PPG Wave 2.2

Status
Please reply by conversation.
btw... de PPG waarvan ik had vernomen dat ie binnenkort beschikbaar zou komen is toch die van Jeroen.. :D Wat is het toch een klein onskentons wereldje :mega:

Ik zoek nog een Waveterm. Ik heb de 2.3 V8 nu een jaar en afgezien van de gebruikelijke kuren ben ik er heel blij mee. Ik heb er een album mee opgenomen. Maar alles heeft zijn prijs en ik heb voor dit optisch prachtige exemplaar 4500 eurootjes betaald.

Oké, afgesproken! Bedankt! Een Waveterm A is beter dan helemaal geen!

@Akikaze, je kunt de Waveterm C met een laptopje gebruiken toch? Zonde om daar een oude Waveterm voor te kopen. De mijne is inmiddels op weg naar LA :okdan: :verkoght:

de A heeft een 6809 processor aan boord, en is 8 bits
de B heeft een 68000 processor een boord, en om de A te emuleren een 6809 bordje.
de c is door hermann seib en paul maddox geschreven, en alleen voor de software versies van de evu en de wave 2 bruikbaar.

is het een triple of een dubbel?

:mega:

donker

donker

@Jeroen,

Een dubbel. Ik heb ze graag donker ;)

Dank voor de uitleg :okdan:

Niet dat ik werkelijk begrijp wat de impact is op bijvoorbeeld de voice boards.
Bij reparatie gaat het mij vooral om de hardware. De software CPUconfiguratie vind ik niet zo boeiend.

Mijn (eenmalige) ervaring met de PPG was vooral de uitval van een groot aantal chips die zowel over het CPUdeel als over het VOICEdeel was gespreidt en verdomd lastig was te traceren zonder een goed schema. Dat schema was er niet en daarom maar zelf gemaakt met 'reversed engeneering'. Nog steeds af en toe nachtmerries van.

De Prophet 5 V2, ook zo'n rampenbak maar, daar weet ik dan door schade en schande veel meer van. Ik kan er nu luchtig over zijn omdat eindelijk de problemen opgelost zijn.

Ik heb nul ervaring er mee, maar de website van Waveterm C impliceert toch heel erg zwaar dat het ook met hardware-PPG's zou moeten werken?

doet het volgens mij ook, volgens mij gebruikt Torsten Abel, PPG kenner op Facebook het ook voor zijn 2.3. Neemt natuurlijk niet weg dat Jeroen wel ongelooflijk uitgebreide kennis van PPG's heeft zeg.

ik dacht toch echt alleen voor de sofware versies, hoe sluit je anders je laptop aan op de ppg poort?

ow... ik snap het al, deze wavterm C is bij mij weten nooit afgekomen, cq, ze zijn er nog mee bezig....:D
dit was een comb van hardware en nieuwe sofware.

ik bedoelde de waveterm c die als software op hermanm seib zijn site staat.

Een Waveterm C is een Waveterm C lijkt me. Op de hoofdpagina en nevenpagina van Hermann Seib lees ik:

"The Waveterm C is a software/hardware combination that links a PC to a PPG component such as the Wave 2.3 in order to create and manipulate complex sounds. This system carries on where the original Waveterm and Waveterm B finished."

"27/07/2002 - can now play the whole PPG System Library on the Wave 2.2 as well as the 2.3"

:okdan:

yeps, ik heb het ook gelezen...:okdan:
de laatste keer dat ik hermann seib erover sprak vas hij allang gestopt met de ontwikkeling van dit ding, en dat is toch al wat jaartjes terug.
maar probeer er maar aan te komen, of in te loggen, gaat niet lukken.

ik dacht dat de softversie wavesim heette ofzoiets.

Status
Please reply by conversation.
Back