Ik ga op reis en neem mee.....

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Stel je wil op een muzikale trip met een campertje door de wereld trekken.

Je krijgt dan te maken met minimale ruimte voor je spulletjes, en die ruimte moet je dan waarschijnlijk ook nog voor andere doeleinden gebruiken. Meerdere keyboards en een grote mixer zal het dus niet worden. Makkelijkst en veiligst is mss zoveel mogelijk ITB te doen, maar where is the fun in that.

Wat zou voor jou het belangrijkste zijn om in de studio op wielen mee te nemen? :)

Airstream-International-Sterling-Camper-Trailer-1.jpg

synclavier, moet passen....:D

:mega:

Simpel: Laptop + RME babyface + Sennheiser HD-800. Dan kan ik vrijwel 99,9% opnemen en maken van wat ik wil. De rest zou ik dan lokaal een studio per dag voor huren, de hele meuk bouncen en vervolgens weer onderweg uitbouwen. Denk dat je dan een behoorlijk organisch geheel krijg.

De OP-1 lijkt me ook een leuk bakkie voor in de rugzak, als het nog kleiner moet.
Ik doelde meer op een wat volledige studio zodat je met elke stroom die je onderweg tegenkomt kan mee profiteren.

Zo dacht ik zelf aan het volgende:
Een rack vol met leuk spul wat lekker breed inzetbaar is met daarnaast wat controllers en instrumenten. En de bekabeling, monitors rack gear etc. zoveel mogelijk weggewerkt in het interieur om ruimte te besparen.

So far zou ik op mijn lijstje hebben staan:
- Elektron A4, OCTA, Moog RME, Nord Lead 4R
- NI Maschine Studio, Ableton Push, 1 compact keyboard en een full size keyboard
- Kemper Profiler Amp, 3x gitaar (bass, elektrisch, akoestisch)
- Plankje met wat Strymon, Moog en andere gezelligheid.
- High end audio interface met genoeg i/o om zodoende een bandje op te nemen indien nodig.
- Lunchbox met lekkers. (dyn, fx, preamps)
- Rackmount computer met wat plugins en daws via touchscreens (tv, tablet, telefoon)
- Drumkit wat niet te groot is en makkelijk op te zetten.
- en als laatste een leuke mic collectie dat tegen een stootje kan.

Volgens mij moet dat best te doen zijn in een klein campertje :p

De op-1 is een volledige studio :D

-drumcomputer
-synth
-sampler
-sequencer
-4 track recorder / multitracker
-microfoon
-effecten/compressie/ eq

Ik gebruik hem de laatste tijd meer dan de Mac met logic en alle toeters en bellen.

ik neem in mijn rugzak nog een big sky en timeline mee. Meer heb ik niet nodig... :)

Laptop, maschine en nog een synth met midi :)

Niets te gek duur, inbrekers...

Thuis kan ook ingebroken worden als je op vakantie bent.

Maar zonder gekheid, ik neem geen gear mee op vakantie.
Alleen mijn kleren en m'n telefoon.

Ik zou op reis alleen mijn camera en laptop meenemen. Ik zou niet kunnen verzinnen welke synth in mijn reistas zou kunnen passen. En op reis gaan betekent ook; het werk achter je laten...

Ik zou op reis alleen mijn camera en laptop meenemen. Ik zou niet kunnen verzinnen welke synth in mijn reistas zou kunnen passen. En op reis gaan betekent ook; het werk achter je laten...

Mja als je muziek maken alleen als werk ziet heb je de verkeerde baan aangenomen denk ik dan. :)

De OP-1 lijkt me ook een leuk bakkie voor in de rugzak, als het nog kleiner moet.
Ik doelde meer op een wat volledige studio zodat je met elke stroom die je onderweg tegenkomt kan mee profiteren.

