Bedankt voor alle complimenten en aanmoediging, iedereen

.
@furious5 Ik heb de software nog lang niet honderd procent gedefinieerd, ik merk dat ik altijd beter over de mogelijkheden kan nadenken als ik al een end op weg ben. In mijn achterhoofd ziet het er nu zo ongeveer zo uit:
- Een set (of program) bevat een zestiental 'triggers'. Deze zijn vanuit performance mode te sturen via de MIDI in (bijvoorbeeld uit een pad controller, of baspedalen, of voor mijn part een laserharp) of te triggeren door de encoders in te drukken.
- Een set heeft meerdere layers: MIDI1, MIDI2, MIDI3, CV1, CV2, CV3, CV4, TG2
- Bij het vuren van een trigger wordt er per layer gekozen tussen:
- Wat er al gaande is door te laten spelen
- Een noot te triggeren (met vaste gate, of gestuurd door key up op de input trigger)
- Een accoord te triggeren (niet beschikbaar op CV layers)
- Een sequence te starten (in ieder geval 16 stappen, met forward/backward/random/pingpong afspeelmogelijkheden)
- CV1/CV2 zijn bedoeld voor noot-CV. CV3/4 voor modulatiesignalen (+/-12V).
- De TG2 laag is een gate sequencer (wellicht ook te gebruiken als een dual trigger sequencer).
Wat betreft de uitlijning van de blauwe cirkels is deels perspectief maar ook deels een probleem. Het uiteindelijke euvel is niet zozeer de centrering, alswel het feit dat er een kleine beweging zit in de encoder-knop bij het ronddraaien, een soort mini-orbit van 0.5mm. Alsof hij niet 100% in het midden van de encoder vast-zit.
In de praktijk, ik heb hem nu even helemaal opgevuld, is het niet storend.
Ik heb alle encoder backplanes dubbel getest en toen gemonteerd:
Helaas kom ik door omstandigheden precies 1 JST-kabeltje tekort voor het aansluiten van het laatste LEDje. Zal me leren om precies genoeg van alles te bestellen.
Ook is er bij de panel-montage een encoder wat knel komen te zitten. Bij losdraaien is deze de pushdown-actie verloren. Ook van de encoders kom ik precies 1 spare tekort, ik heb nog wel een backplane-printje over. Even op de postbode wachten dus. Het is op dit moment sowieso geen ramp.
Ik kom er net achter dat de Due wat andere layout heeft voor diverse headers. Zal een deel van het PCB opnieuw moeten aanpakken. Sowieso, kijkend naar de ruimte onder het front panel, ga ik nog een keer dubbel uitmeten of ik de locatie van de diverse IDC connectors voor de flatcables richting de encoders niet beter uit kan lijnen, anders verandert het van binnen in een pasta-schotel van flat cables.