Een synth is geen fiets...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Okay dat is dus vet kut.

Dr zijn maar een paar mensen die weten wat ik heb staan en ik heb ze ook gezegd er niet teveel over te lullen.
Hoewel ik een mager setupje heb in vergelijking met sommigen van jullie, ben ik toch errug paranoia. Gelukkig woon ik 3 hoog en is dr maar 1 deur waar je door kunt naar binnen.

Maar voor het geval er iemand inbreekt heb ik in mijn studiootje 1 meter 30 aan stalen pijp staan.
En laat ik je daar niet mee raken, want dan ga ik effe mep-sequencen.
Het ehm... albert hein effect zullen we het maar even noemen.

Nou zat ik laatst met een maat van me in de kroeg en die jongen wil een organisatiebureautje opzetten.
Gaat ie lopen lullen tegen wat lui "Hij is producer bla bla bla heeft een studio bla bla bla" Dus ik hem op de vingers tikken van doe dat nou niet. "ach maakt dat uit" ging het.
Dus het hele verhaal uitgelegd en nu doet ie het hoop ik niet meer.

Ja fuck it als mijn spul geroofd word dan ga ik echt zwaar doordraaien (ben ik de enige die hier last van heeft, iemand???)
Maar gelukkig heb ik mijn serienummertjes opgeschreven en eigenlijk is het spul binnen nederland amper te verkopen aangezien we hier bijna alle advertenties wel zien.

-C-

Origineel geplaatst door shortwave
In Iran worden je handen eraf gehakt als je zoiets flikt.

Dus degene die aan mijn spullen komt, gaat op transport voor een lichamelijke ingreep wat mij betreft.

(Of ga ik nu te ver?)

volgens de wet wel:D maar ach hou hem vast tot nieuwjaar en meld hem aan bij het brandwonden centrum in beverwijk.

intermezzo... C738 IN ACTION... :D

Attachments

• dropit!.jpg
    dropit!.jpg
    41,8 KB · Bekeken: 97
Terwijl ik ergens aan het optreden was hebben ze ooit geprobeerd bij me in te breken. Gelukkig was mijn huis goed beveiligd, waardoor de dief aardig werd opgehouden. Hij had echt alles geprobeerd te forceren wat er maar geforceerd kon worden... Maar dit oponthoud deerde mijn inbreker niet echt: nadat al zijn pogingen vruchteloos bleken werd hij overmoedig en ramde met een straattegel een ruit in. Gelukkig hoordde een buurman die zijn hond aan het uitlaten was het kabaal en is er achteraan gegaan. Hij heeft de kerel niet kunnen grijpen. Voor dit gebeuren kende ik die buurman niet (is niet echt een buurman, meer een man uit de buurt). Ik was echt onglovelijk blij met deze man: niet alleen heeft hij de inbraak verijdelt en probeerde hij de dief in de kraag te pakken, ook was hij zo aardig om de politie te bellen en te blijven wachten totdat een glas-bedrijf mijn ruit had gedicht.

Ik heb wel een paar dingen geleerd: houdt zoveel mogelijk uit het zicht. Hoewel ik mijn studio altijd pot dicht hield, stond er in de woonkamer wel een TFT scherm, dat je met weinig moeite kon zien. Ook wist ik zeker dat de dief m'n huis in de gaten heeft gehouden: we waren nog maar max. een half uur weg weg toen mijn buurman 'm spotte. Vanaf nu laat ik lichten op het balkon branden, en binnen heb ik zo'n lampen systeem, die willekeurig gaan branden enzo. Ook bedacht ik me om Radio 1 op de timer te zetten: op Radio 1 wordt altijd gepraat, iets wat een dief met een goed gehoor toch ook wel aan het twijfelen moet brengen. Ook heb ik voortaan sloten op alle deuren, ook binnenshuis, en die gaan op slot als ik er niet ben.

Ach ja, en zo doe je je best. Het zal nooit te voorkomen zijn, maar je kunt het proberen. Een goede verzekering wil ook wel helpen, ja...

