Een synth is geen fiets...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door D-mike-E

(en hopen dat je hem met die stalen pijp net goed genoeg raakt... knieschijf in zessen bijvoorbeeld)

en hopen dat jij niet de bak in draait daarvoor wegens zware mishandeling want dat is typisch Nederland ;)

Doet me denken aan de film The Boondock Saints: http://www.theboondocksaints.com/

http://www.theboondocksaints.com/sound/high/mp3_petrova_high.m3u

01_04.jpg

Irish Proud! http://www.theboondocksaints.com/sound/high/mp3_speech_high.m3u

Tsja, krijg meer zo'n 'waar gaan we heen' bui hiervan hoor.

Weet ooit nog dat ik vroeger in het dorpje waar ik woonde niet eens m'n fiets op slot hoefde te zetten. Tegenwoordig krijg je een PB van de wouten als je het niet doet. Of vind iedereen als je fiets niet op slot staat heel normaal dat hij wordt meegenomen. (Je vroeg erom)

En dan kun je tegenwoordig niet eens meer laten zien dat je wat zooi in huis hebt staan? Want als je een synth beneden hebt staan en je kan vanaf de straat dat ding zien dan vraag je erom dat hij gejoept wordt?
Moet je mensen gaan weren omdat ze kunnen doorvertellen wat jij thuis hebt staan?

Wat kun je doen? Een beetje opletten wat je doet zorgen dat die gasten niet zo makkelijk binnen komen en de boel goed verzekeren. En de sleutels van de auto gewoon op tafel leggen. Laat ze die maar meenemen ipv je inboedel. ;)

De OHRA heeft een hele goedkope en goeie inboedelverzekering waarbij Instrumenten als aparte categorie voor 5000 Euro standaard zijn verzekerd. Je kan dit voor een paar centen opvoeren naar hoe hoog je maar wilt. Ik zit geloof ik op 10 euro per maand.

Het enige wat me nog niet gelukt is, is een verzekering voor in de auto, ik heb een stationwagon, en als je dan van achter wordt aangereden, synths in de prak. Maar autoverzekeringen sluiten schade aan instrumenten of elektronika uit. Enige manier is dan een peperdure bedrijfsverzekering te nemen, maar dat is niet te betalen.

Iemand tips?

Origineel geplaatst door shappy1010
De OHRA heeft een hele goedkope en goeie inboedelverzekering waarbij Instrumenten als aparte categorie voor 5000 Euro standaard zijn verzekerd. Je kan dit voor een paar centen opvoeren naar hoe hoog je maar wilt. Ik zit geloof ik op 10 euro per maand.

Het enige wat me nog niet gelukt is, is een verzekering voor in de auto, ik heb een stationwagon, en als je dan van achter wordt aangereden, synths in de prak. Maar autoverzekeringen sluiten schade aan instrumenten of elektronika uit. Enige manier is dan een peperdure bedrijfsverzekering te nemen, maar dat is niet te betalen.

Iemand tips?
Hier zijn al threads over met als eind conclusie:

Iedereen heeft alles perfect geregeld, maar nog nooit heeft iemand ook daadwerkelijk het geld teruggekregen toen het noodlot toesloeg.

bronnen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=454
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=1432

Misschien ben ik te naief of zo maar er moet toch wel een manier zijn om je geld terug te krijgen als je en goed verzekerd ben en netjes alle regeltjes (die in de kleine lettertjes staan) bijgehouden hebt?

En wie heeft hier wel positieve ervaringen mee en evt tips om die gluiperds van een verzekeringsagenten te slim af te zijn?

En eigenlijk is het net zo erg als je denkt dat je goed verzekerd ben en daar voor betaald maar als puntje bij paaltje komt je geen rooie cent ziet omdat je iets nagelaten had waar je helemaal geen erg in had.

ik wordt nog eens doodziek van zo'n dingen te lezen
"hoe is het mogelijk"... hoewel stelen en bedriegen al zo oud is als de mens zelf natuurlijk.
(erfzonde en zo voor de gelovigen onder ons ;) -grapje)

behalve m'n pc kunnen ze niet zo veel stelen bij mij thuis, gelukkig.
(noppes gear voor de moment)

hebben musici het nog niet moeilijk genoeg dat we moeten schermen voor ons materiaal met wapens en zo?
anyway, hier in Belgie is het ook zo, als je een inbreker zodanig aanpakt dat je ingrijpend
zijn lichaamsstructuur veranderd, dat de kans groot wordt dat het gerecht je vervolgens
grondig aanpakt.
er is maar één uitzondering, en dat zijn juweliers. die krijgen tegenwoordig meer en meer
gelijk als ze bij de zoveelste gewapende overval de dieven neerknallen (en terecht!!!!!)

blijkbaar kan een klein beetje paranoia en oppassen geen kwaad dus.