Zo dacht ik zelf aan het volgende:
Een rack vol met leuk spul wat lekker breed inzetbaar is met daarnaast wat controllers en instrumenten. En de bekabeling, monitors rack gear etc. zoveel mogelijk weggewerkt in het interieur om ruimte te besparen.

So far zou ik op mijn lijstje hebben staan:
- Elektron A4, OCTA, Moog RME, Nord Lead 4R
- NI Maschine Studio, Ableton Push, 1 compact keyboard en een full size keyboard
- Kemper Profiler Amp, 3x gitaar (bass, elektrisch, akoestisch)
- Plankje met wat Strymon, Moog en andere gezelligheid.
- High end audio interface met genoeg i/o om zodoende een bandje op te nemen indien nodig.
- Lunchbox met lekkers. (dyn, fx, preamps)
- Rackmount computer met wat plugins en daws via touchscreens (tv, tablet, telefoon)
- Drumkit wat niet te groot is en makkelijk op te zetten.
- en als laatste een leuke mic collectie dat tegen een stootje kan.

Volgens mij moet dat best te doen zijn in een klein campertje :p

Zo te zien ben je nog nooit met een campertje op stap geweest?! 8o)
je hebt zeker zo'n camper voor de deur staan :D
02rv.xlarge1.jpg

Ik had ooit het idee om een MPC500, DSI Tetra en een mini midi keyboardje mee te nemen in mijn bus. Heb het toch maar niet gedaan, zou de vrouw toch niet zo leuk hebben gevonden.
Verder natuurlijk een koptelefoon en een kabel naar de installatie in je bus.

op vakantie neem ik al jaren mijn muzikale hoofd mee, plus muziekpapier
en potlood met gum en slijper.

de complete studio met rockband en symfonie orchestra zit in mijn hoofd en ik schrijf de nootjes en andere aantekeningen op.

oftewel: een gigantische studio gecomprimeerd tot een paar grijze hersencellen.

klein maar fijn: Nintendo DSi met Korg DS-10 Plus

Zo te zien ben je nog nooit met een campertje op stap geweest?! 8o)
je hebt zeker zo'n camper voor de deur staan :D
02rv.xlarge1.jpg

Met een Camper op pad heb ik niet vaak gedaan. Wel ging ik vroeger vaak met ouders in kip caravan door de benelux. (en dat was klein kan ik je vertellen hehe)
Je had vroeger de NCC (Nederlandse Caravan Club) Misschien dat je de sticker nog herkent die veelal achterop de caravans en autos geplakt zat.

b514ad20-7a4c-012f-a3b9-005056960004.jpg

Iemand ooit eens een camper/caravan tot halve studio omgebouwd?

Een moog system 55
En anders de korg volca keys

iPad, headphones, midicontrollers...

Ik neem alleen een djembé/ v-drums en mijn fieldrecorder mee.
Ik ga zowiezo niet zitten musiceren op vakantie, dan blijf ik wel thuis.
Alleen live met andere muzikanten spelen doe ik wel als de gelegenheid zich voordoet. Maar editen, samples knippen, componeren etc. dat doe ik thuis.

Vakanties zijn voor mij (qua muziek) puur om nieuwe impressies op te doen, en met een recorder vol samplemateriaal terug te komen. Ik laad zowel mezelf als mijn geluidsbibliotheek op.

Met een Camper op pad heb ik niet vaak gedaan. Wel ging ik vroeger vaak met ouders in kip caravan door de benelux. (en dat was klein kan ik je vertellen hehe)
Je had vroeger de NCC (Nederlandse Caravan Club) Misschien dat je de sticker nog herkent die veelal achterop de caravans en autos geplakt zat.

b514ad20-7a4c-012f-a3b9-005056960004.jpg

Iemand ooit eens een camper/caravan tot halve studio omgebouwd?

Hahamijn ouders waren hier ook lid van. Misschien hebben we vroeger nog samen geknutseld 8)

Maar nog ff ontopic, een ipad met midi controller is tegenwoordig ook een aardige optie voor on the road

Back