Een synth is geen fiets...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ano260124

Gedeactiveerd account
...want die zie je nooit meer terug.

Man aangehouden wegens diefstal apparatuur Junkie XL

De politie in Amsterdam heeft onlangs een man aangehouden op verdenking van diefstal van apparatuur van Junkie XL. Dat heeft de artiest op zijn website www.radiojxl.com gemeld.

De spullen werden eind november vorig jaar gestolen uit de studio van de dj. Door de diefstal zag Junkie XL zich destijds genoodzaakt om zijn optreden als hoofdact van de houseparty Dutch Dimension te annuleren. Het evenement werd daarop afgelast.

De verdachte is volgens de website aangehouden tijdens een verkeerscontrole. De man bleek gestolen goederen in zijn bezit te hebben. Tijdens een huiszoeking trof de politie nog meer spullen aan die van diefstal afkomstig waren. Een woordvoerder van de politie in Amsterdam kon zondagmiddag geen nadere informatie geven.

In het pand van de verdachte werden onder meer de Yamaha AW4416 geï ntegreerde recorder en mixer aangetroffen. Het apparaat was zwaar beschadigd, doordat de harde schijf en de cd-rom met een schroevendraaier waren verwijderd. Enkele andere gestolen studioapparaten, zoals een Akai MPC4000 en een Akai MPC2000, werden niet teruggevonden.

Attachments

• junkie_jpg_74641c.jpg
    junkie_jpg_74641c.jpg
    11,6 KB · Bekeken: 114
Walgelijk!!
Als er iemand het lef heeft om zoiets bij mij te doen dan sterft ie:(
Of ik nou moet zitten of niet gejat wordt er niet.

Heb het één keer (bijna) meegemaakt.

> Ik zit in studio te werken.
> Kijk op... huh? Had ik de deur van de studio niet afgesloten? (had zo'n dubbele deur i.v.m. isolatie en deze stond open)
> Loop studioruimte uit en zie tot mijn stomme verbazing dat heel mijn voordeur eruit ligt! :( Had ik dus niets van gehoord! (hoezo goede isolatie) Maar die persoon had dus wel mooi in de studio gekeken.
> Nieuwe massieve deur erin. Inbraakwerend profiel. Dievenklauwen. Extra stersloten boven en onder. Alarm.

Blijkbaar was de inbreker alleen en durfde niet verder te gaan, want een paar dagen later midden in de nacht...

> Lig te slapen en word wakkeer van gerommel aan deur.
> Licht aan en loop naar voordeur.
> Blijkbaar had men het licht aan zien gaan.
> BAM BAM BAM!!!! Alarm gaat af. Vriendin in paniek.
> Ik naar de deur om deze tegen te houden aangezien ze deze in probeerden te trappen.
> Kijk door spionnetje staan er vier gasten (voor zover ik kon zien) en die proberen binnen te dringen.
> Ik deur tegen houden (voor geval dat) en vriendin de politie gebeld.

Tja... wat moet je dan alleen doen? Politie kwam echt binnen twee minuten en die gasten waren net op tijd weg. Dus mijn spullen waren nog niet weg en wij waren nog heel. Maar één ding was duidelijk... ze wisten wat er te halen viel en daarvoor waren ze bereid nogal wat te doen.

Inmiddels heb ik via via (bijna 100% zeker) hun identiteit weten te achterhalen. Als dit helemaal zeker is zijn ze aan de beurt, want ik heb altijd wraak gezworen.

Waarom? OMDAT JE ER VERDOMME ZOWAT EEN TRAUMA AAN OVER HOUDT!!

(sorry, wilde er niet over beginnen maar er werd even iets getriggered)

Zwaar klote voor je man.
Ik hoop dat je die gasten idd een lesje kan leren.
Ik heb een keer een bizarre conversatie gehad op mijn oude adres, moest daar noodgedwongen de woning delen.
Op een gegeven moment komt er een gabbermeisje te wonen die op een gegeven moment een vriend kreeg die langs kwam.
Die gozer had het lef om tegen me te zeggen wat zou je doen als hier het hele zootje werd weggehaald, waarop ik antwoordde dan weet ik zeker dat jij erachter zit en pleur ik je over het balkon.
Die gozer schrok zich het lazerus en zei dat het een geintje was.......yeh right:stupid

Moraal laat niet aan jan en alleman zien wat je hebt en waar het staat.

Je setup is toch een soort van je eigen verzameling waar veel tijd en moeite in is gestoken. Daar moeten ze gewoon van afblijven.

zoiezo hoort dat bij alles.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Heb het één keer (bijna) meegemaakt.

> Ik zit in studio te werken.
> Kijk op... huh? Had ik de deur van de studio niet afgesloten? (had zo'n dubbele deur i.v.m. isolatie en deze stond open)
> Loop studioruimte uit en zie tot mijn stomme verbazing dat heel mijn voordeur eruit ligt! :( Had ik dus niets van gehoord! (hoezo goede isolatie) Maar die persoon had dus wel mooi in de studio gekeken.
> Nieuwe massieve deur erin. Inbraakwerend profiel. Dievenklauwen. Extra stersloten boven en onder. Alarm.

Blijkbaar was de inbreker alleen en durfde niet verder te gaan, want een paar dagen later midden in de nacht...

> Lig te slapen en word wakkeer van gerommel aan deur.
> Licht aan en loop naar voordeur.
> Blijkbaar had men het licht aan zien gaan.
> BAM BAM BAM!!!! Alarm gaat af. Vriendin in paniek.
> Ik naar de deur om deze tegen te houden aangezien ze deze in probeerden te trappen.
> Kijk door spionnetje staan er vier gasten (voor zover ik kon zien) en die proberen binnen te dringen.
> Ik deur tegen houden (voor geval dat) en vriendin de politie gebeld.