@Mike: leer ze een lesje, maar let toch wat op in hoeverre en eventuele consequenties voor jezelf.
een strafblad is niet zo leuk...

anyway, moge het nooit gebeuren en in het andere geval de verzekeringen rijkelijk compenseren!
(men kan maar hopen)

-cloudy

Origineel geplaatst door fuse
En wie heeft hier wel positieve ervaringen mee en evt tips om die gluiperds van een verzekeringsagenten te slim af te zijn?
En op die vraag reageert niemand...

Ik ken mensen met tonnen euro's aan apparatuur... Niet eens een brandverzekering. De permie (en de daarbij behorende beveiligingsmaatregelen) over drie jaar zijn duurder dan een nieuwe aanschaf van het spul. Kwestie van gokken.

Maar goed...

Tsja als het verzekeren zo duur wordt omdat die het anders ook niet kunnen 'trekken' omdat er teveel gejoept wordt betekend dat de wetgeving tekort schiet (letterlijk zelfs).
En als het toch al zo zoutloze politieke apparaat hier vervolgens ook geen aandacht aan schenkt omdat het teveel centen kost dan zou je bijna denken om toch maar naar zo'n mooie politiestaat als de USA te verhuizen en daar gewoon lekker zelf in je eigen studio een 19" wapenrekje bij kopen. ;)

diefstal op bestelling

diefstal op bestelling

ik wil best een stofhoes voor mijn synth maar ben paranoia. Neem nu de website http://www.compu-cap.nl
daar kan ik voor niet te veel geld een perfect passende stofhoes kopen, geld overmaken, mijn adres opgeven en vertellen welk merk en type synth ik heb.

Die gasten daar hebben een database met merken, typen en huisadressen!

Re: diefstal op bestelling

Re: diefstal op bestelling

Origineel geplaatst door joriz
ik wil best een stofhoes voor mijn synth maar ben paranoia. Neem nu de website http://www.compu-cap.nl
daar kan ik voor niet te veel geld een perfect passende stofhoes kopen, geld overmaken, mijn adres opgeven en vertellen welk merk en type synth ik heb.

Die gasten daar hebben een database met merken, typen en huisadressen!

Ja, als je zo moet gaan denken dan kun je beter in een dicht gemetselde grot gaan wonen met je gear :confused:

Die mensen maken prima hoezen voor een mooi bedrag. Op deze manier beschuldig je hen min of meer om het feit dat ze een zaakje runnen, althans je maakt stemming.

Re: Re: diefstal op bestelling

Re: Re: diefstal op bestelling

Origineel geplaatst door D-mike-E
Ja, als je zo moet gaan denken dan kun je beter in een dicht gemetselde grot gaan wonen met je gear :confused:

Die mensen maken prima hoezen voor een mooi bedrag. Op deze manier beschuldig je hen min of meer om het feit dat ze een zaakje runnen, althans je maakt stemming.

hij denkt eerder op de manier van database word ingebroken en gehacked,dieven hebben je adres met wat je erin hebt staan... denk eerder zo. niet dat dat gebeurt mag ik hopen ;)

Origineel geplaatst door shappy1010

Iemand tips?
Tja, je kunt een kostbaarhedenverzekering nemen. Dient om waardevolle spullen buitenshuis te verzekeren tegen schade/diefstal e.d.. Ik weet niet alleen niet of wat je in je auto hebt zitten dan ook verzekerd is; dat schijnt nogal moeilijk te liggen. Maar ja, vanaf drie jaar na nieuwkoop begint de waarde voor de verzekeraar per jaar te dalen, en krijg je dus een bedragje terug waar je je synth niet mee kunt terugkopen (laat staan al je instellingen, maar dat heb je altijd natuurlijk).

Gewoon thuishouden en er de wacht bij houden! :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back