Goedkope midi 2 S trigger pcb?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Ik zoek voor mijn Realistic MG1 een simpele midi naar S trigger pcbtje. Ik heb nog niet echt gezocht maar ik weet dat hier ene hoop kenners zitten die meer in dit soort spullen zitten dan ik.

Zou mooi zijn als ik voor een paar tientjes zo bordje uit china kan laten komen maar een kit zelf solderen is ook een optie.

Dank alvast

China zullen ze niet gauw vandaan komen (geen volumes), maar Midi Implant van Roman Sowa? Meer dan een paar tientjes, maar piepklein en kant en klaar.

heb je al iets wat gate kan uitsturen? ik bedoel een strigger kabel is zo gemaakt met een transistor

heb je al iets wat gate kan uitsturen? ik bedoel een strigger kabel is zo gemaakt met een transistor

Geheid. Maar ik wil het een beetje simpel houden dus gewoon midi naar die mg1. Althans als ik je opmerking goed begrijp.

Ik heb een kenton 2000 mk2 maar die wil ik voor mij arpjes bewaren.

Word het niet is tijd dat je gewoon iets in die moog bouw dat die met een gewone gate werkt?

Hoe bedoel je? Dat ie normaal cv/gate pakt?

Ik wil misschien ook mijn moogerfoogers er aan kunnen hangen. En drm liefst niks aan de binnenkant veranderen. Ook met cv/gate wil ik er via de buitenkant nog steeds in.

Maar die moogerfoogers is geen harde eis verder. Als ik hem maar in mijn systeem kan hangen en geen midi op de machine zelf.

gewoon een s trigger kabel lijkt mij het simpelst

http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm

Dank!

Volgens mij begin ik het te snappen. Moog gebruikt gewoon ook Volts per octave dus ik moet alleen die gate naar een s-trigger converten met zo'n kabeltje.

En als ik dan een goedkope midi naar cv/gate controller heb ben ik er dus ook. :okdan:

Ik zit nu naar een beatstep-pro te kijken. Ik vraag mij alleen af of die ook gewoon platte midi naar cv/gate doet. Want dan is dat wel de beste bang for a buck als ik het goed zie.

Eens kijken of er hier op het forum over die beatstep pro wordt geschreven :D

Ik lees even mee.. Ik wil misschien ook overschakelen op een BSpro. De BS die ik nu heb is te beperkt.
De vraag van MadR is erg interessant.. Een MIDI-2-CV functie zou erg fijn zijn! Tot nu toe kan ik nog nergens info vinden.
Het kan dus best zijn dat je wel midi kan syncen maar dat er geen midi info wordt geconverteerd naar C/V?
Misschien eens een email sturen naar Arturia, of het forum van Arturia besnuffelen..

Op YT zegt de maker dat ze bezig zijn met een midi naar cv/gate functie maar dat die nog niet in de eerste firmware zal zitten.

Back