Octave Cat SRM en CV / Gate

Hehe.. :D

Ja ach, ik mis de Wasp niet echt, te gammel voor mij om veel te gebruiken. Wel dik geluid, maar voor t geld niet interessant genoeg uiteindelijk. Die andere bakken die je noemt zullen hier waarschijnlijk ook niet binnenkomen, ik heb alleen nog lust voor een synthi, oberheim 2 voice of een SEM en qua polyfone synth vind ik de SN wel goed genoeg eigenlijk.

Ik vind de SN wel goed genoeg eigenlijk.

SN is toch wel een van de leukste VA's.

Daar snap ik nu echt geen bal van, al dat analoge geweld en dan vind je een SN goed genoeg/leuk.
Heb er ook één gehad maar die kon mij niet bekoren, veel modulatie mogelijkheden maar de sound vond ik te plasticachtig.
Dan liever een Nord Lead of JP-8000 :eureka:

Tsk tsk.. Ooit wel eens een Oscar, een SH5 en een Octave Cat tegelijk gehad? ;)

attachment.php

demian, je wou zo graag een OSCar.
Nu je die al een tijdje hebt ben ik toch wel nieuwsgierig welke je beter bevalt de Octave Cat of de OSCar.
Dan bedoel, als er één weg zou moeten van welke zou je afstand doen!

Zijn er mensen hier met een Cat SRM 1? Ik heb er één en ben helemaal weg van dat ding. Ik vraag me alleen af hoe jullie hem met cv / gate gebruiken en wat voor kabel ik daar voor nodig heb. Het gaat dus om een enkele socket waar cv en gate uitkomt. Kenton heeft hier kabels voor maar het lijkt mij dat ik goedkoper uit ben als iemand in NL een dergelijke kabel voor mij maakt... Ben dus erg benieuwd hoe jullie de srm integreren in een midi / cv gate setup.

Het gaat om de onderste 3:
http://www.kentonuk.com/products/items/leads/mj-jackring.shtml

hebm gehad en m ooooit ingeruild tegen de bekende dual m oog prodigy d84 oscies is beter dan 2 + sub

was n suuuper bak,..vet moogie moounding
niet arpiealike ofso ']
srm ook 1
:engel:

Daar snap ik nu echt geen bal van, al dat analoge geweld en dan vind je een SN goed genoeg/leuk.
Heb er ook één gehad maar die kon mij niet bekoren, veel modulatie mogelijkheden maar de sound vond ik te plasticachtig.
Dan liever een Nord Lead of JP-8000 :eureka:

dan hoor jij iets niet goed , kan zijn verschill zijn een tov de ander model [eelcos lek ofso ,..heb twee pro ones naast elkaar gehoord en verschil ..

demian, je wou zo graag een OSCar.
Nu je die al een tijdje hebt ben ik toch wel nieuwsgierig welke je beter bevalt de Octave Cat of de OSCar.
Dan bedoel, als er één weg zou moeten van welke zou je afstand doen!

De OSCar is mijn favoriet, sound past beter bij mijn muziek en hij kan meer.

De Octave Cat is een monster en de vetste monosynth die ik ooit heb gehad.

De OSCar is mijn favoriet, sound past beter bij mijn muziek en hij kan meer.

Ah, ik kende de Octave Cat nog niet maar de OSCar des te beter ;)
Jij heb ze naast elkaar staan en kunt de vergelijking maken en verkiest toch de OSCar, dus de mening van synthiaks kan ik als ondeskundig beschouwen omdat hij nog geen OSCar heeft gehad ;)

Gelukkig heb je twee ";) " gepost en heb je zelf eerder al gezegd dat smileys kunnen aangeven dat de post niet al te serieus moet worden genomen. ;)

Hahaha..wat is dat nu weer voor een conclusie. :D

Smaak en voorkeur zijn natuurlijk erg subjectief. De Cat is ook erg gaaf, maar anders, rauwer, harder en veeeel analoger. ;)

Gelukkig heb je twee ";) " gepost en heb je zelf eerder al gezegd dat smileys kunnen aangeven dat de post niet al te serieus moet worden genomen. ;)

by martyn mhouse thuus nog opgehaald ,.. ...weggebracht ;]]
wasdenk waarde 800+ gld
watstie nu waard , beetje redelijk mark soepel geprijst ?

