Hoe noem je zo'n ding en waar verkrijgbaar?

Nisei

Ouwe rot
Voor een kabeladapter (die ik misschien in serie ga maken) ben ik op zoek naar zo'n klein kastje wat je soms bij een USB dongle of andere adapter tegenkomt.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe zoiets heet en weet dus ook niet waar ik naar moet zoeken. De foto vond ik door te googlen naar "dongle cable" maar dan nog vind ik bijna niks dus ik ben al blij dat ik eentje vond zodat ik een voorbeeld kan laten zien.
Iemand enig idee hoe het genoemd wordt en waar ze verkrijgbaar zijn?

dongle_zpsbxpybbjx.jpg

Nee die bedoel ik niet. Dit is gewoon een klein kastje. Je ziet het ook wel bij computerdingen die serieel zijn en waar dan in dat kleine "kastje" een serieel naar USB chipje zit.

Profilic_usb-serial_chip.JPG

dus als ik het goed begrijp, gaat het jou om het kastje en niet zozeer om de inhoud? Het wordt meestal een "cable junction box" oid genoemd, google daar maar eens op en je vindt al heel wat

Nee die bedoel ik niet. Dit is gewoon een klein kastje. Je ziet het ook wel bij computerdingen die serieel zijn en waar dan in dat kleine "kastje" een serieel naar USB chipje zit.

een USB Seriaal adapter ?

Je wil dus een behuizingkje om op een snoer te zetten zodat je kan spillten'

Voor de duideljkheid: het gaat idd om een leeg kastje.
Dat komt een beetje in de buurt MKII maar een cable junction box is een verdeeldoos en dat is dit dus eigenlijk niet. Het gaat me ook niet om te splitten klinkske. Ik wil het op dezelfde manier gebruiken als bij die serieel naar USB adapters: dus een kabel met aan beide uiteinden een stekker en in het kleine kastje komt een printplaatje.

Wat je kan gebruiken is een kabeltule

Hiermee kan je elke kleine behuizing tussen een kabel maken net zo mooi als de tweede foto.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    7,4 KB · Bekeken: 81
Bedankt voor de hulp. Ik heb ze ondertussen gevonden.
eBay store 22newcentury verkoopt ze onder de naam junction box. Verkrijgbaar in diverse maten en exact wat ik zocht. Ik heb de kleinste besteld (39mm x 19mm x 11mm). 10 stuks voor €9

571_zpsmmwkfysz.jpg

Laatst gewijzigd:
Op RS wel eens deze besteld (zonder gaten en 3.5mm connectoren :D)
20150101_172210_zpstpdovdgm.jpg

20150101_172427_zpsrkal70rc.jpg

Niet piepklein, en die-cast metaal dus wat zwaarder dan plastic, maar nette bakjes.

Wel fijn als je even de hele volledige specifieke link even geeft.
Die set van tien staat vast ergens bij pagina 256 vermoed ik ;-) Da's een hoop werk om te gaan zoeken.
Ik kon me niet voorstellen dat iemand exact dezelfde maat wilde, vandaar. Ik had natuurlijk ook helemaal geen link kunnen posten :)
Als je de link die ik postte aanklikt en in de store zoekt naar Junction Box krijg je 13 pagina's. Dat valt toch wel mee?
Die set die ik kocht was de laatste op dat moment dus je vindt die maat op dit moment niet terug. Maar die link die jij geeft is praktisch dezelfde maat.

Nou, wat jij zocht vond jij de moeite waard, ik vond het de moeite waard en ga er maar vanuit dat er meerdere zijn die het de moeite waard vinden. Dat is toch het idee van dit forum: kennis delen. Als je een beroep doet op het forum en iets vindt, dan willen wij dat ALLEMAAL weten.
Dat het 14 pagina's zijn waarop je moet zoeken is tevoren niet duidelijk.
Anyway: dank voor de link :-) Ik heb er ook 10 besteld ;-)

Oh leuk, ik wist niet dat er meer mensen belangstelling hadden, dat had ik eigenlijk niet verwacht :)
Blij dat jij nu ook geholpen bent.
Mocht jij (voordelig) passende tules vinden dan hou ik me aanbevolen Mark.

Back