cubase sx extract to audio wav. probleem

Shakeel

Ingeburgerd
Als ik in cubase SX een midi track heb gemaakt en ik probeer em te extracten naar wav dan lukt het wel
maar als ik em dan afspeel komt er geen geluid en zelfs geen signaal

Weten jullie misschien wat ik fout doe of wat het probleem kan zijn?

Thanks in advance

ps. ik dacht eerst dat midi naar wav rechtstreeks niet mogelijk was maar gister lukte het wel 1 x maar de keren daarna niet meer..

Je geeft wat weinig informatie maar ik zal de verschillende mogelijkheden even benoemen.

Een midi track op zich bevat geen audio informatie. Miditracks leggen alleen vast welke noot je aanslaat, hoe hard je dit doet, welke controller waarde veranderd, etc....
Een midi track zelf naar audio omzetten zal dus ook altijd resulteren in een lege wav file.
Die midi tracks moet je dus koppelen aan synthesizers om geluid te krijgen. Dit kan op meerdere manieren. De 2 meest gebruikte staan hieronder:

Mogelijkheid 1: Externe Synths (hardware)
als je in cubase sx een midi track maakt die afgespeeld wordt door een externe synth (hardware dus), moet je deze miditrack afspelen en je synth resultaat opnemen in cubase. Als je dit gedaan hebt kun je het midispoor uitzetten en de audiospoor staat dan de ingespeelde melodie van je hardware synth. Dit kun je uiteindelijk renderen naar een render to audio finale wav file.

Mogelijkheid 2: VST instrumenten (software)
Als je in cubase sx een midi track gekoppeld aan vst instruments probeert om te zetten naar een wav file dan werkt alles direct perfect.

hey thanks voor je reactie

ja ik heb gebruik gemaakt van vst instruments.. maar bij de export naar wav kreeg ik geen signaal

wat nu :confused:

wat jij wilt gaat niet zo simpel, je kan een spoor of meerdere sporen exporteren als wav file en die weer openen als sample in cubase. (file-export-audio mixdown)

Of optie 2, wachten op SX 2, daar zit een Freeze functie in wat dit process zou moeten vergemakkelijken.

Maar waarom zou je een vst track willlen omzetten naar een audio track?

oeps, wat ik bedoel gaat wel,

bij opties van exporteren even aankruisen dat ze meteen geimporteerd moeten worden in de pool en als nieuwe audio track.

dank voor de reactie, maar dit had ik allemaal al gedaan en ik krijg nog steeds geen geluid als ik em export naar wav. =( =( :confused:

andere oplossing iemand?

hmmm, dus werkt nog steeds niet?

dat is erg raar. Je gebruikt wel de export to audio functie onder het file menu?
Wat je ook nog zou kunnen controleren is dat je de audio sporen naar de goeie bussen gemapped hebt in je mixer panel.
Dit kun je controleren in je mixer panel duur te klikken op het 'master' icoontje. Je krijgt dan rechts in je panel de overall mixer. hieronder zie je welke bus je als default gebruikt. Is dat wel die van je master geluidskaart?

Om welk vst instrument gaat het eigenlijk?

Ja het is inderdaad erg raar aangezien hij het gisteren nog wel deed.. niet helemaal optimaal maargoed er kwam in ieder geval geluid uit ;)

ik gebruik Battery (NI) met drumkit from hell samples

ik had wat drumpatterns nodig voor een gitaartrack ;)

anyway thanks voor je reply ik ga het meteen proberen

Origineel geplaatst door Shakeel
Ja het is inderdaad erg raar aangezien hij het gisteren nog wel deed.. niet helemaal optimaal maargoed er kwam in ieder geval geluid uit ;)

ik gebruik Battery (NI) met drumkit from hell samples

ik had wat drumpatterns nodig voor een gitaartrack ;)

anyway thanks voor je reply ik ga het meteen proberen

Ik gok bij jou op de volgende zaken:
battery heeft meerdere outputs. Ik denk dat je 1 van de sporen gemute hebt. Als je op play drukt gewoon en je hoort geluid dan moet ! het ook werken naar de output naar wav.

Ervan uitgaande dat je inderdaad je drum pattern hoort kan het maar 1 ding zijn, Je exporteert jouwn wav file met de de optie export between locators.
Zorg er dus voor dat je midi part valt tussen de left locator en de right locator.
Dat is je probleem , daarna werkt het.
;)

HEY THANKS !!!

hahaha stom stom stom die locaters zaten helemaal fout ja hahaha

maarja nu is het opgelost nogmaals bedankt!

owja dan heb ik nog een vraagje stel je voor je hebt zon belabberde midi atari game track en je wil em mooier laten klinken met vst's

kan je dan in 1 keer de track mooier laten klinken door een andere vst output te kiezen?

dus bijvoorbeeld de standaard is dan soundblaster midi synth of iets dergelijks en je wilt er dan bijv. battery van maken?

Origineel geplaatst door Shakeel
owja dan heb ik nog een vraagje stel je voor je hebt zon belabberde midi atari game track en je wil em mooier laten klinken met vst's

kan je dan in 1 keer de track mooier laten klinken door een andere vst output te kiezen?

dus bijvoorbeeld de standaard is dan soundblaster midi synth of iets dergelijks en je wilt er dan bijv. battery van maken?

Battery is voor drums
als je dat in 1 keer wilt veranderen dien je een multitimbrale synth te hebben. Bijvoorbeeld VSC (virtual soundcanvas van Edirol). Je moet dan de control toets ingedrukt houden en dan eenmalig bij 1 spoor de goede synth kiezen. Alle sporen worden dan automatisch op die synth gezet.

;) Maar dat staat ook in de handleiding

Back