Ik ga op reis en neem mee.....

Hahamijn ouders waren hier ook lid van. Misschien hebben we vroeger nog samen geknutseld 8)

Zou zomaar kunnen. Cowboy kamp, Smurfen kamp, Kano kamp, or was het tijdens 1 van die trips op de schiereilanden? :p

Misschien had ik duidelijker moeten zijn. Het idee is dus met een busje, caravan, camper door de wereld trekken en muziek maken met de plaatselijke bevolking.
Al die opnames later of ter plekke verwerken tot loops, sample libraries en tracks. :)

Maw: Ik ga op reis met de studio camper en neem mee.

En dus niet...

Ik ga op reis en neem mee wat in mijn rugzakje past.

Als ik verder dan 150 km van huis ben, gaan altijd mijn laptop, soundcard en Sennheiser HD590 mee. Bijna m'n hele setup dus :).

Maar als het gaat om muziek maken met locals, zou een mondharmonica voldoende moeten zijn. Misschien een handheld recorder erbij.

Marshall stack

Attachments

• Allmystacksnew.jpg
    Allmystacksnew.jpg
    63,1 KB · Bekeken: 112
he!!! was je bij mij om deze foto te maken?

Toen ik nog in een bus woonde was mijn studio. Een tapco 6chmixer. Sherman filterbank 2. Roland mc202 tr 606 acetone rhytmace moogerfoogermurf boss sp 303 en een ehx 16 second digital delay als looper live recorder dit alles aangesloten op een omvormer die op een accu die aan een zonnepaneel op t dak aangesloten zat. :okdan:

image.jpg

Nu woon ik in een huis en als ik. Naar buiten ga om muziek te maken neem ik m'n op-1 of monotribe kaossilator of iPad mee en een koffer vol boss pedalen8)

1-Macbook Pro
2-Logic Pro + heel veel VST's
3-Midiklavier & Headphones.

Dan ben je 95% compatibel met alle pro studios dus waarom ver gaan zoeken doen als het antwoord zooo eenvoudig is ?
(misschien nog een extra HD'tje om alle fantastiche tracks die je met bovenstaand setje maakt, op te slaan)
;-)

De ultieme broekzak-studio: een (New) Nintendo 3DS (XL) met Korg DSN-12 en Korg M01D.

Nog duidelijker dan...

Bij muziek maken met de locals denk ik vooral aan akoestische opnames. En dan vooral het stukje opnames doen en niet zozeer de muzikant uithangen.
De instrumenten zijn dus vooral voor de locals bedoeld omdat ze die zelf mss niet kunnen betalen en jij wel de mooiste klanken wil.
Maw een DS, OP-1, volta's etc allemaal leuk en wel maar niet serieus genoeg om producties mee te doen. (tuurlijk het kan, maar er zijn makkelijkere oplossingen :) )

Ok, je denkt vooral aan akoestische opnames. Prima!

En vervolgens wil je dit meenemen:

- Elektron A4, OCTA, Moog RME, Nord Lead 4R
4 dure hi-end HW-synths in een camper studio?? Als begeleiding voor de akoestische opnames? Beetje overdone lijkt me! 1 all round synthje en de rest via je je DAW. Tip: Neem een ding wat ook op batterijen als je ergens zonder stroom zit; kan je toch nog spelen :)

- NI Maschine Studio, Ableton Push, 1 compact keyboard en een full size keyboard
Gebruik gewoon die synth als midiklavier. Maschine + Push en dan ook nog touchscreentablet shizzle is veel veel van het goede.

- Kemper Profiler Amp, 3x gitaar (bass, elektrisch, akoestisch)
Leuk spul natuurlijk, wel duur.Je kan ook gewoon een wat simpelere Fender-ampje scoren en een mic ervoor zetten

- Plankje met wat Strymon, Moog en andere gezelligheid.
Voor on the road zou je ook kunnen besluiten niet met alleen dure high-end shizzle te werken :eureka:

- High end audio interface met genoeg i/o om zodoende een bandje op te nemen indien nodig.
Welke dan?

- Lunchbox met lekkers. (dyn, fx, preamps)
Wat moet hier allemaal in dan?

- Rackmount computer met wat plugins en daws via touchscreens (tv, tablet, telefoon)
I rest my touch.. ehh case.

- Drumkit wat niet te groot is en makkelijk op te zetten.
- en als laatste een leuke mic collectie dat tegen een stootje kan.

Ah bij het laatste onderdeel komen we dan toch bij de akoestische opnames! :D
Een stel mics lijkt me dan wel het belangrijkste ja.

Ik heb een keer een paar weken door europa rondgetrokken met 2 man en een aanhanger vol gear. Namen we alles op met een Roland VS840 en 2 mics en daarnaast 2 gitaren mee, een klarinet, wat percussie en een Yamaha CS01. Prima te doen! Ik zou nu nog een iPad meenemen denk ik met wat leuke apps erop. Dat was er toen nog niet.

Ik zie bij jouw wensenlijst champ eigenlijk geen verschil tussen wat je in een gewone studio zou willen hebben en in je camperstudio... ow wacht de mega SSL desk ontbreekt!

Anyway, veel succes met dit nieuwe plan :D

De instrumenten zijn dus vooral voor de locals bedoeld omdat ze die zelf mss niet kunnen betalen en jij wel de mooiste klanken wil.

En er komt immers alleen maar een mooie klank uit hele dure hi end gear! :D

Maw een DS, OP-1, volta's etc allemaal leuk en wel maar niet serieus genoeg om producties mee te doen. (tuurlijk het kan, maar er zijn makkelijkere oplossingen :) )

Ik vind jou oplossing idd een stuk makkelijker champ :dubbel:
Ik zou maar een goede verzekering afsluiten

Ok, je denkt vooral aan akoestische opnames. Prima!

