MarsMusica
Composer/Musician
Dankje Marsmusica, Ik apprecieer je voorstel heel erg. Maar dat is niet hoe ik in elkaar zit. Ik moet effe concreet een richtlijn hebben gezien ik niet meer wil wikken en wegen wat betreft materiaal. Komt allemaal duur uit, vooral vaak met verlies. De ruimte moet geen probleem zijn gezien ik genoeg digitale reverb zal hebben. Drums zijn elektrisch alleen, de rest akoestisch stel dat ik voor de stijl van SM ga.
maar de enige richtlijn die er is is toch dat waar je het meest van houd qua klank? en dan nog moet je ook ervaring krijgen met gitaar en bas opnemen. is best lastig. een synth prik je ergens in en in principe ben je klaar..met bas en gitaar zeker niet. compressie, pre-amps, of amping met mics, enz..effecten, buizenklank, enz.
je kan ook eerst beginnen met de spullen die je hebt en er een gitaartje en bas bij kopen om het uit te proberen. je moet ergens beginnen en een gemiddelde muzikant koopt en verkoopt een aantal keren voordat ie vind wat bij hem/haar past.
maar over ruimte: ik bedoel niet een digitale galm maar de ruimte waar je gitaar eventueel met versterker en mics op neemt. die ruimte moet wel deugen. niet qua groots galmeffect maar qua reflecties terug in de mic en eventueel de ambient.

. Ik waardeer de hulp natuurlijk. Tuurlijk gaat het om wat je ermee maakt. Maar bepaalde specifieke klanken krijg je enkel uit bepaalde specifieke instrumenten he.

Nog eens, het zal sowieso volledig m'n eigen ding zijn. Denk dat ik zelfs geen zang wil. Ik vind het soort instrumentatie al sprankelend genoeg.
Now we're talking.