FYI
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=11120
En tsja, Steinberg had ooit beloofd ook ondersteuning voor de AMT te bieden maar het stelletje kindjes wilde elkaars hardware niet ondersteunen en toen ging het niet door.
En ik durf nu dus ook 100% keihard te zeggen dat de midi implementaties van Cubase SX op z'n minst matig zijn en alleen goed met een midex8 (zelfs niet eens met een midex3) hardware.
En de timing valt op zich wel mee hoor, niet dat het tenenkrommend slecht is maar het gaat hier over milliseconden en voor bassen, strings&pads enzo gaat dit nog wel maar wil je strakke drums of een goede syncing dan is het beide handjes in de lucht en meteen naar je (al dan niet kale) bolletje.
En de schuld licht ook niet 100% bij Steinberg maar ook bij Microschoft omdat die ook zo'n fantastisch OS in elkaar heeft gebakken wat voor multimedia ook niet bijster geschikt is.
Vreemd genoeg heeft Emagic met Logic hier minder problemen mee alhoewel ik daar qua syncing ook niet bepaald gelukkig van werd.
En dan is het heel normaal dat een computer met een 500x snellere CPU en nog minder strakke midi timing heeft? Nee, je moet speciale hardware kopen anders werkt het niet. Als dit geen paradox is dan weet ik het ook niet meer.
Vandaar dat ik ook opmerk dat je dit kunt omzeilen door het als audio op te nemen. Dat kost wellicht wat meer moeite maar je moet toch wat. Of 450 euri uitgeven voor een midex8.