Ik weet dat de vraag niet aan mij werd gesteld, maar wilde toch even mijn perspectief delen
Is het verschil overschat?
Eerder misbegrepen...?
Je hoort vaak dat "discreet" bijvoorbeeld meer headroom heeft, maar dat is niet per-se zo, het hangt natuurlijk maar af van het design van de apparatuur...
Voor mij... quality gear = quality gear, en het maakt mij niet uit hoe het vanbinnen functioneert... Toch betekent dat niet dat ik ongeinteresseerd ben in de electronica, maar het blijft wel ondergeschikt aan geluid...
That said... ik voel dat ik met m'n discrete apparatuur andere dingen doen dan de ic-apparaten...maar ik ben niet zeker of dat eigenlijk wel aan de discrete componenten ligt, of gewoon de kwaliteit van de componenten en het design...
Bijvoorbeeld, het lijkt wel zo dat mijn discrete apparaten bijvoorbeeld gemakkelijker met bas omgaan, of toch op z'n minst gemakkelijker goed laten klinken... het geluid meer integer laten...
Maar dan heb ik toch weer dezelfde bedenking:, is dat ook de componenten (zoals transformers, inductors) die in veel ic-topologien minder gebruikt worden?
Ik ben dus onbeslist, en vermoed dat vaak eerder aan de kwaliteit en design van het apparaat zal liggen.
Mvg.
CoolRunning