trigger/gate -----> pushbutton

Arjen19691

Knopjes Knopjes Knopjes
hey allen,

misschien een heel makkelijke , of misschien een heel moeilijke vraag;

bestaat er een simpele manier om van een triggerpuls om te zetten naar een schakeling

dan zou het nl een optie zijn om (in mijn geval) de drums van de Monotribe, individueel
te triggeren.

de pushbutton (NO) zou dan geactiveerd moeten worden door een triggerpuls

iemand hier ervaring mee, of een idee????

Bedoel je dat je een gate trigger input voor je drums op de monotribe wil hebben? Je kunt namelijk een transistor als schakelaar gebruiken en dus gates maken op ieder apparaat wat actieve schakelaars heeft. Ik heb zo clock inputs en gate inputs op een ehx memory boy gemaakt.

Zie in de link heir onder een voorbeeld:

http://navsmodularlab.blogspot.com/2011/02/rechner7s-modded-deluxe-memory-boy.html

De ehx memoryboy deluxe heeft een aantal schakelaars, sommige passief andere actief. Actief werkt het beste.

Het idee is dat je een transitor (bc547)een gate signaal voed waarna deze in saturatie gaat en schakelt. Hieronder zie je bv een rode draad lopen van de bc547 naar de taptempo schakelaar en zo heb je dus een clock input.

dmb5.jpg

Cool

Cool

Wow, zo simpel dus..........

Heb je ook eventueel een schemaatje oid? Hoe zit het met de evt vertraging of directheid?

heerlijk al die info.

Volgende heb ik gemaakt met een 2N3904, http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm#S-Trig

nu werkt dit perfect met het CV signaal van BV een LFO -5V <---> +5V

Echter een trigger signaal pakt ie niet, in dit geval een klock generator en een Patternizer van FALAFULAR :okdan: (gemeten 0V <----> 10V)

iemand een idee????

Ik zou het niet via die pushbuttons doen, maar gewoon in het circuit op het PCB.
Schema

Condensators 44, 59 en 69 kun je door een hele zwik circuit vervangen en daar zou ik ingrijpen.
Dan is het alleen nog de vraag wat de microcontroller naar die stukjes circuit stuurt om eea aan de gang te krijgen.

Maar ik zou eerlijk gezegd eerder een monotribe drum module gaan knutselen dan in mn monotribe boren en zagen. Makkelijker te realiseren en minder gevaarlijk voor de monotribe.

we zullen doorgaan

we zullen doorgaan

Niels je hebt helemaal gelijk }:|

had alleen gehoopt op een simpele oplossing voor het triggeren van een switchbutton, die ik dan ook eventueel in een volgend geval zou kunnen gebruiken :P

in dat geval hoefde ik alleen de switchbutton te vervangen door een jackaansluiting

ik ga gewoon verder

Mochten er nog op/aanmerkingen zijn of heeft iemand nog tips of een oplossing, dan hoor ik het graag
:okdan:

Oh het kan natuurlijk wel, maar ik ben bang dat het een hoop geklooi wordt voordat het fatsoenlijk werkt.

Begin anders met de kick op een stukje stripboard. Daar zitten ongeveer net zoveel componenten en werk in als in het knoppenlanceerproject dat je in gedachten had.

Niels je hebt helemaal gelijk }:|

had alleen gehoopt op een simpele oplossing voor het triggeren van een switchbutton, die ik dan ook eventueel in een volgend geval zou kunnen gebruiken :P

in dat geval hoefde ik alleen de switchbutton te vervangen door een jackaansluiting

ik ga gewoon verder

Mochten er nog op/aanmerkingen zijn of heeft iemand nog tips of een oplossing, dan hoor ik het graag
:okdan:

Nou die transitor oplossing kan zonder de switch te verwijderen

en toch werkt hij alleen maar met een CV signaal (bv LFO +5v <----> -5V )

een trigger / gate signaal pakt hij niet ( 0V <------> 10V )

Back