Combinatie 1/4" jacks en 1/8" jacks

Ophidian

Ouwe rot
Hoi synthcollega's.
Ik heb een aantal apparaten die met CV werken (pulse, drm, moogerfoogers) en sinds een tijdje ook een MS-20m en eurorack.
Nou lijkt het me erg cool om het allemaal met elkaar te combineren, alleen werkt het eerste stel met 1/4" jacks en het tweede met 1/8".
Ik heb een aantal verschillende manieren om de brug te slaan: verloopplugjes, verloop(verleng)kabels en dedicated 1/8 -> 1/4 kabels (met vaste jacks). Een beetje onhandig (en een zooitje) is het wel.
Wat is nou de beste oplossing hiervoor? Een bos kabels zelf (laten) maken? Wat zijn goede kant-en-klaar leverbare? Bestaat er zoiets als een 1/8 -> 1/4 patchbay?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!

eigen patch box maken

eigen patch box maken

je kunt ook een box maken, ala ( doepfer a-180 ) multiples

en dan gewoon een aantal paren maken 2 x 1/8 + 2 x 1/4
of wat dan ook wat je nodig hebt, dat kun je naar eigen inzicht inrichten.

ik heb in mijn modulair 1/4 + 1/8 + BNC maal 2 zitten, ook om van 1/4 naar 1/8 te gaan (en andersom) en de BNC om een signaal naar mijn oscilloscoop te krijgen

ik wil je hier ook wel mee helpen als je dat wat lijkt

gr
Arjen

Met een stuk of 10 kabels met aan 1 kant een 1/8 en aan de andere kant een 1/4 , kom je toch al een heel stuk ?

Met een stuk of 10 kabels met aan 1 kant een 1/8 en aan de andere kant een 1/4 , kom je toch al een heel stuk ?

Zeker, daar heb ik er ook een paar van, maar ik gebruik nu verschillende dingen door elkaar. Vandaar de vraag naar mening. Als je een goed merk weet voor zulke kabels wat niet peperduur is dan ben ik zeker geïnteresseerd.

Grappig, zo een ding ga ik net in elkaar zetten.

2 euro voor 6 banaan pluggen
2 euro voor 5 mini jack in's
0 euro voor de jack's (had ik nog liggen.
1,5 euro voor een frontje wat je bij supermoduul kan halen (eurorack).

pcies, gewoon zelf maken als eurorack of een "patchbay/box met betreffende jacks

Back