Main out/monitor/koptelefoon

Ja ik heb er zelf ook een hele tijd naar gezocht. De link die ik poste zat met hetzelfde probleem. Ik heb eerst een goedkoop mengpaneel van soundcraft er aan gehangen. Als het goed is een soundcraft notepad 102. Je zit dan wel met het probleem dat je nog steeds niet heel handig je volume onafhankelijk kan regelen. Het gaat wel maar ik vond het omslachtig. Daarna de monitorstation gekocht maar dat is vrij duur voor wat jij wil. Die van samson heeft wel wat meer opties. Ik denk dat je daar blijer van word. Je moet niet vergeten dat die andere apparaten geen headphone hebben Dus alleen een volume controller. Hoe wil je dan je headphones bedienen? Via volume van je mixer? Dan zit je dus continu te draaien van ene volume naar het andere. Met die samson heb je daar geen last van. Je zou misschien ook tweede hands kunnen kijken naar een monitor controller van presonus of mackie. Succes in ieder geval.

Die tc electronic heeft xlr i/o maar voor mij niet per se noodzakelijk, moet ik ook weer xlr kabels kopen.

Of een simpel stekkerblok met aan/uit-schakelaar waar je je monitors op aansluit?
ja dat is het eenvoudigste. toen ik nog passieve monitoren gebruikte zette ik gewoon de versterker niet aan. maar ik wilde weten of er niet een betere oplossing was of dat ik welicht iets over het hoofd zag mbt mijn mixer.

..hoe je het ook noemt..
maar ik bedoel, xlr heeft toch de voorkeur?

Voor mij heeft dat niet de voorkeur, behalve als je on stage het gaat gebruiken. Voor de rest is gebalanceerde jacks net zo goed, voor zover ik weet.

Voor mij heeft dat niet de voorkeur, behalve als je on stage het gaat gebruiken. Voor de rest is gebalanceerde jacks net zo goed, voor zover ik weet.

ok, dan gooi ik nog een argument in de kring: de xlr is een stuk robuster en kan niet draaien,
dus minder kans op kraak. Ook in de studio handy toch? Of ben ik hier nou weer de enige in...
Hier bij mij heb ik ook niet alles xlr hoor. Maar ik zou het wel kiezen als ik kon.

ok, dan gooi ik nog een argument in de kring: de xlr is een stuk robuster en kan niet draaien,
dus minder kans op kraak. Ook in de studio handy toch? Of ben ik hier nou weer de enige in...
Hier bij mij heb ik ook niet alles xlr hoor. Maar ik zou het wel kiezen als ik kon.

Ja ik snap je punt. Maar juist in de studio vind ik dat persoonlijk veel minder belangrijk. Ik kom er toch niet meer aan. Of het moet in de patchbay zitten om om te pluggen. Voor stage doeleinden kan ik me er van wel weer wat bij voorstellen. Maar eh dit is niet echt ontopic meer. :D

ging net een mooie soundcraft 24le weg hier op sf... was misschien nog wat geweest voor mij. mijn behringer wegdoen en beetje meerprijs wat betere mixert en dit probleem direct ook opgelost.

Pfl werkt ook niet.

Even voor de duidelijkheid:
- Je hebt je speakers nu op de Monitor / CR OUT R&L (bovenste rijtje)
- je hebt je koptelefoon in phones 1 of 2 (onderste rijtje)
- en je main out is leeg, of gaat terug je PC in voor opname
Correct?

Nu kan je je volume regelen met monitor en CRTL Room - LEVEL
Maar je kan ook het knopje wat er naast zit, genaamd 2-track UIT DRUKKEN
Je moet dan wel je main out bij je 2 track laten binnen komen (via je PC zodat je hoort wat je opneemt)
Je laat 2-track dan bij phones aanstaan et voilla: monitoren zijn gemute en je hoort alleen geluid over je headphones.
Als dit niet werkt is je CR circuit kaduk.

De PFL werkt niet op de mains, maar alleen op de CRM/MON.
De mains moeten aangesloten op je tape/master 2-track machine in studio situatie en op de versterkers in PA omgeving.
De CRM/MON outs voeden de monitoren, waarop je dan, zónder effect te hebben op de mains, PLF kunt afluisteren.
Nogmaals; MONITOREN HOREN NIET OP DE MAINS!!
En PFL signaal verschijnt nooit op de mains en ook niet op de hoofdtelefoon uitgangen.

Bovendien, TS zat niet met een PFL issue, maar dat hij de hoofdtelefoon- en monitorvolumepots niet afzonderlijk van elkaar geregeld kreeg.

Ehhhhh als je pfl/afl op de mains hebt dan omzeil je dus die crm/mon tussenstap.

http://www.nantelmusique.qc.ca/repository/product/HiRes/SC-EPM12-3.jpg

Dat zie je ook bij deze mixer. Als je pfl hebt ingedrukt op een kanaal overruled ie de main mix naar koptelefoon. Zet je alle pfl uit = voila -> 'pfl' op je mains.

Drm zit er ook zo'n pfl lampje op :D

Verder werkt dat dus niet hier. Voordat je voor de 3de keer hetzelfde verhaal gaat ophangen ;)

Ik zou het tape return circuit gebruiken, pfl /afl dan moet je in je mix inbreken
Je gaat je mix signaal toch niet vernaggelen om te kunnen monitoren?
Een mix signaal pad ga je niet aan schuiven voor monitoring volume, dat is om te mixen.

Ik zou het tape return circuit gebruiken, pfl /afl dan moet je in je mix inbreken
Je gaat je mix signaal toch niet vernaggelen om te kunnen monitoren?
Een mix signaal pad ga je niet aan schuiven voor monitoring volume, dat is om te mixen.

Ehhhh ik vertel alleen hoe het normaal werkt bij sommige mixers. En pfl op je mains is gewoon PRE he. Verder staat je mains gewoon vaak op 0 dus afl is dan ook prima.

En dan kan je via ctrl mon je monitors aan en uitzetten. ;)

Maar zoals ik al zei werkt dat hier niet en zeg ik ook niet dat hij dat moet gaan solderen/aanpassen

Effe opletten he ;)

Verder als je 2 track truuk werkt zou dat mooi zijn voor TS. Echter ik vermoed dat dit gewoon een klote mixert is. :D

Ja daar lijkt het wel op, ik zou hem gewoon een zwieperd geven op marktplaats en een echte mixert kopen waar de phones knop gewoon doet waar die voor gemaakt is, het phones volume

Even voor de duidelijkheid:
- Je hebt je speakers nu op de Monitor / CR OUT R&L (bovenste rijtje)
- je hebt je koptelefoon in phones 1 of 2 (onderste rijtje)
- en je main out is leeg, of gaat terug je PC in voor opname
Correct?
Juist
Nu kan je je volume regelen met monitor en CRTL Room - LEVEL
Maar je kan ook het knopje wat er naast zit, genaamd 2-track UIT DRUKKEN
Je moet dan wel je main out bij je 2 track laten binnen komen (via je PC zodat je hoort wat je opneemt)
Je laat 2-track dan bij phones aanstaan et voilla: monitoren zijn gemute en je hoort alleen geluid over je headphones.
Als dit niet werkt is je CR circuit kaduk.
Bij phones heb ik geen aparte 2-track knop. Ik denk niet dat er iets stuk is. Lees mijn antwoord waar ik de manual citeer. Koptelefoon volgt gewoon monitor volume.

Back