Waldorf Miniworks EQ-27 -> any good?!

Takegawa

Ouwe rot
Ben nieuwsgierig naar jullie mening :)

Ik kan een vintage Waldorf MiniWorks EQ-27 kopen, deze zijn zo goed als onvindbaar en deze is ook nog eens in nieuwstaat :) Ik lees goeie reviews. Maar puur uit nieuwsgierigheid, het is een EQ, hoe spannend kan dat zijn?! Ik bedoel: gaat dit echt iets doen in je mix? Ik ben geneigd deze te kopen omdat het natuurlijk een must have is voor een Waldorf verzamelaar zoals ik, maar is het niet meer dan een gimmick of kan je hier wel degelijk leuke dingen mee doen?

:D

Herkenbare vragen :) een stel jaar terug dook er hier ook eentje op. Als je Waldorf verzamelaar bent zou 't al reden genoeg kunnen zijn, maar is natuurlijk ook afhankelijk vd prijs.

EQ-technisch is het niets bijzonders, het gebruikt een dual graphic EQ chip (van National (NSC) dacht ik) waar alle actieve electronica naarbinnen is gehaald, met de freq-bepalende R & C extern.
Maar Waldorf heeft zich uitgeleefd met de MIDI aansturing ervan, zoals je al wel in de manual zult hebben gezien.

Heeft dacht ik geen level-setting om volume-verschillen tussen de diverse programma's en tov bypass te compenseren, wat wel jammer is.

't Is een leuk ding, maar ehhm, ik heb 'm niet dagelijks in gebruik, laten we het zo zeggen. 8)

Laat ons weten wat het geworden is!

Tsja, ik kan hem natuurlijk niet laten liggen dus heb hem gekocht voor veel te veel geld... ze zijn echt niet abnormaal zeldzaam en ik werd er enorm hebberig van haha. Staat vast erg mooi in m'n Waldorf corner en dan op een zondag die midi aansturing maar eens uitzoeken dan :) Dank voor het delen van je mening!

Graag gedaan! Benieuwd hoeveel van die dingen er eigenlijk gemaakt zijn... Mogen we vragen wat veel te veel geld in dit geval is? Als ik er nog meer voor heb betaald dan zal ik het zeggen, anders niet ;-)

- Als je al wel een 4-pole hebt staat die EQ-27 er heel mooi naast..... :okdan:

- Als je nog geen 4-pole hebt is dat een mooie reden om die ook te gaan kopen, want ehh, die staat er heel mooi naast :D

Gekocht voor 650 euro, in originele doos en al, ongebruikt :) Ik heb een 4-pole 9v maar die is grijzig, terwijl de EQ-27 donker blauw is. Ik ga dus proberen ergens een blauwe te vinden.

Nu we het er toch over hebben... 9V of 12V, welke klinkt beter?

Veel voorpret gewenst, ik gok dat de EQ-27 nog bezorgd moet worden?

Spaar ze allemaal! Hmm, even denken, ik geloof dat mijn 4-pole de grijzige is, weet zo even niet of dat dan de 9 of 12V versie is.
Hoe heet die info-site ook alweer (ben even niet gaan googlen): iets met Tillkopper, of Tilmann, met inside info, je zult 'm ongetwijfeld kennen.
Ikzelf heb alleen ervaring met die ene versie, en zou het zo ook niet weten of er dan in die hetzelfde type filter in zit als in de Pulse(+); er staat me zo niet bij dat daar ook verschillende (filter-)versies van waren.

We hebben het dan over de 4-pole, right?

Tof, dan is er nog even door te verzamelen, zo wil je het :D (en bouw ongemerkt door aan een 4... 8 ... 12 ...-pole filter)

(Er staat me voor de 4-pole echter helaas niets bij van een uitnodiging bij Waldorf :W , zoals die wel genoemd werd in de Pulse-manual bij een ehhh, doorgeschoten aantal exemplaren in bezit 8) )

Back