een beetje trance-achtig

cloudman

ex nihilo creatum ens
hoi allemaal!
aangemoedigd door jullie, blijf ik prutsen en heb iets "nieuws" gemaakt.
in zekere zin klinkt het wat beter, maar ik ben zelf niet zo super tevreden over deze track.
het kan beter. maar bon, het klinkt al beter dan human error (vind ik)
het was vrij vlug gemaakt (enkele uren) en sommige samples zijn niet zo denderend
(ik moet op zoek naar betere hat's, kicks, snares, en dat soort dingen)

toch vind ik het nog een leuk ding, was het vrij leuk dit te maken, en kreeg ik van vrienden
die anders steeds mijn werk afbreken (ze zijn zeeeer eerlijk ;) )
positieve reacties op dit ding :D

dus laat ik het op jullie los :D

klik hier

greetz

cloudy
:doei:

Hallo,

Nou die akkoorden kunnen echt niet achter mekaar! Zo harmonisch onlogisch...

:confused:

Sommige sounds klinken lekker maar het lijkt alsof die sounds niet bij elkaar passen.
Het eerst arpeggio stuk klinkt lekker, maar dan wordt het opeens onsamenhangend op een of andere manier...
je ne sais quoi..
Het geluid is goed maar ik zou geen 808 drums gebruiken maar wat hardere..

Cheerz..
:biertje:

die accoorden kunnen wel achter elkaar,maar ze zijn misschien niet zo logisch gekozen.

Iets anders, die bass die erbij komt is mijn inziens nogal dissonant, vals dus.

verder zou ik eens naar het arrangement kijken; het komt nu op mij over alsof je sequencer willekeurig allerlei tracks aan en uitzet.

Tis maar goed dat ik geen vriend van je ben, want ik denk dat ik ook dit nummer zou afbreken :D

Oxy

Origineel geplaatst door Oxy-Yan

Tis maar goed dat ik geen vriend van je ben, want ik denk dat ik ook dit nummer zou afbreken :D

Oxy

ooh maar dat kan geen kwaad hoor :D
teneinde dingen op te bouwen, moet je dingen afbreken ;)
ik vond het trouwens al een klein mirakel dat ze dit niet afbraken :D

maar ben wel blij met jullie kritiek. jullie kennen veel meer van muziektheorie dan mij.
sommige fouten hoor ik nog niet (blijkbaar)

dus ja, melodisch gezien nog werk aan de winkel en leerstof te bezien

(edit: en ook harmonisch gezien/edit)

anyway, thanx!

-cloudy

Laatst gewijzigd:
Die kick moet KNALLUUUUH!!
Dus met een EQ alles rond de 125Hz - 250Hz wat harder zetten...
Verder klinkt dat bassje idd vals (finetunen dus terwijl de rest van de track speelt)

Wat betreft de string, harmonisch gezien, valt het wel mee, maar de overgangen tussen de akkoorden zijn te grof... De tonen moet in elkaar overvloeien, dit is meestal het moeilijk(st)e van strings...

Verder kijken of je een beetje een opbouw erin kunt krijgen... Nu zit de "climax" al meteen aan het begin zeg maar en zit er niks "spannends" meer in de rest van de track

Back