Tja... wat moet je dan alleen doen? Politie kwam echt binnen twee minuten en die gasten waren net op tijd weg. Dus mijn spullen waren nog niet weg en wij waren nog heel. Maar één ding was duidelijk... ze wisten wat er te halen viel en daarvoor waren ze bereid nogal wat te doen.

Inmiddels heb ik via via (bijna 100% zeker) hun identiteit weten te achterhalen. Als dit helemaal zeker is zijn ze aan de beurt, want ik heb altijd wraak gezworen.

Waarom? OMDAT JE ER VERDOMME ZOWAT EEN TRAUMA AAN OVER HOUDT!!

(sorry, wilde er niet over beginnen maar er werd even iets getriggered)

Bah, wat kut....

Origineel geplaatst door Shivah
kop er af van die gasten:(

en dan als een trofee aan de muur hangen om toekomstige inbrekers af te schrikken.............:duivels:

Of 220V op die gasten zetten, en kijken wat voor synthese dr uit valt te halen. :engel:

Het blijft ook zeker een van mijn grootste angsten om al je shit kwijt te raken en geen backup of wat dan ook..

Keep yr baby's safe!

In het geval van een jongen is er de volgende oplossing.

Met z'n jongeheer tussen de draaibank in een vervallen schuurtje.
Draaibank dichtlassen.
Botte ijzerzaag ernaast leggen.
Schuur in brand steken.

Kiezen: zagen of branden. :z :z :z

Origineel geplaatst door BananaWorld
In het geval van een jongen is er de volgende oplossing.

Met z'n jongeheer tussen de draaibank in een vervallen schuurtje.
Draaibank dichtlassen.
Botte ijzerzaag ernaast leggen.
Schuur in brand steken.

Kiezen: zagen of branden. :z :z :z

:halleluja :duivels:

ps mag dat wel van :smeris:

Hier in de buurt weet bijna niemand wat ik voor spullen heb etc
Ik ben ook gewoon wel voorzichtig en een beetje bang dat de boel een keer leeg gehaald kan worden

Tip :

Ga gewoon niet op de begane grond wonen maar op 1 hoog of hoger ...:okdan:
..liefst in een flat met veel ouderen want die zijn de hele dag thuis..zien dus alles..

wat moet je met de categorie mensen (heb ook zo'n hekel aan) die continu vragen "hoe duur is dat en hoe duur dat"..
op een gegeven moment zijn er lijkt me toch wel een aantal vrienden/bekenden die weten wat je hebt en waar het staat. en als je dan verder denkt: je weet niet altijd 100% of de vrienden van zulke mensen wel te vertrouwen zijn.... wat als iemand doorvertelt van hee dit en dit is supergaaf en superduur?? of ben je gewoon paranoia als je zo ver denkt? :) lastig onderwerp trouwens als je het op je eigen omgeving van toepassing verklaart.

Tsja als je goed verzekerd bent dan krijg je zo'n apparaat wel terug. Maar als ze je werk jatten van bijv je nieuwe album of zo dan is dat behoorlijk zuur.

Dieven stelen gewoon alles. Maar als ze met grof geweld je woning binnen dringen en dan je voor je kop slaan om rustig hun gang te kunnen gaan is wel zwaar crimineel ja. En dan mag je ze nog niet eens helemaal verrot slaan ook nog.

Trouwens als iemand ooit nog een KP'er nodig heeft met een eind hout.........

toch gek eigenlijk vind ik dat ze dit soort spullen jatten. zelfde als (voor de kenners ;) ze een Celestron C8 telescoop ofzo meejatten. dat mensen daar sowieso al geld mee weten te verdienen. maja das nederland. alles word getolereerd... maar toch, tis niet zo makkelijk mee te nemen. synths zijn onhandig groot vind ik, er zitten altijd wel kabels aan. rackmodules hangen in je rack moeten er dus uitgeschroefd worden. mixers soms ook. monitoren enzo ook allemaal. kost veel tijd...

Pas geleden nog iets dergelijk meegemaakt....
Belt m'n vriendin me 's middags op m'n werk: Heb jij vanmorgen de DVD-speler meegenomen ?
Ik: Ja, tuuuuurlijk, maar hoezo, is ie weg dan ?
Antw: Ja.
Na enig verder onderzoek bleek dat 'n boefje de dvd-speler van de stereotoren afgehaald had, en de comp gejat. ("gelukkig" niet de mijne...)
Alle kabeltjes netjes losgehaald, afstandbedieninkje opgezocht, geen puinhoop achtergelaten, oftewel: schoon werk.
Maar wel comp, dvd en 'n paar gouden ringen fietsen........ (en dat op klaarlichte dag, terwijl vrouwtje en ik werken waren.......)
Alle gear stond op zolder, op 1 synth na, die stond langs de comp, en staat er gelukkig nog !

Algemene oproep: EET MEER JUNKIES !!!!!! (en andere randfiguren die niet met z'n klauwen van andermans spullen af kunnen blijven.)

Daarom was ik ook niet echt blij toen laatst de woningbouw had geregeld dat de kozijnen, e.d. geverfd werden.. De schilders moesten ook in m'n studiooootje om bij de kozijnen te kunnen komen.. :(
Toch maar voor zekerheid vanalles over m'n gear gelegd (lakens & kleren, e.d.). 't ZAG er niet uit, maar liever dat ze een rare indruk van me hebben, dan dat 1 van hun 'toevallig' iemand kent of per ongeluk te veel aan de verkeerde doorlult..
Verder weet vrijwel niemand in de omgeving wat ik allemaal heb (als ze al weten dat ik iets heb!)

Dan maar paranoid!! :D

:o: O ja, lullig voor jullie, D-mike-E & Gemmetje!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back