Yamaha HS5 of HS7

homie

Ingeburgerd
Een vraagje, heeft iemand ervaring met (het verschil tussen) deze monitoren? Na wat vergelijken op het net lijken de Yamaha monitoren mij interessant (en ja, ik moet nog gaan luisteren). De HS7 heeft een 6.5 speaker itt de 5 inch van de HS5, en wat meer vermogen. Nu is mijn studio niet al te groot, zeg 2.5m diep bij 5 m breed. De enige mogelijkheid is om de monitoren tegen de lange wand te zetten, waardoor de 'diepte' achter de mixtafel relatief klein is. Zijn de HS7 dan overkill?

Ik las ook dat ze eigenlijk 1m van de kant moeten staan ivm de bassport aan de achterzijde, maar hier heb ik de ruimte dus niet voor. Is het verstandig deze speakers te kiezen, of om deze reden toch beter wat anders?

alvast bedankt

Ik heb ze in de winkel vergeleken, samen met enkele andere monitoren. Daar vond ik de hs5 behoorlijk tegenvallen, terwijl ik de hs7 er uit vond springen.
Maar omwille van jou situatie zou je ook kunnen kijken naar andere 5" monitoren. En specs zeggen ook niet alles. In de prijsklasse van de hs5 werd ik, op de naam na, aangenaam verrast door de Monkey Banana Gibbon 5.
Anderen zijn weer te spreken over de jbl lsr305, maar zelf vond ik deze wat minder uit de verf komen.

Back