Ach ja, nog wat anders: ik zag op TV een stukje over auto diefstal. Aangezien auto's zo goed beveiligd zijn, gaan autodieven voortaan bij de mensen naar binnen om zo aan de sleutels te komen. In de reportage werd geadviseerd om de sleutels vooral klaar te leggen voor de heren inbrekers: je wilt ze liever niet op je slaapkamer hebben om te kijken of de sleutels onder het matras liggen... Toch maar liever je auto kwijt.
Ook werd er melding gemaakt dat auto producenten voortaan niet veel research zullen steken in beveliging. Zo hadden een paar merken vingerafdruk-lezers of een iris-scans om de auto te starten, maar deze zullen nooit in productie komen: de kans op ontvoering of amputatie wordt te groot :)

Origineel geplaatst door Bahamut
te koop: uw eigen studio-guard, met 1 pak gratis brokken :D

blackmagic.jpg

hmm die heb je met niet enorm veel moeite onschadelijk...

bloeddorstige pitbull heb je meer aan dan ;) stond laatst in de readers digest artikel over 2 van die monsters die heel wat mensen aanvielen tot ze zowat doodgebloed waren. doodeng zoiets :S nooit ged8 dat die beesten zo erg waren...

Wie is er dan ook zo godsgeklaagd debiel dat hij er een CD-rom speler en een HD probeert uit te slopen - ik bedoel, branders kosten nog maar 45 euro, hd's 70. Dat levert je bij een heler nog niet eens een paar tientjes in totaal op - daar verdienen helers de kost dan weer mee, i.v.m. risico.

Oh, ik weet wel een passende straf. In een geluidsdichte ruimte met speakers in de muren (met gaas ervoor) en dan net zo lang muziek spelen totdat ze gewoon compleet doof zijn. 't Liefst door Britney Spears op 150 db op repeat te zetten.

Ik moet er niet aan denken dat me zoiets gebeurd... brr. Mike, ik hoop dat je ze te pakken krijgt zonder dat je er voor hoeft te rennen.

Origineel geplaatst door mono-poly
Hier in de buurt weet bijna niemand wat ik voor spullen heb etc
Ik ben ook gewoon wel voorzichtig en een beetje bang dat de boel een keer leeg gehaald kan worden

Dat heb ik ook... niet dat ik zo onwijs veel spul heb staan, maar er valt wat te halen, en het zou echt zonde zijn als een of andere hannes m'n spul zomaar ff meeneemt... noem me maar paranoia, maar als ik niet thuis ben zijn de gordijnen bij mij ook dicht (1e verdieping), moet er niet aan denken dat een of andere dakbedekker of glazenwasser ff naar binnenkijkt en vrolijk verderlult "goh ik was laatst daarzo en daar stond ook een mooi zootje apparatuur".

Weet echt niet wat ik zou doen als m'n spullen gejat worden..

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik moet er niet aan denken dat me zoiets gebeurd... brr. Mike, ik hoop dat je ze te pakken krijgt zonder dat je er voor hoeft te rennen.

Weet al een tijdje wie het zijn en waar ze wonen c.q. veel rond hangen. Komt tijd, komt... (nee, geen Grolsch)

Daarnaast heb ik al meerdere malen zeer goede hulp toegezegd gekregen. Maar heb geen zin om 3 weken te moeten gaan zitten voor gasten die zelf waarschijnlijk binnen 3 uur alweer op straat staan.

Weet je wat ook lekker slim is ?

Onder je sig al je gear opsommen, dan linksboven je woonplaats, onder je sig een link naar de URL van je website waarop staat wat je contactgegevens zijn (soms met adres & telefoonnummer), waarom denk je dat ik alles bij mijn sig verwijderd heb ?

Lekker naief zijn sommige mensen hier !

N.a.w. gegevens is inderdaad niet zo handig. Maar als je die niet verschaft dan zie ik verder het probleem niet. Daarnaast is een 'handtekening' meer bedoelt om mensen te laten zien wat je hebt zodat ze daar eventueel gericht vragen over kunnen stellen (behalve, "waar heb je die spullen staan?").

We kunnen natuuurlijk ook allemaal undercover gaan. Niets meer zeggen, want als iemand echt wil weten dan zoekt ie even naar de gear in postings op jouw naam. Leuk joh...

