Introductie nieuwe Macbook Pro. Een nachtmerrie?

Alterkraft

Stamgast
Gegroet,

Zoals jullie waarschijnlijk al vernomen hebben, heeft Apple gisteren de nieuwe Macbook Pro voorgesteld. In mijn opinie is dit een nachtmerrie voor live performers aangezien deze maar over één USB-C poort gaat beschikken, waar je daarbovenop een speciale adapter voor moet kopen om iets aan te sluiten USB gerelateerd (live controllers, Push, enzovoort).

Nu die ene poort wordt ook gebruikt om je laptop op te laden. Heeft leuke features USB-C ondersteunt namelijk alles: VGA, HDMI,... Which is fine. (Als je natuurlijk de bijhorende overpriced adapters erbij koopt)

Ongetwijfeld zijn hier ook live performers en dj's aanwezig. Ik moet nu al een USB-hub meenemen om alles aan te sluiten.

Dus ofwel je laptop opladen ofwel je controller aansluiten.
Ik krijg mijn hoofd hier echt niet rond.

Jullie thoughts, of zit ik mis?

Dan koop je toch één van de honderden andere ultrabooks die je wél naar het zin is?

Niemand verplicht je een nieuwe Macbook te kopen? Of het voor een poweruser handig is, is een ander verhaal. Maar een nachtmerrie kan ik het niet noemen.

Fair punt. Maar ik werk nu met Apple.
Microsoft heeft in mijn ogen al genoeg blunders begaan en OS X werkt voor mij smoother.

Apple is altijd 1 van de grote fabrikanten geweest die vroeg met nieuwe poorten was (gelukkig). Ik zou gewoon lekker wachten tot het meer mainstream is en alle 3rd parties nieuwe gadgets op de markt hebben, dan zal het allemaal wel reuze meevallen.

ehm... het gaat om de nieuwe macbook... niet om de nieuwe macbook pro...

dus gewoon rustig ademhalen en weer verder leven.

Dus ofwel je laptop opladen ofwel je controller aansluiten.
Ik krijg mijn hoofd hier echt niet rond.
?

Je moet USB3 toch een beetje zien als 'thunderbolt met ingebouwde stroomtoevoer'. Er zullen vanzelf after-market USB3 hubs komen die tevens voeding kunnen leveren, die kun je dan inpakken in plaats van je voeding, en dan ben je even ver van huis als nu.

Mijn fout.
Voor zover ik wist bestond er enkel een Macbook Pro en Air.
Dus dit is een volledig nieuw concept dan?

Ik zou me trouwen meer zorgen maken over de ATOM afgeleide processor die erin zit, kan je echt geen Ableton mee draaien met een beetje plugins

Processorkracht was de reden waarom ik wou upgraden naar een nieuwere versie.
Dacht echt dat de Macbook ongeveer rond hetzelfde concept als de Pro zou werken.

Afwachten nog dus.

Ik vind dat Apple een beetje teveel doorschiet in 'design'. Die neiging naar platter dan plat terwijl die Macbooks al compact genoeg zijn.

Die nieuwe trackpad lijkt me ook niks.. drukgevoelig. Ik wil dat hij gewoon klikt door indrukken..

ik zie het probleem niet..

dat het underpowered is voor zware audio toepassingen is een feit, maar dan koop je een maxed macbook pro, geen macbookje..

voor de rest: vooruitgang..
met de tijd komt alles wel weer op zn plooi
bi-directionele poort dus de "problemen" dat TS opsomt kloppen niet echt

ik persoonlijk zou wel 1tje willen.. ware het dan als laptop voor mn werk (heb nu de 13 inch air en zou liever 12 inch hebben kwestie van draagbaarheid, 11 inch was te klein)

Het nieuwe trackpad en keybed ben ik benieuwd naar. Retina displaytje ook fijn.
Ik snap alleen de Air serie nu niet zo goed meer. Prijs €1550,- voor een instap modelletje is me wel heel erg prijzig voor zo'n gelimiteerd notebookje.

De Air-reeks zit er nu een beetje raar tussen ja. Eigenlijk is deze nieuwe een soort MacBook Air Air.

Zijn er al wat benchmarks op het net verschenen? Ik vrees dat die retina display de Intel Core M flink onder druk zet.

@Alterkraft Waarom kijk je dan niet naar een MacBook Pro? Heeft wel alle aansluitingen en is ook voorzien van iets betere hardware in vergelijking met de modellen van 2014. Is bovendien nog eens goedkoper ook (voor wat betreft het 13 inch model).

@Pepertje

Ik dacht initieel dat dat de nieuwe Macbook Pro zou worden.
En inderdaad, maakt de Air versie vrij nutteloos.

Goed topic dit ...... Crapple .... :D

Ja natuurlijk...zeggen vooral de gefrustreerde 'personal computer' gebruikers.
Hoewel ik geen Apple vs PC gedoe wil uitlokken, Alterkraft heeft wel een punt.

Ikzelf gebruik beide platformen. Toch gaat de PC nog maar zelden aan. Hoewel ik heel graag een nieuwe Mac Pro zou willen, zijn er tig van dingen aan die me weerhouden want ik snij mezelf daar hopeloos mee in het vel. Om te beginnen draait de laatste OS geen Aksys meer.

Dus blijf ik rustig bij m'n 'oude' 3.1Pro Mac 3,2Ghz - 8-core/64 Gig die het trouwens nog steeds ongemeen goed doet.
Om je een id te geven : met 43 tracks HD, 27 VST synths, 31 plug ins raakt de processor toch wel voor 70% verzadigd...

Back