MvD
Ouwe rot
Sorry peeps ik wist niet dat er zoveel reacties waren gekomen (was afgelopen dagen ook erg druk).
PabloDeMode schreef:Bono van U2 heeft zijn eerste hits met de shure opgenomen, maar waarschijnlijk de combi mic-preamp is de key. Het hangt er vanaf wat voor type instrument/zang je wilt opnemen.
- Misschien moet ik daar eens naar kijken een mic preamp
Elbee schreef:Dat ga je nooit gelijk trekken en waarom zou je dat willen? Je hebt die SE toch?
- Het zingt gewoon een stuk prettiger en wanneer ik zang opneem met de SE klinkt het meer open (vooral in het hoog).
Remmelt schreef:Er zijn plenty handheld condensators op de markt zoals bv de Shure Beta 87A of de Neumann KSM105, maar er zijn ook goedkopere van bv Rode of Se die best goed zijn. Is dat niet wat voor je dan? Best of both worlds.
- We gebruiken in sommige nummers best wat heftige effecten op vocals, ik vrees dat het wel een stuk gevoeliger wordt voor feedback. Je zal je dan vast afvragen waarom ik dan een ander soort mic wil, we hebben een breed repetoir. Er zijn ook nummers zonder heftig effect
SmartBits schreef:maar omdat je aangeeft dat je air mist neem ik aan dat je een rustigere stijl hebt?
- Haha, nee niet echt. We hebben harder werk maar ook wat rustigere nummers.
elektrovolt schreef:ik ben heel benieuwd waarom je dit eigenlijk zou willen ?
- Ik ben een mierenn**k*r wat betreft geluid. Ik wil het beste eruit halen.
bob303vs909 schreef:dan moet je eem sm7b kopen
- Is deze niet erg gevoelig voor feedback?
Misschien wil ik wel iets wat niet nodig is maar als ik opnames terug hoor (we werken live met mainstage) dan vind ik de zang soms wat vlak, niet eruit knallen, niet sprankelen.
Bas M schreef:Maar... Waarom gebruik je de SE2200 dan niet als vocal mic?
- Vanwege de feedback
De Telefunken M80 ziet er erg mooi en tof uit. Krijgt ook goede reviews alleen een beetje ver uit mijn budget LoL.
MacGyverGear schreef:- Het gaat om optreden. Misschien moet ik dan eens kijken naar de beta58

Iedereen suggereerde het al eigenlijk en de tips zijn ook al gegeven. Het kapsel.. (of de bouw eigenlijk) van een SE2200 zorgt ervoor dat ie rondomgevoelig is maar er zijn door alle leden al heel veel suggesties gepost op condesator gebied voor live gebruik.

).