Doepfer Dark Energy aanvullen met een vco

ALTER-US

Nieuwkomer
Ik ga binnekort een Dark Energy aanschaffen.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een losse vco module te kopen en te gebruiken als tweede oscilator, gezien de dark energy er maar 1 heeft en semimodulair is. Wat ik wil is dat de losse module de zelfde weg aflegt als de interne vco, dus door de filter, lfo en output van de dark energy gaat.
Graag tips :okdan:

Mocht dit kunnen, welke vco zouden jullie me aanraden? Ik heb geen ervaring met modulaire synthese at all

Dat kan denk ik wel, je hebt een complete midi naar cv (4x) en gate en een externe audio in.

Ik zou hier een rond kijken. http://www.doepfer.de/Dark_Energy_A100_Mini_Combo.htm

Persoonlijk zou ik voor een tweede Doepfer Dark Energy gaan. Of nog beter voor alles in Doepfer rack.

Misschien vloeken in de kerk, maar kijk ook eens naar een tweedehands Nord Lead 2, het is altijd goed om je keuzes te kunnen vergelijke met een alternatief.

Ik heb het net even geprobeerd in mijn mini modulaire setup (Dark Energy met een Doepfer Mini-case) en het werkt idd zoals je zegt. De 2e (externe) VCO gaat door de filter en VCA. Je kan wel alleen LFO 1 extern patchen naar de 2e VCO als je dat wenst. Maar ik zou dan zeker toch nog een extra VCA module erbij nemen, want dat opent zoveel meer mogelijkheden om de 2e VCO erbij te mixen/shapen.

Groet van de Naut

Gezien ik sowieso uiteindelijk een (basaal) modulaire rack wil pak ik liever iets anders dan nog een DE, ook andere sound enzo.
Uitbreidingen zoals vca etc komen uiteindelijk, maar met een DE, losse VCA en case kan ik in principe dus aan de slag? te gek :)
Ik ga liever direct voor een iets meer high end vco dan de doepfer standard, hebben jullie suggesties of tips hoe ik er het best een uit kan kiezen?

Wil je de op CEM3340 gebaseerde high end vco hebben die over 12 octaven trackt? Moet je snel bij doepfer.nl gaan kijken, zij hebben de inmiddels laatste batch en deze HE vco is daarna niet meer verkrijgbaar. De nieuwe standard vco 2 van doepfer is ook een optie en heeft meer octaven bereik dan een DE/DEII. Je kunt ook nog overwegen om een 2de hands DE erbij te nemen natuurlijk. :okdan: ps. pas op, het blijft nooit bij een basaal modulair rack, je bent gewaarschuwd :engel:

Back