1400 /1800 ?
meer ri de overpriced ms 20 / arp,z ..2800+ euro ,, units

gok eens iedreen ;,......... :D:halleluja*D

KORTOM wast een vanmn fattste synths ,.....toch ingeroluh op mn "dual moog 4osc case ;]
zwabberde van t "board " wel dual prodigy moog sound wilde ik;]

nogwat ?

waar blijft de sjynthforum , liker buttonz']
hebt t gelezen / begrepen & de niet geintreseerd :verkoght:variant ..button

ipv thumbs up / down
key up / or down;]]

yo Omar,...sherrif Copoini ...ff wakker makuh in die bezemkast ..
veel online uurtjes moet beloond worduh door de .. bax shop met korting
ook af en toe ,.. dagie ponyparkslagharen, [ mede kidds hebbende synthnerddz krijgen quantum korting
dat scheelt .. "asn slok op n borrel "
[[correct me ..> klepel

Hahaha..wat is dat nu weer voor een conclusie. :D

Smaak en voorkeur zijn natuurlijk erg subjectief. De Cat is ook erg gaaf, maar anders, rauwer, harder en veeeel analoger. ;)

is de ... oscar niet byna ghel digitaal ook env / lfo,s zoals op de matrix6,..
waves erby wel analoofg filter ,..egtdikke , andere synths dan de vattbak patat ,... catgenamd
behalve de vergelijking ..waster ook iets met sui ing / vanuit arp ,..ppc pads ... copyed van arp

klinktnie asn arp eerder vettuh ronde wooly moog osc +2x subs doent m

longtime cat ']

Precies, jij snapt het eindelijk.
Niets tegen synthiacs mening/voorkeur maar zoals hij zelf gezegd heeft ''de vetste synth die ik ooit gehad heb''.
En ik weet niet welke hij allemaal gehad heeft :?
Er zijn namelijk zoveel monofoontjes die VET of nog VETTER zijn :eureka:

Smaak en voorkeur zijn natuurlijk erg subjectief.

Dat is ook weer waar, anders had ik mijn SN 2 nog gehad :D

Een monster en de vetste monosynth die ik ooit heb gehad. V/oct en een gate van 7.5v volgens mij. Heb hem nu aangesloten met cv op filter en aparte vco1 ingang, erg vet :) Die van mij heeft sinds kort ook een lp/bp/hp switch :D

http://youtu.be/wYkAu3ZKXFY

Hela,

Ik heb nog eens goed gekeken naar jouw patch.
Zelf heb ik geen Octave CAT dus ik ben gaan googlen op plaatjes.
Jij spreekt over een aparte VCO1 ingang.
Die zie ik ook aangesloten op jouw youtube.
Maar die ingang ontbreekt op de plaatjes van de achterkant van de CAT die ik vindt op google.

Wat is dat voor ingang?

Ik ga er tot nu toe vanuit dat de "from master" een stereo jack is die zowel trigger als CV signalen ontvangt.
Is die VCO1 ingang een extra CV ingang die het mogelijk maakt beide VCO's extern (duofoon) aan te sturen?

Hela,

Ik heb nog eens goed gekeken naar jouw patch.
Zelf heb ik geen Octave CAT dus ik ben gaan googlen op plaatjes.
Jij spreekt over een aparte VCO1 ingang.
Die zie ik ook aangesloten op jouw youtube.
Maar die ingang ontbreekt op de plaatjes van de achterkant van de CAT die ik vindt op google.

Wat is dat voor ingang?

Ik ga er tot nu toe vanuit dat de "from master" een stereo jack is die zowel trigger als CV signalen ontvangt.
Is die VCO1 ingang een extra CV ingang die het mogelijk maakt beide VCO's extern (duofoon) aan te sturen?

From master is inderdaad cv/gate. Dan heb je nog de portamento switch ingang (bij mij gemodificeerd zodat hij het signaal echt onderbreekt omdat er altijd een minimal glide was) en de pedal cv inputs voor VCO1 en Filter. Je kan de Cat hierdoor duofoon aansturen en zoals volgens mij bedoeld was VCO sync zwepen met een pedaal. Foto van my Cat's back...

Attachments

• 20151115_004441.jpg
    20151115_004441.jpg
    62,5 KB · Bekeken: 163
Back