Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hahamijn ouders waren hier ook lid van. Misschien hebben we vroeger nog samen geknutseld![]()

.

)

De instrumenten zijn dus vooral voor de locals bedoeld omdat ze die zelf mss niet kunnen betalen en jij wel de mooiste klanken wil.

Maw een DS, OP-1, volta's etc allemaal leuk en wel maar niet serieus genoeg om producties mee te doen. (tuurlijk het kan, maar er zijn makkelijkere oplossingen)

Ok, je denkt vooral aan akoestische opnames. Prima!
En vervolgens wil je dit meenemen:
- Elektron A4, OCTA, Moog RME, Nord Lead 4R
4 dure hi-end HW-synths in een camper studio?? Als begeleiding voor de akoestische opnames? Beetje overdone lijkt me! 1 all round synthje en de rest via je je DAW. Neem een ding wat ook op batterijen kan als je ergens zonder stroom zit
Machine Studio, Push, keyboard controller, iPads en/of een Raven is misschien wat veel. Het hangt er natuurlijk vooral vanaf hoeveel ruimte er gaat zijn in zo'n camper. Als er plek voor is is het wel lekker veelzijdig. (niet alles hoeft daarbij uiteraard continu in gebruik of aangesloten te zijn)- NI Maschine Studio, Ableton Push, 1 compact keyboard en een full size keyboard
Gebruik gewoon die synth als midiklavier. Maschine + Push en dan ook nog touchscreentablet shizzle is veel veel van het goede.
De Kemper van wat ik aan demo's beluisterd heb, is volgens mij een enorm veelzijdig beestje dat prachtig wat amps kan nabootsen. Zo zou je er bijvoorbeeld de amp van de plaatste artiest ermee kunnen nabootsen en bij thuiskomst eventueel nog een hoop kunnen tweaken of zelfs toevoegen. Qua prijs en mogelijkheden vind ik het zeker het overwegen waard.- Kemper Profiler Amp, 3x gitaar (bass, elektrisch, akoestisch)
Leuk spul natuurlijk, wel duur.Je kan ook gewoon een wat simpelere Fender-ampje scoren en een mic ervoor zetten.
Strymon is zo duur niet toch? Ik vind het persoonlijk ook waanzinnig klinken. Tuurlijk zijn er zat pendalen die 3x minder kosten. Ik zeg verder ook niet dat het enkel Strymon en Moog mag zijn maar ik ga persoonlijk liever voor 2 moog en 2 strymon pedaaltjes dan voor iets anders.- Plankje met wat Strymon, Moog en andere gezelligheid.
Voor on the road zou je ook kunnen besluiten niet met alleen dure high-end shizzle te werken![]()
Hopelijk dat Strymon met een rack versie komt, controller plankje erbij op een ethernet kabel (net zoals de nieuwe plank voor de Kemper) en klaar.Weet ik nog niet, wat zou jij aanraden?- High end audio interface met genoeg i/o om zodoende een bandje op te nemen indien nodig.
Welke dan?
- Lunchbox met lekkers. (dyn, fx, preamps)
Wat moet hier allemaal in dan?

Heb hier nog een Mac Mini, die zou bijvoorbeeld mooi in rack verstopt kunnen worden.- Rackmount computer met wat plugins en daws via touchscreens (tv, tablet, telefoon)
I rest my touch.. ehh case.
Wil je niet eens weten welke mics dan?-Drumkit wat niet te groot is en makkelijk op te zetten.
- en als laatste een leuke mic collectie dat tegen een stootje kan.
Ah bij het laatste onderdeel komen we dan toch bij de akoestische opnames!
Een stel mics lijkt me dan wel het belangrijkste ja.

Toevallig ook nog opnames van die we kunnen horen/zien?Ik heb een keer een paar weken door europa rondgetrokken met 2 man en een aanhanger vol gear. Namen we alles op met een Roland VS840 en 2 mics en daarnaast 2 gitaren mee, een klarinet, wat percussie en een Yamaha CS01. Prima te doen!

Mooi toch, als de reis klaar is kan het zo de studio in.Ik zie bij jouw wensenlijst champ eigenlijk geen verschil tussen wat je in een gewone studio zou willen hebben en in je camperstudio... ow wacht de mega SSL desk ontbreekt!

Anyway, veel succes met dit nieuwe plan![]()