verwijdering oxidatie ic-voetjes

Ik ben bezig met het reviseren van mn Poly 61.
Nou is er een vorm van oxidatie opgetreden aan de voetjes van sommige ic's, in dit geval de SSM chips...
Deze chips zitten in zo'n socket, wil zeggen dat je ze gewoon los kunt trekken.
Nu zorgt die oxidatie voor storingen (enveloppe).
Kan mij iemand tips geven hoe ik de oxidatie kan verwijderen zodat een normaal electrisch contact weer mogelijk is?
Heb het trouwens al met een bepaalde contactspray geprobeerd, maar dat had geen succes.

Groeten Sascha...:L

zucht... gebruik nooit die contactspray in je apperatuur tis gewoon vette troep niets anders...

hielp hier tegen citroensap of cola niet? die pootjes met wattestaafje insmeren, daarna met water afspoelen voorzichtig en dan naar goed gedroogd te hebben terug plaatsen in de socket..

Contactspray gebruik ik ook niet normaal, heb de spray op een wattenstaafje gedaan en voorzichtig ermee over de voetjes gewreven. Dus niet zomaar in de synth gespoten.

Als ik het goed begrijp zit de ic ik een ic houdertje ? Dan zou je de oude houder er uit kunnen halen en een nieuw er in plaatsen en de ic over zetten.

beste manier om het schoon te maken is met alcohol of de onderdelen vervangen .
maak ook goed de printplaat schoon en alles erom heen

flesje 98% alcohol werkt en dat is de beste manier om iets schoon te maken en vervangen van onderdelen of voetjes en chips is altijd beter

de meeste onderdelen in de poly61 zijn makkelijk verkrijgbaar in de eerste de beste prof elektro winkel ( op de SSM 2056 na)

kijk ook hoe veel oxidatie op de printplaat zit en dringt het door naar de onderkant en zijn de printbanen aangetast anders zal je die ook moet schoonmaken en evt de banen verwijderen en doorverbinden met draad

wil je meer info weten hoe je dit gaat aanpakken maak dan een foto van de printplaat van de boven en de onderkant en kan ik evt verder helpen :D

Back