En vervolgens wil je dit meenemen:

- Elektron A4, OCTA, Moog RME, Nord Lead 4R
4 dure hi-end HW-synths in een camper studio?? Als begeleiding voor de akoestische opnames? Beetje overdone lijkt me! 1 all round synthje en de rest via je je DAW. Neem een ding wat ook op batterijen kan als je ergens zonder stroom zit

De reden om geen high end mee te nemen omdat het in een bus zit vind ik persoonlijk geen issue. Goed vastzetten (daarom zoveel mogelijk rack spul), beveiliging in de bus met tracking aanbrengen en niet in een vreemde ghetto neerzetten zonder zelf aanwezig te zijn beperkt al een hoop risico. Misschien dat er een verzekering is die dit soort zaken laat verzekeren?
De OCTA lijkt mij een veelzijdige sampler/seq die ook makkelijk mee kan in de rugzak als het moet, De RME omdat ik sowieso een dikke Moog wil, De 4A en/of de Lead 4R als toetje erbij.

- NI Maschine Studio, Ableton Push, 1 compact keyboard en een full size keyboard
Gebruik gewoon die synth als midiklavier. Maschine + Push en dan ook nog touchscreentablet shizzle is veel veel van het goede.
Machine Studio, Push, keyboard controller, iPads en/of een Raven is misschien wat veel. Het hangt er natuurlijk vooral vanaf hoeveel ruimte er gaat zijn in zo'n camper. Als er plek voor is is het wel lekker veelzijdig. (niet alles hoeft daarbij uiteraard continu in gebruik of aangesloten te zijn)

- Kemper Profiler Amp, 3x gitaar (bass, elektrisch, akoestisch)
Leuk spul natuurlijk, wel duur.Je kan ook gewoon een wat simpelere Fender-ampje scoren en een mic ervoor zetten.
De Kemper van wat ik aan demo's beluisterd heb, is volgens mij een enorm veelzijdig beestje dat prachtig wat amps kan nabootsen. Zo zou je er bijvoorbeeld de amp van de plaatste artiest ermee kunnen nabootsen en bij thuiskomst eventueel nog een hoop kunnen tweaken of zelfs toevoegen. Qua prijs en mogelijkheden vind ik het zeker het overwegen waard.

- Plankje met wat Strymon, Moog en andere gezelligheid.
Voor on the road zou je ook kunnen besluiten niet met alleen dure high-end shizzle te werken :eureka:
Strymon is zo duur niet toch? Ik vind het persoonlijk ook waanzinnig klinken. Tuurlijk zijn er zat pendalen die 3x minder kosten. Ik zeg verder ook niet dat het enkel Strymon en Moog mag zijn maar ik ga persoonlijk liever voor 2 moog en 2 strymon pedaaltjes dan voor iets anders. :) Hopelijk dat Strymon met een rack versie komt, controller plankje erbij op een ethernet kabel (net zoals de nieuwe plank voor de Kemper) en klaar.

- High end audio interface met genoeg i/o om zodoende een bandje op te nemen indien nodig.
Welke dan?
Weet ik nog niet, wat zou jij aanraden?

- Lunchbox met lekkers. (dyn, fx, preamps)
Wat moet hier allemaal in dan?

Phoe, er is zoveel en er blijft maar meer geweldigs bijkomen. Maar een paar goeie preamps, eq's, compressors/limiters iig. Dat eventueel vervolgens weer summen om met minder i/o op de audio interface genoegen te nemen is. Een lunchbox is vrij compact en handig los te koppelen en ergens anders in te prikken. Zo zou je het bijvoorbeeld lokaal ergens mee de studio in kunnen nemen zonder te veel gedoe. Plus wie weet dat je ergens nog eens een leuke module kan ruilen/kopen en zo makkelijk kunt swappen. :)

- Rackmount computer met wat plugins en daws via touchscreens (tv, tablet, telefoon)
I rest my touch.. ehh case.
Heb hier nog een Mac Mini, die zou bijvoorbeeld mooi in rack verstopt kunnen worden.

-Drumkit wat niet te groot is en makkelijk op te zetten.
- en als laatste een leuke mic collectie dat tegen een stootje kan.

Ah bij het laatste onderdeel komen we dan toch bij de akoestische opnames! :D
Een stel mics lijkt me dan wel het belangrijkste ja.
Wil je niet eens weten welke mics dan? 8o
Zal waarschijnlijk een drumkit set en wat instrument mics worden van Sennheiser/SE Electronics. en paar handheld vocal mics van Shure/Telefunken.

Ik heb een keer een paar weken door europa rondgetrokken met 2 man en een aanhanger vol gear. Namen we alles op met een Roland VS840 en 2 mics en daarnaast 2 gitaren mee, een klarinet, wat percussie en een Yamaha CS01. Prima te doen!
Toevallig ook nog opnames van die we kunnen horen/zien? :)

Ik zie bij jouw wensenlijst champ eigenlijk geen verschil tussen wat je in een gewone studio zou willen hebben en in je camperstudio... ow wacht de mega SSL desk ontbreekt!
Mooi toch, als de reis klaar is kan het zo de studio in. :D

Anyway, veel succes met dit nieuwe plan :D
:okdan:

ja leuk dat op wielen maar je hebt ook stroom nodig.
ik begin eerst met een grote stroom aggregaat. en dan mij zelf.
en mocht er dan nog ruimte zijn :D

eten
twee genelec 8020b
goede sub voor het laag.
mijn computer.
keyboard.

groetjes.

Back