seconden dan is de uitkomst 150 BPM

Back