PPG Wave 2.2

Status
Please reply by conversation.

liquidthrust

Onverbloemd
Ik heb nood aan jaren 80 sound design :) Ik hoor het graag.

Op hoeveel komt ie? Ik moet me eerst inschrijven

3500 pond

Hij ziet er wel zeer yoed uit kan ik je vertellen.

Om de 1 of andere reden ben ik te dom om door dat inschrijvingsformulier te geraken, nu moet ik wachten want het is vervallen.. :frons: Maar bedankt, ik ga het eens bekijken straks!

Of 'n K3 :D

De kracht van een PPG zit het toch wel in het effect dat je met een mod-iets die wavedata langs kan.. beetje als de MicroWave en Fizmo... en natuurlijk het filter :mega:
Heb er toevallig vorig weekend nog eentje mogen bespelen bij een maatje.. wel apart geluid maar je moet van houden. 'k zou zo'n bedrag er zelf nooit voor over hebben iig..
Oh.. en btw.. 'k dacht dat ik toen heb horen vallen dat er binnenkort een te koop kwam in zijn kennisenkring.. ga ff 'n lijntje uitgooien :)

ik heb er binnenkort ook een te koop,versie 8, met een waveterm1.
helemaal opgeknapt en geserviced.
maar misschien heb ik daar al een koper voor ( dat weet ik pas als hij helemaal klaar is)

:mega:

Ik vind het gewoon een veel te speciale synth die mij intrigeert. Fijn jeroen, ik hoor het wel :) Heb tijd. Heb alles liggen verpatsen hoor om een PPG te kunnen betalen.

for the time being :) gaat nog wel ff duren gok ik zo.. :D

Hoop alleen maar voor je dat deze je echt gaat bevallen :mega: (en dat meen ik serieus) :)

Ik was lang geleden de 'trotse' bezitter van een 2.3
Mooie machine, dat wel. Maar gaandeweg kom je er achter dat hij een heel specifieke klank heeft die na een tijd zelfs gaat irriteren. Of toch in mijn geval. En dan vind je uiteindelijk toch iemand die behoorlijk diep in de buidel willen tasten, vooral voor z'n looks dan...Blij dat ik hem verkocht had.
Vandaag zou ik dan ook eerder naar alternatieven kijken. VST, Microwave,...immers wavetables zijn digitaal en de filter is zo wat het enige dat het onderscheid maakt. Oh ja, en z'n looks natuurlijk...Succes !

Mooie machine, dat wel. Maar gaandeweg kom je er achter dat hij een heel specifieke klank heeft die na een tijd zelfs gaat irriteren.

In de meeste demo's komt de klank mij over als "een mooie synthklank met FIZZZZZZ erover". Om het even wat je doet: je verandert een deel van de klank, en krijgt er altijd weer "FIZZZZZZ" overheen. Valt extra op als je snel doorheen een demo skipt: er zit altijd een overheersend karakter in de sound waar je niet van weg lijkt te kunnen werken. Een beetje zoals een Prophet "altijd" wat brassy klinkt, maar dan in het kwadraat.

22acd284bfb5b5e3dd3dc88df797d3d6.jpg

zolang ie er maar niet naar ruikt....

:mega:

In de meeste demo's komt de klank mij over als "een mooie synthklank met FIZZZZZZ erover". Om het even wat je doet: je verandert een deel van de klank, en krijgt er altijd weer "FIZZZZZZ" overheen. Valt extra op als je snel doorheen een demo skipt: er zit altijd een overheersend karakter in de sound waar je niet van weg lijkt te kunnen werken. Een beetje zoals een Prophet "altijd" wat brassy klinkt, maar dan in het kwadraat.

Die klank zal mij niet gaan irriteren, het is net het hele karakter van dat ding, idd net zoals een prophet. Is ook het mooie van dat ding, je kan hem herkennen in een mix. Is een hele sterke feature van een synth.

Ik begrijp je standpunt daarin trouwens wel, ik heb het zelf met een Minimoog die ook bijna altijd nogal typerend Minimoog klinkt. Daar vind ik het top. Dus als jij dat gevoel bij de PPG sound hebt, is het een meevaller dat die sound er ook steeds duidelijk in zit.

Status
Please reply by conversation.
Back