Ik denk dat je banger moet zijn voor situaties als hierboven omschreven... gelul in het café.

Als we nou allemaal lekker paranoia gaan doen worden we dadelijk allemaal gekluisdesynthenaars met ongeschoren, met lange haren... van dat muziekale tuig :D

Misschien dat je de auto voortaan ook beter in de garage kunt laten staan... zien ze i.i.g. niet wat ze kunnen pikken.

Origineel geplaatst door D-mike-E
N.a.w. gegevens is inderdaad niet zo handig. Maar als je die niet verschaft dan zie ik verder het probleem niet. Daarnaast is een 'handtekening' meer bedoelt om mensen te laten zien wat je hebt zodat ze daar eventueel gericht vragen over kunnen stellen (behalve, "waar heb je die spullen staan?").

We kunnen natuuurlijk ook allemaal undercover gaan. Niets meer zeggen, want als iemand echt wil weten dan zoekt ie even naar de gear in postings op jouw naam. Leuk joh...

Ik denk dat je banger moet zijn voor situaties als hierboven omschreven... gelul in het café.

Als we nou allemaal lekker paranoia gaan doen worden we dadelijk allemaal gekluisdesynthenaars met ongeschoren, met lange haren... van dat muziekale tuig :D

Misschien dat je de auto voortaan ook beter in de garage kunt laten staan... zien ze i.i.g. niet wat ze kunnen pikken.

Ik ben totaal niet paranoid, maar ik denk dat je je niet moet vergissen in het gemak van internet voor dieven.

Hoe denk je dat JXL zijn gear is gejat ?
Op zijn website staan exacte foto's van zijn studio (van a tot z). Op een bepaald moment heeft 3 voor 12 een docu over de heer holkenberg gemaakt, en zijn grachtenpandjes studio gefilmd van buiten en van binnen. Nou tik daarna in het telefoonboek holkenberg in (dat zal er nu misschien niet meer in staan), en kijk dan welke het meest in de binnenstad ligt vergelijk het pand waar je langskomt met dat uit de docu op de 3 voor 12 website en voila..........snap je. Mensen moeten toch geweten hebben dta er iets te halen viel !

Inderdaad, goeie thread en ik wilde al eerder mensen waarschuwen voor het plaatsen van n.a.w. gegevens op het internet. Er is hier zelfs een member welke zijn adres heeft staan in zijn sig, niet slim. Dieven breken tegenwoordig alleen nog in als ze zeker weten dat er wat te halen valt. En elektronika als synths is nu eenmaal best wat waard. Ik loop het risico liever niet.

Probleem is echter wel dat iedereen wat anoniem word, en door de annonimiteit zijn eigenlijk 99% van de forums op het internet naar de klote gegaan. Was nog een documentaire over op Radio 1 vorige week. Doordat je anoniem bent, en (helaas maak ik me er ook wel eens schuldig aan), verzand je veel makkelijker in zinloze discussies en plaats je posts wat je normaal niet zo snel zou zeggen tegen iemand. Het trekt ook mensen aan die eigenlijk niet te zoeken hebben op een specifieke forum. Dat is de keerzijde van de medaille.

Origineel geplaatst door shappy1010
Er is hier zelfs een member welke zijn adres heeft staan in zijn sig, niet slim.

klopt idd ja ben em ook al tegen gekomen hierzo maar het kan natuurlijk grap zijn (mag ik HOPEN voor hem...)

Tja... het wordt alleen een beetje lastig zaken doen als je als Pro Audio studio bijvoorbeeld (goh, zou daar wat te halen zijn?) je N.A.W.-gegevens niet bekend kunt/mag maken.

Gewoon niet te veel lullen in de kroeg, de boel fatsoenlijk beveiligen, foto's van je apparatuur maken, serienummers registreren en voor de rest gewoon geluk hebben dat ze niet 'toevallig' jouw woning uitzoeken voor een kraakie.

(en hopen dat je hem met die stalen pijp net goed genoeg raakt... knieschijf in zessen bijvoorbeeld)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back