Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Graag had ik dan ook face to face ingegaan op hun commentaar. (...) Mischien is dat de reden dat ik hun 'humor' niet zie of begrijp.
ProgHead, de uitspraken zijn op zijn plaats na een leven van onderzoek in muziek. Hun kennis is van invloed geweest op muziek en klankopwekking heden ten dage.
als iets je diep in je pens kan raken is t oneindig intelligent wat mij betreft

Vind dit zinnetje eigenlijk de mooiste in dit hele draadje.![]()
Maar goed SF, onze wegen scheiden hier.
Mijn Kyma boek, bijna af, roept.
Veel plezier, en dat meen ik.
Roland
Inderdaad hangt alles ervan af of de twee citaten enkel op experimentele muziek betrekking hebben. Wie weet waar ze compleet met hun context te vinden zijn?
Het woord 'accomplishments' is waar het wat mij betreft om draait - wat heb je aan het einde van je creatieve proces te presenteren?
Brian Eno schreef:"Stop thinking about art works as objects, and start thinking about them as triggers for experiences. (Roy Ascott’s phrase.) That solves a lot of problems: we don’t have to argue whether photographs are art, or whether performances are art, or whether Carl Andre’s bricks or Andrew Serranos’s piss or Little Richard’s ‘Long Tall Sally’ are art, because we say, ‘Art is something that happens, a process, not a quality, and all sorts of things can make it happen.’ … [W]hat makes a work of art ‘good’ for you is not something that is already ‘inside’ it, but something that happens inside you — so the value of the work lies in the degree to which it can help you have the kind of experience that you call art."

- ik ben dol op ambient en soundscapes en evoluerende elektronische geluiden - maar net zo vaak klinkt het eindresultaat alsof er iets kapot is in je geluidsinstallatie. En dat is het gedeelte waar ik graag de draak mee steek.
denken hier de hoofdvogel geschoten de hebben

In mijn qoute staat de bron vermeld.
Iannis Xenakis in "Formalized music: Thought and mathematics in composition" 1963-1992
Als je er ook bij vermeldt waar het precies in dat boek staat dan kan ik het even opzoeken en de omliggende tekst bekijken om te zien of hij het over alle muziek heeft (en hij dus zijn eigen smaak aan anderen probeert op te dringen) of dat hij het als zijn persoonlijk mening en bron van inspiratie ziet.Ja - een boek van 273 blz. Dat is wel heel veel context.Als je er ook bij vermeldt waar het precies in dat boek staat dan kan ik het even opzoeken en de omliggende tekst bekijken om te zien of hij het over alle muziek heeft (en hij dus zijn eigen smaak aan anderen probeert op te dringen) of dat hij het als zijn persoonlijk mening en bron van inspiratie ziet.